درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:03   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11206صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 11 خرداد 1393 - 11:07
14 مهارت و ویژگی کلیدی برای متخصصان روابط عمومی
روابط عمومی در چند سال گذشته تغییرات بسیاری را پذیرفته است. حتی اگر این ایده که جوامع و روابط بخشی از عملکرد روابط عمومی است به خرجتان نمی رود، سخت می توانید افزایش اهمیت وبلاگ ها را انکار کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در چند سال گذشته تغییرات بسیاری را پذیرفته است. حتی اگر این ایده که جوامع و روابط بخشی از عملکرد روابط عمومی است به خرجتان نمی رود، سخت می توانید افزایش اهمیت وبلاگ ها را انکار کرد. کاهش تدریجی رسانه های سنتی و اثری که گفتگوهای آنلاین می توانند بر برندها داشته باشند نیز حقایق سال های اخیر برای روابط عمومی عمومی ها هستند. اگر اعتقاد دارید که روابط عمومی باید شامل این قبیل فعالیت ها شود، آنگاه با مجموعه ای از بازی های روبرو می شوید که باید بازی شوند.


در این راستا، مهارت هایی که دانش آموختگان جدید روابط عمومی برای درگیر شدن به آنها نیاز دارد گسترش یافته است. این نوشتار به 14 مهارت و ویژگی متخصصان روابط عمومی برای بازار امروز می پردازد.
مهارت ها و ویژگی های سنتی


بله، اگرچه (به عقیده من) فرصت بازی های جدیدی برای بازی در زمین روابط عمومی ایجاد شده است، اما بازی های قدیمی همچنان سر جایشان است. متخصصان روابط عمومی هنوز نیاز به ویژگی ها و مهارت های پایه ای دارند که همیشه مورد نیاز بوده است. اگر سعی کنید تنها در فضای مدرن برنامه های روابط عمومی خود را اجرا کنید و نسبت به رسانه های سنتی بی توجهی کنید، شکافی میان فعالیت های شما ایجاد می شود و در نهایت کارتان با نقصان روبرو خواهد شد. بنابراین متخصصان روابط عمومی همچنان نیازمند مهارت هایی در این زمینه ها (ی روابط عمومی سنتی) هستند:


نگارش – سنگ بنای فعالیت متخصصان حرفه روابط عمومی نگارش است. اگر اعتماد به نفس کافی را در خصوص مهارت های نگارشی خودتان ندارید، خودتان را ترمیم کنید. شما به آنها نیاز دارید. بیاموزید که چگونه یک گزارش خبری را تنظیم کنید – گزارش های خبری که توسط سازمان ها و نمونه های خودتان را مطالعه کنید.


مهارت های ارتباطی – من بیشتر از اینکه درباره ارتباطات (Communications) با C بزرگ صحبت کنم درباره ارتباطات (communications) با c کوچک سخن می گویم. سعی کنید دانش خود را درباب ارتباط موثر با سایر مردم گسترش دهید.
توجه به جزئیات – از آنجا که هیچ چیز همکاران شما را به اندازه ویراستاری ضعیف از شما جلو نمی اندازد، سعی کنید که کارتان را حتما چک کنید. مشتریان بیشتر از هر چیزی از سهل انگاری ها و عدم دقت شما شاکی می شوند، بنابراین هیچ چیزی را منتشر و ارسال نکنید، مگر اینکه کاملا ویرایش شده باشد. علاوه بر بررسی نگارشی محتوای تولیدی باید از نظر انطباق با حقیقت نیز بررسی شود. چیزهایی را که به سرپرست خودتان می دهید، کاملا بررسی شده باشند تا مشتری نتواند در آن مشکلی پیدا کند. این کار شما را خوشحال می کند.


روابط رسانه ای- شما احتمالا باید روابط رسانه ای خودتان را به عنوان بخشی از حرفه روابط عمومی انجام دهید. اگر تازه دانش آموخته روابط عمومی شده اید ممکن است که اطلاعات و درک کمی از این بخش از فعالیت روابط عمومی داشته باشید. با این حال باید سعی کنید هرچه بیشتر این درک را بدست آورید و مثلا بدانید که فهرست رسانه شامل چه مواردی می شود؟ بهترین شیوه های تعامل با خبرنگاران چیست؟


حرفه ای گرایی- اگر پاسخ سوالی را نمی دانید، نخست سعی کنید که برای رسیدن به پاسخ تحقیق کنید. اگر نتوانستید پاسخ را پیدا کنید، بپرسید. در خصوص مواردی که نمی دانید باید کاری انجام دهید و اینکه صرفا بنشینید و شاهد گذر زمان و رسیدن مهلت مقرر باشید، پسندیده نیست.


کار اخلاقی – روابط عمومی یک کار 9 به 5 نیست. (کنایه از شغل ملال آور- مترجم) بلکه شغلی است که باید زندگی شما را در بر بگیرد، اما طبیعت کار این است که برخی اوقات در آخرین لحظات باید به دیگران کمک کنید. بدتر از این نیست که اعضای ارشد تیم مشاهده کنند که کارکنان تا ساعت 5 بیرون از محل کار قدم بزنند و از ساعت 5 عصر وارد محل کار شوند و برای پر کردن زمان مقرر خودشان تا ساعت 9 شب در آنجا بمانند. لذا سعی کنید کمی بیشتر از حد معمول کار کنید. لازم نیست همیشه بیشتر از دیگران کار کنید، اما همینکه قدری متفاوت باشید، افراد آن را می بینند.
مهارت ها و ویژگی های جدید

در کنار ویژگی های معمولی که من فکر می کنم هر کارگزار تازه وارد روابط عمومی باید داشته باشد، می خواهم مجموعه ای از ویژگی های مرتبط با کار در فضای آنلاین را وارد کنم. این ویژگی ها شامل موارد زیر می شوند:


وبلاگ نویسی – هیچ الزامی برای داشتن یک وبلاگ (بزرگ) ندارید، اما درک اهمیت وبلاگ ها و علاقه به استفاده از آن به نظر من بسیار ضروری است.
• میکروبلاگ نگاری- هنوز هم تکنولوژی های جدیدی در حال ظهور است، اما بحث من این است که درکی از ابزارهای میکروبلاگ نگاری (اصلی ترین آن توییتر است) برای دانش آموختگانی که تازه وارد بازار کار شده اند ضروری است.


ابزارهای شبکه اجتماعی- فیسبوک، مای اسپیس، لینکداین، پلاکسو و سایر موارد را شامل می شود. درکی از اداره شبکه های اجتماعی مطلوب است.
• سئو (SEO)- برخی از بخش های بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) تکنیکی هستند، اما سایر موارد آن بسیار ساده اند و نیازی به دانش فنی ندارند. درکی از مبانی سئو ضروری است. این مورد به موضوع بعدی ختم می شود...


کد نویسی- مبانی HTML، PHP، VBScripts مهارت های حیاتی نیستند اما من آنها را برای فعالیت های روزانه مفید یافتم.


خبرخوان- به نظر من درکی از خبرخوان به افراد در پیش بردن فعالیت های شبکه های اجتماعی کمک می کند. برای نمونه، خبرخوان نظارت بر جستجو و سایت ها را ممکن می سازد. همچنین خبرخوان کمک می کند که بتوانید توصیه های خوبی به مشتریان ارائه کنید.


روابط وبلاگی- درکی از ظرافت های روابط وبلاگی مهم است.


اخلاق رسانه اجتماعی- هرکسی خطوط خودش را در ورود به عرصه اخلاق دارد. بدانید کجاها دروغ می گویید و درباره عناوینی نظیر تبلیغات در قالب اطلاع رسانی، وبلاگ نویسی روح، هویت های مجازی و سایر مسائل اخلاقی بیاموزید.
بسیار سخت است که شخصی را با تمام ویژگی های فوق پیدا کنید. اگر با خودتان صادق باشید، احتمالا در برخی از موارد نسبت به دیگران قوی تر هستید. بر روی مواردی که ضعیف تر هستید کار کنید.

منبع: http://davefleet.com/2009/08/14-key-attributes-public-relations-professionals/
مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد