درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:31   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11828صفحه نخست » شنبه، 14 تیر 1393 - 07:51
مهارت‌های مدیریتی
چرا افراد باهوش با استراتژی مشکل دارند
اغلب تصور ما درباره استراتژی این است که داشتن آن مختص افراد باهوش است، یعنی افراد درجه یک که دارای اعتبار آکادمیک بالایی نیز هستند. اما اینکه فقط افراد خیلی باهوش استراتژی دارند به آن مفهوم نیست که الزاما در آن موفق نیز باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مشکل افراد باهوش این است که به دنبال پاسخ صحیح می‌گردند و آن را پیدا می‌کنند، اما متاسفانه درمورد استراتژی پاسخ واحد و صحیحی وجود ندارد که بتوان آن را پیدا کرد. استراتژی نیاز به انتخاب و تصمیم‌گیری برای آینده‌ای ناروشن دارد. این کار غیرممکن است. هر کار کنیم هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد، حتی اگر بتوانیم هم، هیچ راهی وجود ندارد که مشخص کند استراتژی تا چه حد «صحیح» بوده است، چرا که هیچ راهی برای قضاوت درباره کیفیت نسبی یک روش در مقایسه با روش‌هایی که هرگز امتحان نشده‌اند، وجود ندارد.

برای تبدیل شدن به یک استراتژیست خبره باید یک قدم از نیاز به پیدا کردن جواب صحیح عقب‌تر برویم و در وهله اول آن را به‌خوبی شناسایی کنیم. استراتژیست‌های خوب به‌خاطر عدم شناخت از آینده و نامعلوم بودن آن مرعوب نمی‌شوند و کار را رها نمی‌کنند.

آنها آنقدر خلاق هستند که به امکاناتی که ممکن است وجود داشته باشد یا وجود نداشته باشد، فکر می‌کنند و می‌خواهند کارهایی انجام دهند که می‌دانند وقایع آینده هرچه باشد آنها در صف مقدم قرار دارند و هرگز از قافله عقب نمی‌افتند. یکی از ویژگی‌های چنین فردی انعطاف‌پذیری، تخیل و جهندگی است. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این ویژگی‌ها با ضریب هوشی افراد ارتباط دارد. اخیرا یکی از نویسندگان هاروارد به نام کریس آرگریس مقاله‌ای خلاف این مطلب را تحت عنوان «آموزش‌یادگیری به افراد باهوش» در HBR به چاپ رساند. او در تحقیق خود در ارتباط با مشاوران استراتژی پی برد که افراد باهوش شکننده‌تر هستند. آنها نیاز دارند که هم حق با آنها باشد و هم دیگران تایید کنند که آنها درست می‌گویند.

اگر یکی از این دو حالت یا هر دو اتفاق نیفتد، افراد باهوش موضع دفاعی به خود می‌گیرند و دقیقا هم همین‌طور است. این به آن معنا نیست که افراد باهوش نباید با استراتژی سروکار داشته باشند، بلکه به آن معنی است که ایجاد استراتژی نباید تنها منحصر به یک فرد باشد (که در بعضی از شرکت‌های مشاوره استراتژی این اتفاق می‌افتد.) هرچند که این فرد از سطح بالای ضریب هوشی نیز برخوردار باشد.

استراتژی بی‌نقص با اندیشه‌ها و ویژگی‌های مختلف شکل می‌گیرد. طراحی استراتژی نیاز به افرادی دارد که در کنار موفقیت‌های خود شکست را نیز تجربه کرده‌اند و دارای تخیل قوی هستند. نیاز به افرادی دارد که در گذشته روی ارتقای انعطاف‌پذیری خود کار کرده‌اند و از همه مهم‌تر نیاز به افرادی دارد که به‌خاطر ویژگی‌های متفاوت یکدیگر به هم احترام می‌گذارند و این سخت‌ترین کار برای افرادی است که از لحاظ بهره هوشی بیشترین شهرت را دارند.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۳۹



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد