درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 18:49   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1150صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 25 تیر 1391 - 11:46
اختصاصی/ محسنیان راد: ما از دهکده جهانی به سمت بازار پیام در حرکت هستیم/3
به گزارش شارا، دکتر مهدی محسنیان راد به عنوان اولین سخنران نخستین همایش تولید محتوا در روابط عمومی با بیان این مطلب، گفت: پیام شامل هر نوشته، تصویر و حتی صدا است و هر پیام پدیده ای منحصر به فرد است اگرچه پیام واحدی بارها خلق شود چراکه یک پیام نمی تواند دقیقا از همان راه قبل یا با زمینه پیشین ارسال، تکرار و دریافت شود.
  

شارا - استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: هم اکنون در حال حرکت به سمت بازار پیام هستیم و این روند هر کشور را به یک ارتباط گر دولتی تبدیل می کند.

به گزارش شارا، دکتر مهدی محسنیان راد به عنوان اولین سخنران نخستین همایش تولید محتوا در روابط عمومی با بیان این مطلب، گفت: پیام شامل هر نوشته، تصویر و حتی صدا است و هر پیام پدیده ای منحصر به فرد است اگرچه پیام واحدی بارها خلق شود چراکه یک پیام نمی تواند دقیقا از همان راه قبل یا با زمینه پیشین ارسال، تکرار و دریافت شود.

وی با اشاره به موضوع پیام در ایران معاصر و آینده آن در بازار پیام افزود: نکته مهم در خصوص پیام ها ادراک متفاوت گیرندگان آنها است که این امر با تحقیق آماری "درگوفسکی" با استفاده از یک تصویر بیش از پیش محرز شد. این دانشمند می گوید: انسان ها تصویر را بر طبق مجموعه دریافتی خود تفسیر می کنند. بر همین اساس درگوفسکی با ارائه تصویر از یک خانواده در یک فضای بسته به پرسش از مردم آمریکا و آفریقا پرداخت. آمریکایی ها این فضا را اتاق و آفریقایی آن را چادر پنداشتند.
محسنیان راد با اشاره به انجام این تحقیق در ایران تشریح کرد: ما به نظر ثابت و حائزاکثریتی دست نیافتیم بلکه نتایج سه گروه را تشکیل داد: 49 درصد اتاق، 45 درصد چادر و سایرین مردد بودند. تفسیر این نظرات جامعه ایران را در حال گذار از سنت به مدرنیته نشان می دهد.
وی ادامه داد: ادراکات متفاوت نشان دهنده معانی متنوع ذهنی مخاطب از کلمات است. در واقع معنی حاصل جریان شناخت و فراگرد ارتباط در حیات اجتماعی می باشد.
استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پایان با تأکید بر حرکت به سوی بازار پیام در آینده گفت: زمانی واژه دهکده جهانی مطرح شد اما در حال حاضر هرکس می تواند به عنوان ارتباط گر فعالیت کند و تنها دریافت کننده نباشد. بر همین اساس نیز بحث بازار پیام مطرح می شود. در آینده مطمئنا کشورها به جای آنکه یک کشور باشند به ارتباط گران دولتی تبدیل می شوند. معتقدم ما نیز باید به جای استفاده از واژه تهاجم فرهنگی از تداخل فرهنگی استفاده کنیم و البته از این تداخل بپرهیزیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب


  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است


  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند