درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:28   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11905صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 17 تیر 1393 - 08:16
10 نکته برای تنظیم یک استراتژی عالی روابط عمومی بین المللی
گسترش کسب و کار شما در کشورهای خارجی یکی از بزرگترین چالش هایی است که کارآفرینان با آن مواجه می شوند. در اینجا برخی از چیزهایی که شما باید مراقب آن باشید عبارتند از: توزیع کنندگان جدید، الزامات قانونی بیشتر، کانال های بازاریابی متفاوت و رقبای جدید برای نظارت. اما این مساله چه اثری بر روابط عمومی دارد؟
  


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||- لورنزو گراندی- گسترش کسب و کار شما در کشورهای خارجی یکی از بزرگترین چالش هایی است که کارآفرینان با آن مواجه می شوند. در اینجا برخی از چیزهایی که شما باید مراقب آن باشید عبارتند از: توزیع کنندگان جدید، الزامات قانونی بیشتر، کانال های بازاریابی متفاوت و رقبای جدید برای نظارت. اما این مساله چه اثری بر روابط عمومی دارد؟ سخنگویان معمولا در جریان مدیریت روابط عمومی در کشور خودشان هستند. به هر حال، وقتی در تعامل با مخاطبان خارجی قرار می گیرید، بسیاری عوامل متفاوت می تواند قوانین بازی را عوض کند. بنابراین باید از کجا شروع کنید؟ در اینجا نکاتی را به بحث می گذاریم که به شما در طول این فرآیند کمک می کند.


1. بر روی منابع تمرکز کنید.
بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که از روز نخست جهانی بوده اند. اگرچه این می تواند برای برخی کسب وکارها درست بوده باشد، منابع معمولا محدود هستند. قرار گرفتن در بازارهای بسیار به طور همزمان به طور قطع از تاثیر شما می کاهد. تمرکز بر روی یک کشور که شما می توانید در آن تفاوت ایجاد کنید، به جای گسترش بودجه در جاهای مختلف برای هر کسب و کاری بهتر است. هنگامی که هر کسی شروع به گفتگو درباره شما و حضورتان می کند شما می توانید این نزدیکی را گسترش دهید.


2. از برخورد فرهنگی اجتناب کنید.
به خاطر داشته باشید که هر زمانی که وارد یک کشور جدید می شوید، شما یک رویکرد متفاوت فرهنگی دارید. مردم ممکن است برای کسب و کار به زبان شما صحبت کنند، اما مطمئنا آنها به گونه ای دیگر زندگی، صحبت و فکر می کنند. این مساله بر کسب و کار شما تاثیر می گذارد و همچنین ارتباطات شما را نیز تحت شعاع خود قرار می دهد. شما چه چیزی درباره راضی نگه داشتن این فرهنگ می دانید؟ شما چطوری از استعاره ها استفاده می کنید و یا برای آنها لطیفه تعریف می نمایید؟ نام گذاری محصول شما ممکن است در زبان دیگر معنای بدی بدهد، یا گروهی را مسخره کند. آیا تحقیق کرده اید و از موارد بالقوه که حتی در برخی از فرهنگ ها به ظاهر بی ضرر به نظر می رسند پرهیز کنید.


3. بازار را بشناسید.
از دهه 80 میلادی، فروشندگان شروع به فروش با استفاده از تکنیک هایی برای ایجاد درد کردند، یک نیاز اورژانسی برای برخی چیزها، یا یک احساس کنار گذاشته شدن زمانی که شما چیز خاصی را ندارید. در بازار جدید، این تاکتیک ها ممکن است کاربرد نداشته باشد. آیا اثرات خارجی که می توانند بازار جدید را به طور کلی دگرگون کنند در نظر گرفته اید؟ ترجمه و بومی سازی ارتباطات و تماس های بازاریابی یک وظیفه مدیریتی قلمداد نمی شوند.
نیل پاین می گوید: «مهمترین نکته از یک چشم انداز فرهنگی این است که چگونه به گونه ای بنویسیم که خوانندگان در جامعه یا فرهنگ با آن تعامل کنند. برخی فرهنگ ها ممکن است نگارش رنگی و الهام بخش را بپذیرند، سایر فرهنگ ها ممکن است واقعی و عینی را بپسندند. برخی ممکن است با زبان برانگیخته شوند که آمیزشی از یک مذهب یا اخلاق باشد، سایرین نیز شاید پول محور یا مادی گرا باشند.»


4. اتصالات خود را برقرار کنید.
راهی که روابط عمومی ها به آن رسیدگی می کنند ممکن است در کشور دیگر متفاوت باشد. با بررسی عرصه محلی روابط عمومی شروع کنید تا هینت های لازم را درباره تفاوت ها دریافت کنید. برای تخمین ها بپرسید، مردم را ملاقات کرده و از آنها سوالاتی را جویا شوید. آیا می توانید به یک فریلنس تکیه کنید؟ آیا این درست است که یک آژانس را استخدام کنید؟ یا ممکن است افراد درون سازمان بتوانند همان راه را بروند. چه کسی مراقب استراتژی روابط عمومی است و چه مقدار درباره صنعت من می دانند؟ کدام شاخص کلیدی عملکرد را مورد استفاده قرار می دهیم و چرا؟ سوالات اساسی هنوز پابرجا هستند.


5. آماده بحران بعدی باشید.
سوال ما در اینجا «اما» نیست بلکه می خواهیم بدانیم «کی»؟ اینکه بتوانید آماده باشید برای هر سناریو بحرانی اساسی است اما ممکن است در خارج از کشور زمان بیشتری را بگیرد. برای مثال، اروپا و امریکا معمولا با بحران ها به گونه ای دیگر روبرو می شوند: در حالیکه امریکایی ها ممکن است برخی بیانیه های اروپایی را ذیل ارتباط ببنینند، شرکت های اروپایی معمولا احساس می کنند که پاسخ هایشان ارزیابی شده برای شهروندان جذاب تر است. مثال های بیشتر: انحصارها در ژاپن کار نمی کنند؛ شما نمی توانید ا پاکت قرمز در ژاپن اجتناب کنید؛ پیچ کردن ها یک موضوع حساس در آلمان هستند. هیچ راه درستی برای آماده سازی برای ارتباطات بحران وجود ندارد، به ویژه در مقیاس جهانی.


6. تا حد امکان شفاف باشید.
شفافیت یکی از مسائلی است که در چند سال گذشته بسیار مورد بحث قرار گرفت. این شفافیت شامل شرکت شما می شود، اما همچنین بازار و کشوری نیز که شما به آن وارد می شوید نیز باید در نظر گرفته شوند. اگر شرکتی که شما در آن هستید نخواهد جزئیات را اعلام کند چه؟ در این حالت باید شفافیت را به منزله یک گناه دید. شما باید در جریان آنچه در پشت صحنه می گذرد باشید زیرا ممکن است دیر یا زود با بحران روبرو شوید. مشکلات خود را درک کنید و سعی کنید حقیقت را دریابید، یا حداقل یک راه حل پیدا کنید. بیل دکر، شریک بین المللی می گوید: « در ایالات متحده امریکا، یک مدیرعامل ممکن است به سرعت در بخش روابط عمومی شان اعتماد کند و مشکلات سازمان را با صراحت توضیح دهد. در خارج از کشور، بسیاری از مدیران اجرایی ممکن است درباره آن مشکلات با متخصصان روابط عمومی سخن نگویند، همچنان که اروپایی ها از رسانه ها برای دفاع از خود استفاده نمی کنند. تحقیق کنید و سپس زمان و ظرافت بیشتری را از ایالات متحده به این مساله اختصاص دهید.»


7. خودتان را مربوط کنید.
مطمئن شوید که معیارهای ارزش های خبری در کشور جدید را درک کرده اید. آنچه برای مشتریان شما در کشور خودتان جالب بود ممکن است برای مشتریان بالقوه جدید بی معنا و بی فایده باشد. پاهایتان را در کفش مشتریان بگذارید و درک کنید که چه مواردی به آنها مرتبط می شود. دوباره با مسائل پایه ای شروع کنید: اهدافتان چه هستند؟ داستان خود را بگویید و محتوای مرتبط تولید کنید. زوایایی را پیدا کنید که داستان را خواندنی کند.


8. زمان مناسب را در نظر بگیرید.
از یک چشم انداز بین المللی، مهم است که احساس زمان را در کشورهای مختلف بررسی کنید. برای مثال، افراد در ایالات متحده امریکا معمولا کوتاه مدت فکر می کنند و در گام اول برای حل هر مشکلی سریع واکنش نشان می دهند. این مساله لزوما در سایر کشورها مطرح نیست. بسیاری مسائل برای اینکه صرفا از طریق شعار دادن حل شوند راهی پیچیده دارند یا تلاش کوتاه مدتی می تواند آنها را حل کند. بنابراین، تطبیق با درک خارجی ها از زمان برای فرآیند بسیار مهم است.


9. چهره عمومی خود را مدیریت کنید.
همه چیر نمی تواند واگذار شود: بسیاری از خبرنگاران ممکن است به جای اینکه بخواهند با مسئول روابط عمومی صحبت کنند بخواهند با مدیر عامل یا موسس شرکت صحبت کنند. در مرحله سوم شما باید مصاحبه را درک کنید و زمانی را برای آماده سازی برای مصاحبه اختصاص دهید. از طرف دیگر، اگر گزارش های خبری تان ر ترجمه می کنند و با کشتی به کشورهای خارجی می فرستند انتظار نتایج مطلوب نداشته باشید. یا در صورتی که دفتر مرکزی نیاز به کنترل فعالیت ها در خارج از کشور دارد حتی ساده ترین وظایف می توانند زمان بر شوند و تلاش های روابط عمومی را ضایع کنند.


10. برخی مشکلات بزرگتر از روابط عمومی.
در نهایت، مهم تاکید بر این مساله است که استراتژی روابط عمومی باید با هر کسب و کار هماهنگ باشد. اگر شما یک بیانیه درباره میزان تعهدتان به بازار بومی می نویسید، شما باید بر مبنای آن عمل کنید. البته، آسان تر این است که بیانیه ای جسورانه تنظیم کنید که به یک دارایی در اقتصاد بومی تبدیل شود. با این حال، استراتژی روابط عمومی شما باید این عناصر را در نظر داشته باشد و با آنها درگیر شود... تنها در موردی که نمی توانید هر چیزی را انجام دهید بهتر است ادعای آن را نکنید.
لو هافمن از آژانس هافمن می گوید: « قدرت روابط عمومی از روابطش با خبرنگاران و سایر اثرگذاران بومی و همچنین از درک تفاوت های ظریف بازار بومی می آید. این تنها می تواند با گام بومیان در خیالان بدست آید.»
رویکرد شما به مسائلی که گذشت چیست؟ چگونه می خواهید استراتژی روابط عمومی خودتان را تنظیم کنید؟ دوست داریم که افکار شما را در این خصوص بدانیم.



منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد مهدی ربانی
| 1393/4/19 - 21:35 |     0     1     |
جناب میرشاهی، سردبیر محترم لطف می فرمایید همان بحث های برترین های سئو پی آر را که زمانی منتشر می کردید باز هم منتشر کنید.
من برای صنف زیور آلات و طلا و جواهر می خواهم جایگاه های خوب را بدانم.
با تشکر از سایت خوب و پر محتوای شما


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد