درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:21   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11321صفحه نخست » یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 20:27
بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی برموفقیت صنعت گردشگری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر موفقیت صنعت گردشگری شهر مشهد می باشد. عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری شهر مشهد از طریق چهار فرضیه براساس چهار عامل آمیخته بازاریابی(4p) بررسی شده است.
  

بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی برموفقیت صنعت گردشگری

 

نویسندگان :

دکتر حسن دانایی،استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت جام، گروه مدیریت، تربت جام ، ایران
دکتر حامد حق طلب،استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت جام، گروه مدیریت، تربت جام ، ایران
زهرا اعلمی،دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت جام، گروه مدیریت، تربت جام ، ایران

Pajoohesh.gostar@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر موفقیت صنعت گردشگری شهر مشهد می باشد. عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری شهر مشهد از طریق چهار فرضیه براساس چهار عامل آمیخته بازاریابی(4p) بررسی شده است. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه­ای و میدانی استفاده شده است.ابزار اندازه گیری در این مطالعه، پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت پنج گزینه ای است  که شامل 20 سوال می باشد. نمونه آماری این تحقیق 384 نفر از گردشگرانی بودند که در شهریور ماه 1392 به شهر مشهد مراجعه نموده اند. داده های آماری گردآوری شده، در محیط بسته نرم افزاری SPSS و با استفاده ازآزمون تی تک نمونه ای و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته های تحقیق نشان می دهد که هر چهار عامل قیمت،محصول ،توزیع و ترفیع بر موفقیت صنعت گردشگری شهر مشهد تاثیرگذار هستند.

 

واژگان کلیدی: عوامل آمیخته بازاریابی ،قیمت،محصول،توزیع،ترفیع،صنعت گردشگری

 

 

مقدمه:
عوامل آمیخته بازاریابی گردشگری برگردان اصطلاح  مارکتینک میکس فاکتور  می باشد. ایده آمیخته بازاریابی برای اولین بار توسط بوردن بنیانگذار مدرسه بازرگانی هاروارد متداول گردید. طبق نظر او و همکارش مارتین مارشال  آمیخته بازاریابی به این معنی می باشد که اگرمدیری قصد دارد آمیخته دقیق و بی عیبی از عناصر بازاریابی را تعیین کند، ابتدا می بایست نیروهای مشخص بازار و عناصر قطعی بازاریابی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. مک کارتی  در سال ۱۹۶۰ برای اولین بار چهارعنصر اصلی آمیخته بازاریابی را تعریف نموده و به محصول، قیمت، مکان و پیشبرد، اشاره کرد.(ویکتور،1985) ساختار P ۴ ، متخصصان بازاریابی را توصیه می کند تا بر اساس کالا و خصوصیاتش تصمیم گیری کنند و تصمیم بگیرند که چطوری کالا و خدمات را ایجاد، قیمت گذاری و توزیع کنند وهمچنین چه روشی را برای تشویق کالا و خدماتشان بکار گیرند.اگر بازاریابان بخوبی نیازهای مشتریان را تشخیص دهند محصول خوبی تولید ، قیمت گذاری، توزیع و ترویج خواهند کرد. نتیجه آن محصولات جذاب و مشتریان خشنود خواهدبود.
بازاریابی در صنعت گردشگری یک روند مدیریتی(اداری) شامل پیش بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است به طوری که اساساً شرکت های مسافرتی و عرضه کنندگان را در رقابت با یکدیگر قرار داده است. از جمله عواملی که می تواند صنعت توریسم کشور را توسعه و بهبود بخشد، به کارگیری ابزارهای مؤثر بازاریابی می باشد. بازاریابی گردشگری برای شناخت بازارها، تقسیم بندی آنها ، تعیین بازارهای هدف و شناخت تاثیرعوامل آمیخته بازاریابی در موفقیت صنعت گردشگری یک نیاز ضروری است و از این رو در این تحقیق به بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر موفقیت صنعت گردشگری  می پردازیم.

 

دانلود مقاله

 

http://marketingarticles.ir/1057-بررسی-تاثیر-عوامل-آمیخته-بازاریابی-برموفقیت-صنعت-گردشگری.html

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد