درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11341صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 19 خرداد 1393 - 12:38
مایلی سایرس. فورد. ترودو. روابط عمومی خوب، یا روابط عمومی بد؟
با رشد نمایش گفتگوهای آنلاین، هرکسی در منظر عموم می تواند برنامه ای استراتژیک داشته باشد که بر آن مبنا گفته ها و اعمال خود را برای محافظت و ترویج برند هویتی خودش تنظیم کند. رسانه های اجتماعی میزان قابل توجهی فضا برای گفتگو و اثرگذاری بر افکار عمومی در اختیار دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با رشد نمایش گفتگوهای آنلاین، هرکسی در منظر عموم می تواند برنامه ای استراتژیک داشته باشد که بر آن مبنا گفته ها و اعمال خود را برای محافظت و ترویج برند هویتی خودش تنظیم کند. رسانه های اجتماعی میزان قابل توجهی فضا برای گفتگو و اثرگذاری بر افکار عمومی در اختیار دارند.


این بسترها پاسخگویی فوری را برای به اشتراک گذاری با مخاطبان توده ای که قدرت ویرانگرشان حتی برای قوی ترین شهرت ها نیز خطرآفرین است، فراهم می کنند.


در این نوشتار چند چهره عمومی که اخیرا در اذهان عمومی مطرح شده اند، معرفی می شوند. آنها امروز مکالمات ما و تیترهای برجسته خبری شده اند و می خواهیم ببینیم که آیا فعالیت های آنها بر مبنای استراتژی های از پیش برنامه ریزی شده بوده است یا خیر:


ساخت «تی ورک»
مایلی سایرس در ویدئوی جایزه خودش در سال 2013 مخاطبان را در سراسر جهان شوک زده کرد. این شو که با نام VMA شناخته می شود در شب برگزاری جایزه بیش از 306 هزار و 100 توییت را در هر دقیقه به خود اختصاص داده است. این یکی از پر توییت ترین زمان ها در توییتر اعلام شده است. عملکرد پست تر از استاندارد یا معیار متداول او در آن شب بیانیه ای برای جهان بود و در عین حال تصویر جدیدی از وی به جهانیان نشان داد.


این استراتژی حساب شده برای سایرس به معنای تغییر شخصیت وی از یک دختر خوب نظیر هانا مونتانا بود، که به خوبی جواب داد. پس از این کار آمار فروش موسیقی وی در صدر موسیقی های جهان قرار گرفت. همچنین وی به تازگی توانسته است قرار دادی برای اجرای کنسرتش در یکی از بزرگترین سالن های کنسرت کانادا منعقد کند.
این چرخش نیازمند یک تعادل خوب است: چنانچه کمی تعلل کند وی با ضعف برندش مواجه می شود. اما رفتن وی بر روی سن – آن هم بدون برنامه استراتژیک- می توانست اثر معکوس داشته و خطراتی بیش از آثار خوبش بهمراه بیارود.


سایرس بر روی خط قدم زد و در نهایت بر روی سن رفت: برخی از مردم آن را درک نکردند، اما تعداد آنها بسیار کمتر از دوستارانش بودند. بسیاری از افراد که چهره جدید و سکسی وی را دیدند به شدت تحت تاثیر رفتار، زبان و شخصیت جدید وی قرار گرفتند. و این دقیقا همان چیزی بود که مایلی می خواست. تعهد راسخ او برای تغییر برندش، او را در معرض منتقدان قرار داد، و اگرچه مخاطبان هدف مسنترش را کمتر کرد اما جایگاهی برای وی در فرهنگ عامه گشود و افراد جدیدی را به او معطوف کرد.


غرق شدن کشتی شما
شهردار تورونتو راب فورد یکی از آن افرادی بود که دقیقا هرآنچه را که نباید برای حفظ نام تجاری انجام دهید، را انجام داد. او یک مثال بد برای حفظ برند است. انکار عمومی وی در خصوص استفاده از مواد مخدر و الکل، و پس از آن فیلم های مستندی که توسط جیمی کیمل به نمایش درآمد، به شدت شهرت وی را تحت تاثیر قرار داد.
در حالیکه استراتژی حضور در برنامه تلویزیونی وی برای بهبود شهرت بین المللی اش کار خوبی بود، و باعث شد که رای دهندگان کمی نظرشان را نسبت به وی تغییر دهند و اعتبار وی برای کسب رای بازگردد.
با یک استراتژی اشتباه، فورد کنترل خودش را بر برندش از دست داد و آن را توسط رسانه ها قربانی کرد. در مقابل معرفی دستاوردهای شهرداری، گفتگوی شهردار که در آن به نقایص شخصی اش اشاره شد، نقص ها و تصمیم گیری های بدش، هر کدام به تیتری منفی تبدیل شدند که باعث شد که مردم به طور فزاینده ای نسبت به او حساس و بدبین شوند. از دست دادن اعتماد عمومی و احترام به فورد باعث شد که عبارت «همه روابط عمومی ها روابط عمومی خوب هستند» بار دیگر کارکرد خود را نشان دهد.


آیا مردم واقعا ... می گیرند؟
رهبر حزب لیبرال جاستین ترودو نشان دهنده یک برند در مرحله توسعه است که به دنبال نقطه اتصال با مخاطب می باشد. پس از رسوایی وی در طول بازی های هاکی روسیه در المپیک و اعتراف وی به استفاده از ماری جوانا، رسانه ها این استراتژی را زیر سوال بردند.


آیا اعتراف به تجاوز در ملاء عام، می تواند سبب تجدید نظر مخاطبان جوان شود؟ با این وجود، همه اینها بستگی به صحبت های مردم درباره «لغزش یا استراتژی» دارد که مشخص می کند که آیا تصویر عمومی وی خدشه دار شده یا بهبود یافته است.


رفتار غیر منتظره ترودو همانند مایلی سارس به نفع او کار کرد، و برای وی در انتخابات ذهنیت مثبتی ایجاد کرد. اما اگر او دقت می کرد و از حد خود تجاوز نمی کرد، نمی توانست نظر نسل های قدیمی را که هنوز هم اکثریت آرا را در کانادا در اختیار دارند، به خود جلب کند.


تماس ثابت برای شفافیت به این معناست که مخاطب می تواند بزرگترین حامی شما باشد یا بدترین دشمنی را با شما نشان دهد. صداقت، اصالت و قوام نشانه های یک گفتگو است که در میان مردم طنین انداز می شود و برند مثبتی را ترویج می کند.


رسانه های اجتماعی همه اینها را به پیش می رانند، چه مثبت و چه منفی.


در ادامه یک گفتگوی استراتژیک بیشتر آگاهی از برندها صورت می گیرد. سایرس این کار را کرد. فورد شکست خورد. و برای ترودو باید دید این داستان به کجا ختم می شود.


منبع: http://www.theglobeandmail.com/report-on-business/small-business/sb-marketing/advertising/cyrus-ford-trudeau-good-pr-or-bad-pr/article18045644/
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/10182/-روابط-عمومی-مایلی-سایرس؛-تخریب-و-ترمیم


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
همینطوری
| 1393/3/20 - 15:46 |     0     1     |
باز هم کاوشگران پاچه شما را گرفته است آقای باقریان.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد