درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:01   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11680صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 4 تیر 1393 - 17:21
سخنرانی «محمد رضا صادق» در اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی: عمل روابط عمومی باید یک فرهنگ باشد
آنچه که در دولت تدبیر و امید به خواست مردم باید انجام شود و در پرتو این جشنواره تحقق پیدا می کند، این است که خروجی روابط عمومی ها چه در قالب آمار و ارقام و چه در معرفی اقدامات، تعاملات بین المللی، رقابت های سیاسی و آنچه که با سرنوشت مردم سرو کار دارد، به وجه اعتدال باشد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز در کشور تمایز بسیاری در عمل بین افعال و اقدامات روابط عمومی دستگاه ها و بخش های مختلف دیده شده است به طوری که بین روابط عمومی با بخش های تبلیغاتی تفاوتی قایل نشده ایم. به این مفهوم که از روابط عمومی ها و بخش هایی که به عنوان روابط عمومی در دستگاه ها و مؤسسات مختلف فعالیت می کردند، توقع و انتظار انجام تبلیغات صرف را داشتیم. در نتیجه بخش زیادی از مشکلات از اینجا ناشی شده که از روابط عمومی برخلاف تعریفی که نخستین بار در اتحادیه راه آهن امریکا و بعد در صنعت نفت ایران بیان شد، تا بعد از پیروزی انقلاب و تا به امروز تعبیر شده است. بگونه ای که روابط عمومی ها وظیفه ی تبلیغ و نوعی برجسته سازی فعالیت های دستگاه ها و بخش های مختلفی را بر عهده داشتند. به اعتقاد بنده بخشی از مشکلاتی که روابط عمومی ها و مسائلی که برای روابط عمومی ها در سال های گذشته پیش آمد و از بالندگی آنها و رسیدن به جایگاه ارزشمندی که تلاش داشتند به آن برسند، جلوگیری کرده است، ناشی از این نوع درخواست و نگرش طبیعی بود.


امرروز نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها، به نوعی خروجی و محصولی که روابط عمومی ها حداقل در قالب نشر و مکتوبات را بدست آورده اند در یک میدان مسابقه کنار هم قرار داده اند و انجمنی که عهده دار این کار بوده است، با داوری منصفانه خود در انتخاب افرادی در دستگاه ها، واحدها و بخش های مختلف، بنایی بر الگوسازی در روابط عمومی ها قرار داده است. اما نکته حایز اهمیت این است که خروجی این جشنواره در قالب کتاب، مجله و کارگاه های آموزشی چه مقدار بوده است.


امروزه با شرایط کنونی، ذات کار بخش های بسیاری از دستگاه های اجرایی در کشور و در دنیا با ماهیت فعل و عملی که از روابط عمومی انتظار می رود یکی شده است. یعنی بخش متمایزی در دستگاه ها که بخواهد یک ماموریتی را انجام دهد، کفایت نمی کند. عمل روابط عمومی باید یک فرهنگ باشد به طوری که تمام بخش های یک دستگاه اجرایی و یک موسسه که در کنار هم افعالی را انجام می دهند، به گونه ای عمل کنند که ارتباط دوسویه و رضایت مندی را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورند و بتوانند بر اساس آن اقداماتی را که انجام می دهند، بازآفرینی کنند.


در چنین فضایی، حدود یکسال پیش گفتمانی در کشور با عنوان گفتمان اعتدال صورت گرفت که مردم به آن رای و استقبال نشان دادند. مردم ایران یکسال پیش در پای صندوق های رای با حضور حماسی که مقام معظم رهبری آن را سال حماسه اقتصادی و سیاسی نام گذاری کرده بودند، به واقع امر حماسه سیاسی را محقق کردند و نشان دادند که گفتمان مورد توجه آنها، گفتمان اعتدال است.


حال باید دید رابطه بین گفتمان اعتدال و روابط عمومی چیست؟ آیا روابط عمومی که انتظار تبیلغ و برجسته سازی یعنی بزرگ نمایی کردن و در مسیر افراط موضوعی را تا جایی کشاندن که اذهان و افکار را کاملاً تحت تاثیر قرار دادند، شدنی است؟ آیا می توان روابط عمومی که می خواهد بر مداری مشق کند که نه به افراط و نه تفریط بیافتد و وظیفه خود یعنی برقراری ارتباط دو سویه را محقق کند، بر بستر اعتدال معرفی و تبیین کرد و طرحی نو درانداخت و بر اساس آن مشق کرد؟ اگر اینگونه باشد ابعاد، مختصات و مشخصه های آن چیست؟


ما که در روابط عمومی کار می کنیم، می توانیم عمل اعتدالی را که برگرفته از بنیان فکری اعتدالی است عملیاتی کنیم و از افراط و تفریط اعمال دستگاه ها فاصله بگیریم. مشکلاتی که روابط عمومی در چند سال گذشته با آن روبرو بود، برگرفته از این دیدگاه است یعنی به نوعی نمایاندن موضوعاتی که رعایت وجه اعتدالی و انصاف در آن وجود نداشت. بنابراین روابط عمومی ها که در دوره گذشته ناگزیز بودند مطالبی را بیشتر از واقعیت آن، بازگو کنند. آنچه که در دولت تدبیر و امید به خواست مردم باید انجام شود و در پرتو این جشنواره تحقق پیدا می کند، این است که خروجی روابط عمومی ها چه در قالب آمار و ارقام و چه در معرفی اقدامات، تعاملات بین المللی، رقابت های سیاسی و آنچه که با سرنوشت مردم سرو کار دارد، به وجه اعتدال باشد. چرا که آثار سوء آن را در سال های گذشته تجربه کرده ایم. امیدوارم در سایه برگزاری این جشنواره و نشست ها بتوان آنچه را که به نفع مردم است، محقق شود.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد