درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 05:44   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ظرفیت خزانه سکه بانک سامان افزایش یافت
  گوناگونی کماکان یک عامل تاثیرگذار اقتصادی در صنعت نشر خواهد بود
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1150صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 25 تیر 1391 - 11:46
اختصاصی/ محسنیان راد: ما از دهکده جهانی به سمت بازار پیام در حرکت هستیم/3
به گزارش شارا، دکتر مهدی محسنیان راد به عنوان اولین سخنران نخستین همایش تولید محتوا در روابط عمومی با بیان این مطلب، گفت: پیام شامل هر نوشته، تصویر و حتی صدا است و هر پیام پدیده ای منحصر به فرد است اگرچه پیام واحدی بارها خلق شود چراکه یک پیام نمی تواند دقیقا از همان راه قبل یا با زمینه پیشین ارسال، تکرار و دریافت شود.
  

شارا - استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: هم اکنون در حال حرکت به سمت بازار پیام هستیم و این روند هر کشور را به یک ارتباط گر دولتی تبدیل می کند.

به گزارش شارا، دکتر مهدی محسنیان راد به عنوان اولین سخنران نخستین همایش تولید محتوا در روابط عمومی با بیان این مطلب، گفت: پیام شامل هر نوشته، تصویر و حتی صدا است و هر پیام پدیده ای منحصر به فرد است اگرچه پیام واحدی بارها خلق شود چراکه یک پیام نمی تواند دقیقا از همان راه قبل یا با زمینه پیشین ارسال، تکرار و دریافت شود.

وی با اشاره به موضوع پیام در ایران معاصر و آینده آن در بازار پیام افزود: نکته مهم در خصوص پیام ها ادراک متفاوت گیرندگان آنها است که این امر با تحقیق آماری "درگوفسکی" با استفاده از یک تصویر بیش از پیش محرز شد. این دانشمند می گوید: انسان ها تصویر را بر طبق مجموعه دریافتی خود تفسیر می کنند. بر همین اساس درگوفسکی با ارائه تصویر از یک خانواده در یک فضای بسته به پرسش از مردم آمریکا و آفریقا پرداخت. آمریکایی ها این فضا را اتاق و آفریقایی آن را چادر پنداشتند.
محسنیان راد با اشاره به انجام این تحقیق در ایران تشریح کرد: ما به نظر ثابت و حائزاکثریتی دست نیافتیم بلکه نتایج سه گروه را تشکیل داد: 49 درصد اتاق، 45 درصد چادر و سایرین مردد بودند. تفسیر این نظرات جامعه ایران را در حال گذار از سنت به مدرنیته نشان می دهد.
وی ادامه داد: ادراکات متفاوت نشان دهنده معانی متنوع ذهنی مخاطب از کلمات است. در واقع معنی حاصل جریان شناخت و فراگرد ارتباط در حیات اجتماعی می باشد.
استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پایان با تأکید بر حرکت به سوی بازار پیام در آینده گفت: زمانی واژه دهکده جهانی مطرح شد اما در حال حاضر هرکس می تواند به عنوان ارتباط گر فعالیت کند و تنها دریافت کننده نباشد. بر همین اساس نیز بحث بازار پیام مطرح می شود. در آینده مطمئنا کشورها به جای آنکه یک کشور باشند به ارتباط گران دولتی تبدیل می شوند. معتقدم ما نیز باید به جای استفاده از واژه تهاجم فرهنگی از تداخل فرهنگی استفاده کنیم و البته از این تداخل بپرهیزیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


  کتاب جدید پروفسور کمالی پور بزودی منتشر می شود


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  مزیت های کسب و کارهای کوچک بر برندهای بزرگ در حوزه روابط عمومی


  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق


  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد


  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی