درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 07:07   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11545صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 29 خرداد 1383 - 17:47
هنر اینفوگرافیک در روابط عمومی
کیل فلیپس - در جهان داده محور، اینفوگرافیک ها برای ارائه محتواهای کمی در شکل بصری بسیار حیاتی هستند. بازاریابان توپ را در دست گرفته اند و میدان داری این عرصه را بر عهده دارند، و اکنون اینفوگرافیک ها تقریبا در تمام موضوعات سر برآورده اند. اما همه طراحات از آنها به درستی استفاده نمی کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کیل فلیپس- آژانس بازاریابی محتوایی دالاس در کنفرانسی به بیان دستورالعمل های پشت طراحی اینفوگرافیک ها و نمایش برخی مثال ها برای طراحی خوب پرداخته است.


در جهان داده محور، اینفوگرافیک ها برای ارائه محتواهای کمی در شکل بصری بسیار حیاتی هستند. بازاریابان توپ را در دست گرفته اند و میدان داری این عرصه را بر عهده دارند، و اکنون اینفوگرافیک ها تقریبا در تمام موضوعات سر برآورده اند. اما همه طراحات از آنها به درستی استفاده نمی کنند. اینفوگرافیک ها ممکن است داده محور باشند، اما ایجاد آنها بیشتر از اینکه یک علم باشد، هنر است. در آنچه از این پس می آید می خواهیم به دستورالعملی اشاره کنیم که شما با رعایت آن مطمئن می شود که محتوای مورد نظرتان بیشترین اثر ممکن را برا مخاطبان خواهد داشت.


1. آن را ساده و در حد فهم یک انسان خنگ طراحی کنید. از پیچیدگی بیش از اندازه محتوا و طراحی اجتناب کنید. یک قالب مرکزی انتخاب کرده و از آن دور نشوید. خواننده باید قادر باشد به راحتی و با سرعت محتوای شما را درک و دریافت کند. مردم داده می خواهند و نمی خواند که به قبض و بسط آن بپردازید.


2. این یخچال خانه تان نیست. به خاطر داشته باشید که رنگ همیشه دوست شما نیست. استفاده بیش از اندازه از رنگ ها تنها به اثربخشی گرافیک لطمه می زند. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با مجموعه قالب و محتوا و موضوع شما تناسب داشته باشد.


3. از داده های قدیمی استفاده نکنید. داده ای که مورد استفاده قرار می دهید باید دقیق و نماینده موضوع باشد. داده ای که اینگونه نیست به اعتبار گرافیک شما لطمه می زند. بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات زمینه ای را انجام داده اید و در پایان نیز منابع مورد استفاده را ذکر کنید.


4. تا حد امکان محدود کنید. اینفوگرافیک ها یک شانس برای گسترش مرزهای خلاقیت شما هستند، بنابراین از نمودارهای میله ای عمومی و گراف های میله ای کمتر استفاده کنید. از شکل های غیر منتظره و طراحی عناصری که با موضوع همخوان هستند و باعث لذت بخش شدن تماشای اینفوگرافیک می شوند استفاده کنید. اینفوگرافیک باید چشم نواز باشد. خدماتی برای ایجاد سریع و آسان اینفوگرافیک با تصاویر آماده ارائه می شوند، اما بهتر است که این کار را با گرافیک های منحصر به فرد خودتان انجام دهید.


5. از قواعد تبعیت کنید. مطمئن شوید که اینفوگرافیک تان از این قواعد خارج نشده است:
1. سلسله مراتب: از سلسله مراتب بصری برای کمک به خواننده در انتخاب مهمترین اطلاعات استفاده کنید.
2. وضوح تصویر: مطمئن شوید که اندازه و ابعاد بر اساس اهمیت تغییر می کنند. این کار را با مراجعه به دستورالعمل های طراحی بصری به خوبی یاد بگیرید و به گونه ای آن را اجرا نمایید که خوانندگان درکی از اینفوگرافیک شما داشته باشند.
3. تعادل: عناصر را به گونه ای جاسازی کنید که به شکل واحد در صفحه مشاهده شوند و در صفحه تنش ایجاد نکنند.


منبع: http://dcustom.com/the-art-of-the-infographic/

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد