درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11842صفحه نخست » یکشنبه، 15 تیر 1393 - 07:33
بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی در بنادر (مطالعه موردی حمل و نقل کانتینری)
بازاریابی در موقعیت سازمانها و در کسب موفقیت و رونق اقتصادی نقش اساسی دارد هرچند بازاریابی به فروش از طریق آگهی تبلیغاتی و دیداری محدود نمی شود و مفهوم بسیار وسیعتری دار
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی در موقعیت سازمانها و در کسب موفقیت و رونق اقتصادی نقش اساسی دارد هرچند بازاریابی به فروش از طریق آگهی تبلیغاتی و دیداری محدود نمی شود و مفهوم بسیار وسیعتری دارد با عنایت به تعریف بازاریابی که همانا تحلیل نیازهای مشتریان ، طراحی محصولات و فرایندهایی که به نیازها پاسخ دهد و مشتریان را از وجود خدمات و فرایندهایی که به آن نیازها پاسخ دهد آگاه سازد ، مشخص میگردد بازار یابی بنادر چه وظیفه سنگین و مهمی را بر عهده دارد .

مقدمه:
بحث بازاریابی در صنعت حمل ونقل دریایی و بنادر با بازاریابی تجاری از جهات مختلف متفاوت است بنادر با حدود افزون بر 20-15 نوع از انواع خریداران در ارتباط مسقیم هستند که اهم آنها عبارتند از خطوط کشتیرانی ، صاحبان کالا ، شرکتهای حمل و نقل جاده ای ، هوایی ، ریلی که هر کدام از آنها دارای خواسته هایی در زمینه های مختلف می باشند هر چند نقش بازار یابی در دنیای به شدت رقابتی امروز ، غیر قابل انکار است امّا زمانی که این پدیده حیاتی دنیای نوین را برای به کارگیری در صنعت سنتی ولی در حال رشد حمل و نقل کانتینری در بنادر در نظر بگیریم ، این موضوع به مراتب پیچیده تر هم میشود صنعتی که اگر به درستی بتوانیم از ان استفاده کنیم میتوانیم در منطقه به عنوان مزیت نسبی از آن به سود کشورمان استفاده کنیم .
در مطلع موضوع ابتداء باید در مورد پیشینه استفاده از کانتینر در حمل و نقل و تعریفی مختصر از انواع بازاریابی را داشته باشیم .
اولین بار در سال 1920 میلادی از کانتینر در حمل و نقل ریلی آمریکا Door-To-Door (حمل یکسره) استفاده شد . بعدها استفاده از این جعبه فلزی به دلیل مزایای سیستم حمل و نقل (سیستم حمل و نقل جاده ای بوسیله کامیون مسطح Bad-Piggy کانتینر ) و امتیازهای حمل ونقل جاده ای در آمریکا گسترش فزاینده تری یافت و در بخشهایی از اروپا نیز معمول شد . پس از جنگ جهانی دوم ، در پی افزایش کالاهای سبک و لزوم محافظت از آنها در حمل و نقل زمینی و دریایی ، استفاده از کانتینر در اغلب کشورها ی صنعتی از جمله ژاپن متداول شد . چندان که کارشناسان صنعت صنعت حمل و نقل ((کاهش زمان توقف شناورها در بنادر )) ، ((افزایش میزان بهره برداری از شناور)) ، ((صرفه جویی در هزینه های بسته بندی)) ، ((کاهش ضایعات وارده به کالا)) ، ((جلوگیری از سرقت محمولات)) ،((کاهش هزینه بیمه)) ، ((کاهش تشریفات گمرگی)) و افزایش بهره برداری از امکانات و باراندازهای بندر را از مهمترین ویژگی های استفاده از کانتینر نام برده اند .

نویسندگان:
دکترشهباز برآهویی
احمد دادی فرد کریمی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

دانلود فایل کامل مقاله


منبع: TMBA



 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد