درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:07   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11221صفحه نخست » دوشنبه، 12 خرداد 1393 - 06:47
کسب‌وکارهای کوچک
چگونگی رقابت بدون قربانی‌کردن سود
بازار بنگاه‌های اقتصادی ابری (cloud market) این روزها وارد یک جنگ قیمتی نفس‌گیر شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  بازار بنگاه‌های اقتصادی ابری (cloud market) این روزها وارد یک جنگ قیمتی نفس‌گیر شده است.


تا چندی پیش، آمازون این بازار را در اختیار داشت، اما گوگل که ظاهرا نمی‌خواهد از هیچ رقابتی عقب بماند، تلاش می‌کند با کاهش قیمت‌های خود سهم بازار آمازون را به دست خود بگیرد. آمازون نیز در واکنش به این موضوع قیمت‌های خود را تا 40 درصد پایین آورده است.


شرکت‌های بزرگ مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت، منابع لازم برای اقدام در چنین شرایطی را دارند، اما استراتژی بلندمدت آنها چیست؟ بعید است آنها به ضرر کردن ادامه دهند، بدون اینکه تلاش کنند مشتریان خود را در اکوسیستم‌های ابری مختص فروشنده محصور کنند


شرکت‌های کوچک‌تری که در حوزه تکنولوژی ابری فعالیت می‌کنند، این قدرت را ندارند که خدمات ابری خود را با قیمت پایین‌تر عرضه کنند، اما اگر نتوانند در این جنگ قیمتی اقدامی انجام دهند، انحصارهای غیررسمی در این حوزه ظهور می‌کند و در نهایت انتخاب‌ها محدود می‌شود و دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود

 
جلوگیری از جنگ قیمتی
اتفاقی که برای شرکت رک‌اسپیس (Rackspace) رخ داد را در نظر بگیرید. بیش از یکسال پیش، این شرکت وضعیت خوبی در بورس داشت و رقیبی جدی برای آمازون و گوگل محسوب می‌شد


اما گزارش سوددهی سه ماهه پایانی 2013 این شرکت حاکی از 30 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل بود. طبیعتا این امر باعث عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران شد. اما وقتی رک‌اسپیس با قدرت بیشتری در سه ماهه نخست 2014 به سوددهی بازگشت، هنوز تحلیلگران و سرمایه‌گذاران نسبت به آن تردید داشتند. دلیل این امر، قیمت کالاها بود


رک‌اسپیس منابع کافی برای رقابت در قیمت‌گذاری با شرکت‌هایی امثال آمازون را ندارد، به‌خصوص که هنر آمازون کاهش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف بازار است، درحالی‌که ارزش سهام آن همزمان افزایش می‌یابد. در جنگ قیمت‌ها، این سازمان‌های بسیار بزرگ هستند که پیروز می‌شوند؛ سازمان‌هایی که فقط برای بقا تلاش نمی‌کنند. در شرایطی که همه بر قیمت‌ها متمرکز شده‌اند، بنگاه‌های کوچک‌تر برای بقای خود باید چه کنند؟


رقبای حوزه تکنولوژی ابری دو گزینه پیش رو دارند: یکی اینکه مدل‌های کسب‌وکار را کلا منحل کنند، دیگر اینکه زمانی که رقابت تضعیف شده، رویکردی ساده‌تر و محتاطانه‌تر اتخاذ کنند

 
تی موبایل چه کرد؟
بر هم زدن بازار استراتژی رقابتی بزرگ است، اما اقدامی پرریسک محسوب می‌شود، البته داشتن حالت طبیعی در بازاری پرنوسان هم همان‌قدر ریسک دارد. کم‌ریسک‌ترین اقدام این است که وقتی رقبا دچار ضعف شده‌اند، شما قوی بمانید؛ اقدامی که شرکت تی‌موبایل انجام داده است. این شرکت مخابراتی مواردی را که مشتری اعتراض شدیدی به آن دارد، حذف کرده است. تی‌‌موبایل محدودیت‌های قرارداد با مشتری را برداشته، هزینه‌های اضافی رومینگ را در خارج حذف کرده و حتی جریمه لغو قرارداد از سوی برخی مشتریان را دریافت نمی‌کند. در نتیجه تی‌موبایل از نظر مشتریان به شرکتی تبدیل شده که بیشترین ارزش را ایجاد می‌کند


درسی که می‌توان از اقدام این شرکت گرفت این است که در شرایط اقتصادی «بر حسب تقاضا» که باید فوری به تقاضای مشتری پاسخ گفت، نباید فقط انتظارات مشتری را برآورده کرد، بلکه باید مسائلی که مشتری را آزار می‌دهد از میان برداشت. در غیر این صورت، برای مشتری خیلی آسان است که خرید از شرکت شما را ترک کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۱۳

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد