درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:46   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1133صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 19 تیر 1399 - 09:00
ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
رمز موفقیت هر سازمان، شرکت و نهاد تولید کالا و محتوای خوب است و توفیق روابط عمومی نیز برقراری ارتباط بین مشتری و آن نهاد و یا سازمان است که این امر در گرو برقراری ارتباط است. ارتباط موثر هم در گرو ارائه محتوای مناسب است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فرایند ارتباط در مسیر شکل گیری خود بر محور محتوا شکل می گیرد. اساسا اگر محتوای مناسبی در بین نباشد نمی توان تصور کرد که گیرنده پیام در انتظار ارسال پیام بماند. فرایند پیام اساسا بر مبنای یک پیام مشخص که همان محتواست پایدار است و اگر محتواهایی که تولید می شوند، نتواند نظر گیرنده را به خود جلب کند این فرایند دچار اشکال و اختلال می شود. حال این پیام می تواند شکل های مختلفی به خود بگیرد.

 

در یک کارخانه و مرکز صنعتی محتوا، همان کالایی است که تولید می شود و می تواند خوب یا بد بودن آن پیام روشنی باشد که من صلاحیت تولید این کالا را دارم یا ندارم. کارخانه یا تولید کننده ای که کالای خوب تولید نمی کند کم کم ارتباط خود را با مشتری از دست می دهد.

 

شاید پروپاگاندا یا هوچی گری تبلیغاتی به همین دلیل به وجود آمده باشد تا تولید کنندگانی که محتوا و جنس و کالای خوبی را تولید نمی کنند با عوام فریبی و گول زدن مخاطب کالای خود را به خریدار تحمبل کنند. اما آیا می توان در درازمدت با استفاده از این حربه به تولید محتوا و فروش کالا ادامه داد. آیا در دنیایی که خریدار و مخاطب کالا و پیام می تواند قبل از خرید کالا از همه جزییات آن با خبر شود، می توان در مدتی طولانی با تولید کالا و محتوای نه چندان مناسب به حیات خود ادامه داد؟!

 

راه چاره چیست؟

چرا نوع خاصی از اتومبیل پس از سال ها هنوز طرفداران خاص خود را دارد؟ چرا اخبار ارسالی از فلان رسانه را باور می کنیم؟ چرا برای خرید محصولی خاص روزها انتظار می کشیم؟ چرا به یک سخنرانی مشخص با دقت گوش می دهیم؟ چرا برای شنیدن مصاحبه و گفتگوی مورد نظرمان ساعت ها پای گیرنده های تلویزیونی می نشینیم؟ چرا به برند خاصی اعتماد داریم؟

 

پاسخ همه اینها می تواند محتوای خوب ارائه شده در آن موضوع خاص باشد. بله! همه تولیدکنندگان و پدیدآورندگان محتوا، از روش ها و شگردهای خاصی برای جلب نظر و حفظ مشتری استفاده می کنند، اما آنچه نهایتا مشتری را نگه می دارد، محتوا و کالای خوب است.

 

 اگر نگاهی اجمالی به وضعیت روابط عمومی در نهادها و سازمان ها هم داشته باشیم می توان به نوعی همین وضعیت را مشاهده کرد. کدام روابط عمومی موفق تر و به نوعی شاخص تر است؟ پاسخ این سئوال هم روشن است. آن روابط‌عمومی موفق تر خواهد بود که سازمان او محتوای بهتری تولید می کند. در اینجا ما نقش روابط عمومی را پشتیبانی، تبلیغ و اطلا ع رسانی در مورد محتوا و کالای تولیدی آن سازمان و یا نهاد خاص در نظر گرفته ایم. واقع شدن روابط عمومی در یک سازمان و نهاد خاص هم مهم است.

 

دلیل آن هم این است که اگر یک روابط عمومی در یک سازمان، شرکت و یا نهاد خاصی قرار داشته باشد که آن واحد کالا و محتوای خوبی تولید نکند، روابط عمومی باید در مورد چه چیزی تبلیغ و اطلاع رسانی و از چه محتوا و محصولی دفاع کند؟! شاید دلیل عدم موفقیت بسیاری از روابط عمومی ها این باشد که در سازمان، نهاد و یا شرکتی واقع شده اند که تولید کالا و محتوای  مناسب ندارند و یا عملکرد آنان مفید و قابل دفاع نیست. شما روابط عمومی شرکت الف را در نظر بگیرید. آن شرکت محصول و محتوای خوب و ارزنده ای را تولید می کند، مشتری از آن راضی است و فرایند و فراگرد پیام هم بین شرکت و مشتری برقرار است.

 

در چنین شرکتی روابط عمومی خیلی خوشبخت است. شرکت برای خودش جایگاهی دارد، کالایش می فروشد، مشتری راضی است و روابط عمومی هم کارش را انجام می دهد. پس رمز موفقیت هر سازمان، شرکت و نهاد تولید کالا و محتوای خوب است و توفیق روابط عمومی نیز برقراری ارتباط بین مشتری و آن نهاد و یا سازمان است که این امر در گرو برقراری ارتباط است. ارتباط موثر هم در گرو ارائه محتوای مناسب است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد