درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11758صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 9 تیر 1383 - 18:19
نقش روابط عمومی در مدیریت بحران‌ها
روابط عمومی در بحران یکی از مهمترین فعالیت های حوزه روابط عمومی در دنیاست که عموما یک تخصص به شمار می آید و بیشتر نویسندگان وقتی می خواند راجع به موضوعی در روابط عمومی صحبت جدی انجام دهند اذعان می کنند که این مورد در شرایط بحران به گونه ای متفاوت انجام می شود. د
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به ضرس قاطع می توان گفت که کمتر شرکتی را می توان یافت که حتی اگر به خوبی اصول مدیریتی در آن رعایت شده باشد، در طول حیات خود با بحران مواجه نشود.


دلیل این امر این است که شرکت ها توسط مردان و زنانی اداره می شوند که به هر جال به خوبی آموزش ندیده اند و نمی توانند کامل باشند. از این رو، از یک جهت آنها عاری از خطا نیستند و از جهت دیگر گستره ای وسیع از اثرات منفی وجود دارند که شهرت و اعتبار شرکت ها را تحت تاثیر خود قرار می دهند. در کنار این امر، با وجود همه مراقبت ها و احتیاط هایی که انجام می شود، طبق قانون مورفی، «اگر چیزی اشتباه می تواند رخ دهد، رخ می دهد.» و در این مورد کاملا مشاهده می شود.


نقش روابط عمومی در مدیریت بحران های روابط عمومی


نقش روابط عمومی در مدیریت بحران های روابط عمومی اینچنین است:


برای به حداقل رساندن امکان وقوع بحران در روابط عمومی باید از روابط عمومی پیش از وقوع بحران به منظور اقدامات مستمر جهت ساخت شهرت شرکت بهره برد و با این کار مخزنی بزرگ از حسن نیت را میان عموم مردم به طور مستمر ایجاد می کنید که این ها سبب می شود که بتوانید خوب عمل کنید.


کمک به شرکت برای فایق آمدن بر بحران تنها از طریق یک برنامه مهار بحران روابط عمومی ممکن می شود.


وقتی بحران روابط عمومی به وقوع می پیوندد، برای کمک به شرکت برای اجرای برنامه مهار بحران روابط عمومی و کمک به تعامل با رسانه ها به همان اندازه اهمیت دارد که پرهیز از هر اشتباه که می تواند بحران را تشدید کند.


و حتی پس از وقوع بحران، روابط عمومی می تواند به شرکت کمک کند که آنچه را انجام داده است را بشناسد و خطای خودش را اصلاح نماید و این مساله درباره بحران در جایگاه نخست اهمیت قرار دارد و به جبران خساراتی که به قربانیان خورده کمک می کند و آنها را قادر می سازد که به زندگی طبیعی خود باز گردند.


همه اینها می تواند به شرکت کمک کند که از طریق برنامه مهار بحران روابط عمومی، آسیب هایی که به شهرت آنها وارد شده است به حداقل برسانند و کمترین میزان از دست دادن حسن نیت را برایشان به ارمغان می آورد.


همه بحران ها، بحران روابط عمومی نیستند
همچنین مهم است که به خاطر بسپاریم که همه بحران ها نمی توانند بحران روابط عمومی نامیده شوند. شرکت ها عموما تجارب زیادی از بحران ها در زمان حیاتشان دارند که آنها به راحتی می توانند توسط قوای داخلی آن را رفع و رجوع کنند، بدون اینکه افکار عمومی در خصوص آن بحران مطلع شود. آنها تنها در زمانی بحران روابط عمومی محسوب می شوند که بحران به اندازه ای جدی می شود که برخی آثار مخرب بر عموم مردم به شکل گسترده باقی می گذارد.


این به نوبه خود توجه رسانه ها را به خود جلب می کند و سبب می شود که آنها سعی کنند این را به یکدیگر منعکس نمایند و در نهایت بحران جدی می شود چراکه یک خبر بد بسیار بیشتر از یک خبر خوب مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.بر این اساس می توان مدیریت بحران روابط عمومی را چنین تعریف کرد: «اختلال جدی در کسب و کار که باعث تحریک و پوشش گسترده رسانه ای شود.»


ماهیت متناقض شرکت ها و رسانه
همچنین می توان از این مسائل اینچنین نتیجه گرفت که بحران روابط عمومی از یک سوی ریشه در ماهیت و اهداف شرکت ها دارد و از دیگر سوی ریشه در رسانه دارد. شرکت ها تلاش می کنند که محصولات و خدماتی را ارائه دهند که بتوانند سودآوری بیشتری را نصیب ذینفعان و سهامداران خود کنند و از هر گونه اختلال در کسب و کار خود از جمله کاهش درآمد جلوگیری می کنند.


سازمان های رسانه ای در سوی دیگر برای گزارش سریع اخباری اقدام می کنند که به اندازه کافی برای مخاطبان شان جذاب باشد. اما آنها همچنین در ذات خود تجاری هستند و برای برخی حوزه ها هدف محور می باشد زیرا آنها نیاز دارند که به نشریات یا شبکه ها کمک کنند که خوانندگان و مشترکین بیشتری برای تبلیغاتشان جذب نمایند. و آنها تنها با جلو افتادن از رقبای خود در ارائه سریع گزارش های خبری و تنظیم جذاب آنها و گاهی نیز با ارائه اخبار بحران ها می توانند به این هدف نایل شوند.


تعامل لطیف
از این رو، تعامل میان شرکت ها و رسانه می تواند به گونه ای لطیف برقرار شود. در یک سوی شرکت هایی هستند که می خواهند بدون هیچ گونه اختلال و بی نظمی توجه عموم مردم را به خود جلب کنند. در دیگر سوی سازمان های رسانه ای هستند که جویای چنین اختلالاتی هستند و نگاهی جدی به این مساله دارند تا بتوانند نظرات عموم مردم را به خود جلب کنند.


عموما هنگامی که روابط عمومی وارد این تعامل نمی شود، احتمال وقوع چنین بحران هایی وجود دارد. در آن زمان، با این حال ممکن است دیر باشد و هیچ واحد روابط عمومی نتواند به شرکت کمک کند که چهره خوب خودش را باز یابد و یا حای احتمال دارد که زندگی شرکت در مخاطره قرار بگیرد. در واقع، عدم هزینه هر اونس برای پیشگیری از بحران یک پوند در زمان بحران هزینه دارد.


منبع: http://www.businessmirror.com.ph/index.php/en/features/marketing/33453-putting-pr-crises-in-perspective
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد