درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:34   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11424صفحه نخست » شنبه، 24 خرداد 1393 - 06:18
نکات مدیریتی
۷۰ درصد کارکنان سخن مدیران در مورد استراتژی را نمی‌فهمند
اغلب اوقات مدیران متعجب‌اند که آیا کارکنان به درستی دیدگاه آنها را درک کرده‌اند؟ بودن در این شرایط و جایگاه موقعیتی خطرناک و تشخیص و حل آن دشوار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) -  آیا وقتی‌که شما به جلسات سازمانی قدم می‌گذارید، لبخند‌ها و سر تکان‌دادن‌ها می‌تواند تصدیق‌کننده فهم درست کارکنان از چشم‌انداز و اهدافی که برای یک سال در نظر گرفته‌اید باشد؟ طبق مقاله‌ای که اخیرا در نشریه هاروارد منتشر شده، هنگامی‌که مدیران در مورد استراتژی سازمان صحبت می‌کنند تنها تعداد اندکی از مخاطبان درک درستی از پیام آنها دارند. این مقاله با اشاره به یک تحقیق تازه عنوان می‌کند حتی در شرکت‌های پیشرو که استراتژی‌های خود را به صورت شفاف و برای عموم منتشر می‌کنند، تنها 29 درصد از کارکنان می‌توانند استراتژی شرکت خود را به‌درستی تشخیص دهند.


در اینجا منظور یک استراتژی عمومی و فراگیر نیست، بلکه سخن از مهم‌ترین استراتژی شرکت شما است که نشان می‌دهد چرا کسب‌وکار وجود دارد و چرا سرمایه‌گذاری در آن در آینده ارزش‌آفرین است. این یعنی 70 درصد از کل کارکنان (بله، حتی کارکنان شما!) بدون اینکه بدانند، با جهت استراتژیک سازمان شما همراستا نیستند.
صرف‌نظر از مشکلات سطحی، این موضوع می‌تواند آنقدر جدی شود تا آنجا که شرکت شما را به سوی نابودی بکشاند. به‌عنوان رهبر ارشد، عدم همسویی تماما متوجه شما است.


«شفافیت= سرعت»: عدم شفافیت، سرعت کل سازمان را کم می‌کند و یک اتلاف‌کننده تمام عیار زمان است. تصور کنید اگر چشم‌انداز شفاف نباشد، 70 درصد کارکنان نمی‌دانند برای رسیدن به چه چیزی در تلاشند و براساس فرضیاتی غلط کارها را پیش می‌برند. در نتیجه تیم شما به‌جای آنکه حرکتی چالاک و فعالانه داشته باشد، به آهستگی و منفعلانه پیش می‌رود. از آن بدتر اینکه این چرخه معیوب ادامه پیدا کرده و در نتیجه انرژی گرانبهای افراد در مسیری غلط صرف می‌شود. درصورت وجود درکی درست و مشترک از اولویت‌های استراتژیک، افراد حرکتی سریع‌تر داشته و شما را به هدف نزدیک‌تر می‌کنند


«اجازه دادن= به اجرا در آوردن»: اینکه به‌خوبی توضیح دهید می‌خواهید چه کاری صورت گیرد مشخص کننده این نیست که این موضوع را از چه کسی می‌خواهید. اگر در سازمان بطور سنتی تنها تعداد معدودی از افراد هستند که روی این‌گونه از فعالیت‌ها مشغولند، باز هم همین افرادند که برای اجرای استراتژی تلاش می‌کنند. دلیل این امر این نیست که تنها همین افرادند که واقعا قصد انجام کار را دارند، بلکه الگویی است که در اینجا شکل گرفته و منجر می‌شود سایر افراد احساس کنند اجازه ورود به این نوع از کارها را ندارند، درنتیجه استعدادهای افراد سازمان به هدر می‌رود. اگر شما صراحتا تاکید کنید که به دنبال مشارکت کل سازمانید، تک تک افراد در همه سطوح مهارت منحصربه‌فرد خود را برای از میان برداشتن موانع سنتی به‌کار خواهند بست. موانعی که دلیل پابرجا ماندنشان به‌خاطر این است که تا به حال حل آنها را از معدود مشارکت‌کنندگان همیشگی سازمان انتظار داشته‌اید.


«همسویی= افزایش شتاب»:

 مدیران اجرایی اغلب شکایت دارند که خود، روز را با تمرکز کامل روی اهداف شروع می‌کنند، اما زمانی‌که کارمندان را به مشارکت فرا می‌خوانند، حرکتی از آنها مشاهده نمی‌کنند. مادامی‌که اهداف به شیوه‌هایی متفاوت تبادل و ادراک شوند، حتی کوچک‌ترین عدم همسویی می‌تواند کارمندان را گیج کرده و ترس از اشتباه، آنها را از هر اقدامی باز دارد و در عین حال این جرات را نیز از آنها بگیرد که آنچه را که نمی‌فهمند، بپرسند.
با بیان شفاف و مداوم اهداف، شما به آن سطح از همسویی دست خواهید یافت که شاهد پیشرفتی چشمگیر در به ثمر نشستن تلاشی که صرف رسیدن به اجرای استراتژی می‌شود، باشید. با توجه به ابعاد و مشکلاتی که این موضوع برای سازمان در پی دارد و با نگاهی به مزایای حل این موضوع که در بالا عنوان شد، سه راهکار عملی زیر برای به‌وجود آوردن همسویی در سازمان در ادامه پیشنهاد می‌شود


1- برای شفاف‌سازی وقت کافی اختصاص دهید:
شما به‌عنوان رهبر سازمان وظیفه دارید چشم‌انداز و استراتژی خلق کنید که به اندازه کافی برای کارکنان شفاف باشد تا آنها بتوانند اقدامات لازم روزانه برای دستیابی به اهداف را انجام دهند. برای این کار ابتدا از بالاترین رده سازمان شروع کنید، زمان کافی برای این موضوع اختصاص دهید (شاید یک روز کامل) تا به همسویی و شفافیت لازم برای اولویت‌های اصلی استراتژی خود دست یابید.


 شاید در ابتدا زمان زیادی به نظر بیاید، ولی هزینه عدم همسویی کارکنانی که مستقیما برای افزایش سهم بازار، سود و بهره‌وری در تلاشند آنقدر وحشتناک است که با صرف زمان یک روز کاری قابل مقایسه نیست. بنابراین می‌توان ادعا کرد صرف آن 8 ساعت بالاترین میزان بازدهی در کل سال را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


2- همگانی کردن استراتژی:
تلاش کنید با اختصاص زمانی کافی، مراسم اعلان چشم‌انداز را برای کارکنان برگزار کرده و در آن با ایجاد محیطی مهیج، به شفاف‌ترین شیوه ممکن از کارکنان سطوح مختلف سازمان برای دستیابی به اهداف کمک بخواهید. به این ترتیب اگر هر یک از کارکنان تنها یک قدم برای مشارکت در دستیابی به اهداف بردارند، شما فورا متوجه تاثیر چشمگیر این حرکت خواهید شد.


3- مشارکت افراد را جشن بگیرید:
هرگونه تلاشی که هریک از کارکنان صورت می‌دهند و در پی آن سازمان یک قدم به اهداف استراتژی نزدیک‌تر می‌شود باید اعلام کنید. با این اقدام شما الگویی می‌سازید که با آن رابطه بین تلاش و نتایج را برای سایرین روشن ساخته و الهام‌بخش آنها برای مشارکت خواهد شد.


شرکت‌های زیادی مشاهده شده‌اند که با اجرای این مراحل توانسته‌اند کارکنان خود را با اولویت‌های استراتژیک خود به بهترین نحو ممکن همراستا کنند و اولین قدم در راستای اجرای استراتژی و دستیابی به اهداف را بردارند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۲۱

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد