درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11904صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 17 تیر 1393 - 08:03
کاربرد و راهنمای آموزش نرم افزار این دیزاین در روابط عمومی
استفاده تخصصی از نرم افزار ها اگرچه یکی از وظایف روابط عمومی به شمار نمی آید اما آشنایی با نحوه استفاده از نرم افزارها می تواند به مدیر روابط عمومی در اصلاح و تغییرات کارهای انجام شده کمک کند. یکی از نرم افزارهای کاربردی در روابط عمومی، Indesign است. این نرم افزار متعلق به شرکت بزرگ ادوبی است و به منظور صفحه بندی به کار می رود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)- استفاده تخصصی از نرم افزار ها اگرچه یکی از وظایف روابط عمومی به شمار نمی آید اما آشنایی با نحوه استفاده از نرم افزارها می تواند به مدیر روابط عمومی در اصلاح و تغییرات کارهای انجام شده کمک کند.


یکی از نرم افزارهای کاربردی در روابط عمومی، Indesign است. این نرم افزار متعلق به شرکت بزرگ ادوبی است و به منظور صفحه بندی به کار می رود.


کارشناسان روابط عمومی در بخش انتشارات باید بتوانند از این نرم افزار به خوبی استفاده کنند. البته استفاده از نرم افزار تنها منوط به یادگیری نرم افزار نمی شود. در واقع علاوه بر استفاده از ابزارهایی که در این نرم افزار وجود دارد کاربرد یک سری استانداردها در طراحی، نماد شناسی، رنگ شناسی و تولید محتوا می تواند به کیفیت کار تولید شده کمک کند.


خوشبختانه نرم افزار این دیزاین به کاربران اجازه دریافت نسخه pdf را نیز می دهد. این نسخه می تواند از طریق شبکه اینترنت منتشر شود و در واقع شما بدین وسیله نیاز خود را به اطلاع رسانی در فضای اینترنت تامین می کنید.


مهمترین بعد استفاده از نرم افزار این دیزاین در روابط عمومی، حرفه ای بودن آن است. متاسفانه در بسیاری از روابط عمومی ها برای نشریات داخلی از نرم افزار مایکروسافت ورد استفاده می شود که اگرچه توانایی های زیادی برای انتشار دارد اما در کل برای صفحه بندی خبرنامه ضعیف تر از نرم افزار این دیزاین می باشد.


برای استفاده از این نرم افزار باید علاوه بر نصب آن فونت های فارسی استاندارد را نیز در سیستم خود نصب کنید. این فونت ها شامل فونت ب لوتوس، ب زر، ب مریم، ب نازنین، ب ترافیک و ب تیتر می باشند. با استفاده از این فونت ها می توانید کار خود را حرفه ای تر نشان دهید.


لطفا از دو الی سه فونت در هر نسخه خبرنامه بیشتر استفاده نکنید. همچنین در استفاده از فونت ها رنگ زمینه را نیز در نظر داشته باشید. استفاده از رنگ فونت و رنگ زمینه سرد به ویژه در فونت نستعلیق بزرگترین خطای متداول در انتشار نشریات درون سازمانی است.


در فایلی که لینک دانلود آن در زیر قرار گرفته امیر خانچی در نه مرحله آموزش جامعی از این دیزاین ارائه می دهد که کارگزاران روابط عمومی به ویژه در روابط عمومی های کوچک که باید همه فعالیت ها توسط مسئول روابط عمومی انجام شود استفاده کنند.


لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرافیک و صفحه آرایی به مقالات موجود در سایت شارا توجه کنید.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد