درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:58   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11436صفحه نخست » شنبه، 24 خرداد 1393 - 15:25
روابط عمومی ها و حقوق شهروندی
سید قاسم بی نیاز - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در زندگی مدرن اجتماعی ، ارتباطات روز به روز پیچیدگی های بیشتری می یابد و امروزه تا حد ارتقای کیفیت و اصلاح شیوه زندگی به کار گرفته می شود. ارتباطات اینک می توانند و می بایست برای اصلاح رفتار فردی و جمعی در مقابل مخاطراتی که بشر را در معرض تهدید قرار داده ، ایفای نقش کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در زندگی مدرن اجتماعی ، ارتباطات روز به روز پیچیدگی های بیشتری می یابد و امروزه تا حد ارتقای کیفیت و اصلاح شیوه زندگی به کار گرفته می شود. ارتباطات اینک می توانند و می بایست برای اصلاح رفتار فردی و جمعی در مقابل مخاطراتی که بشر را در معرض تهدید قرار داده ، ایفای نقش کند.


از این منظر ، روابط عمومی ها که حلقه ارتباط سازمان ها با مردم هستند می توانند حاملان آگاهی و نگرش نوین برای شهروند محوری و حقوق شهروندی باشند. و راه های خلاقانه مشارکت و پرسشگری شهروندان را پیدا کنند.


به عنوان نمونه در فرهنگ ترافیکی شهروندان شاهد هستیم وقتی راهی مسدود می شود رانندگان به جهت های راست و جپ جاده ها منحصرف می شود و می خواند از فضای غیر رسمی برای تردد استفاده کنند که این رفتار نابهنجار موجب ایجاد گره کور ترافیکی می شودو باز شدن راه ها را ساعت ها به تاخیر می اندازد.


بازگیران عرصه رشد و توسعه کشور شهروندان هستند و شهروند محوری جزء در برقراری ارتباط میسر نمی شود. سازمان های اجتماعی با تلاشگران حوزه ارتباطات شکل می گیرد ودر نهایت هویت هعای خود ساخته شهری بنیان قوی تری پیدا می کند که در اآن احساس هویت دیده خواهد شد. همان چیزی که سال ها تحت تاثیر ارتباطات سنی و شفاهی دریافت های تاریخی شهر ها شکل گرفته است و امروز ما نسبت به آن غفلت داریم و در خصوص سرمایه اجتماعی موجود بی تفاوت هستیم.


در این بین می توان گفت روابط عمومی علاوه بر انتقال و انعکاس اخبار باید از حالت انفعالی به دور باشد و با فعالیت اثر بخش خویش زمینه های مختلف فرهنگی واجتماعی و سیاسی را ارتقاء داده و با پویایی و تحرک خاصی تحلیلگر مسائل مختلف باشد.


عصر امروز ، عصر اطلاع رسانی است و رابطه ای معنادار میان قدرت اطلاع رسانی حکومت ها با جایگاه آنها در جهان وجود دارد. درواقع نمی توان کشور قدرتمندی را دید که از نظر ارتباطات ضعیف باشد. حکومت ها در چنین جهانی بدون بهره مندی از روابط عمومی ممکن نیست و هر حکومتی باید در کنار برنامه هی خود ، نگاهی نیز به روابط عمومی داشته باشد.


امروزه به نظر می رسد که میعارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده که در بسیاری از سازمان ها بخش روابط عمومی مبل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دو سویه بپردازد. صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط عمومی را ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه ، بومی کردن سرمشق های توسعه ، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه بازآفرینی فرهنگی ، حفغظ تعلق و پیوستگی آن بدانیم روابط عمومی باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.


در سازمان های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگ ترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی نمایان می شود.


در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخورد کردن رهنمون می سازد. یک سازمان و یا یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض نماید و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکرمداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.


تنظیم خط مشی سازمان با افکاری که برآمده از سازمان های اجتماعی هستند امری است که تنها از یک روباط عمومی کارآمد بر می آید. بناید کار روابط عمومی را تنها در انعکاس چند خبر و تهیه فیلم و عکس از مراسم های مختلف خلاصه کرد. این تصور تنها از اندیشه ای خام بر می خیرد ه در نهایت نیز راه به جایی نمی برد. متاسفانه چنین تصوراتی ضرورت های کار روابط عمومی وابزار مورد نیاز آن را به اولویت های دست چندم سازمان ها تبدیل می کند که هرگز محقق نمی شوند.


امروز روابط عمومی ها با مشکلات فراوان مالی ، نبود تجهیزات لازم ، کمبود نیروی انسانی متخصص و از همه مهم تر نبود توجه و حمایت لازم اسز سوی روسای سازمان ها رنج می برند. اما باز هم اعلام می کنم که همه ما چه در وزارتخانه و چه در سازمان ها و شرکت های تابعه و استان ها باید خود را به سمت تعامل و هویت دادن به شهروندان سوق دهیم.


در حال حاضر استفاده روابط عمومی ها از فضای مجازی برای ایجاد تعامل می تواند بیش از گذشته مورد توجه باشد. زیرا فضای مجازی درعین حال که مواجهه و تعامل مستقیمی میان افراد ایجاد نمی کند ، اما آثار کاملا عینی و محسوسی بر جامعه ، کشور و حتی در سبک زندگی مردم دارد و اگر بهدنبال کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت مردم هستیم ، باید در جهت توسعه و گسترش دولت الکترونیک تلاش کنیم.


شورای سیاست گذاری روابط عمومی با حضور استاتید برترت حوزه ارتباطات در وزارتخانه تشکیل شده است تا بتوانیم ارتباط با شهروندان در ابعاد مختلف برقرار گنیم. همچنین به عنوان نخستین وزارتخانه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات توسط شهروندان که در سال 1388 در مجمع تشخیص مصلت نظام در 23 ماده مصوب شده است را با ایجاد امکانات جدید نرم افزاری ، عملیاتی کنیم.


به هر حال روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک می گویم و از تلاش های صادقانه تمام کارکنان روابط عمومی ها سپاسگذارم و انتظار دارم برای ماموریتی اینچنین مهم وحساس خود را آماده کنید.

مرجع : ماهنامه راه ابریشم- تین نیوز

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد