درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:57   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11187صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 10 خرداد 1393 - 19:19
روابط عمومی دانش بنیان
دکتر علی اکبر جلالی - ما در روابط عمومی یک چالش داریم که نام آن را روابط عمومی دانش بنیان گذاشته ام و اخیراً یک سری تحقیق های علمی را در این زمینه مطالعه کردم و به این جمع بندی رسیدم که متأسفانه دانش مان نسبت به سطح جهان به شدت پایین است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در اینجا می خواهم سه نکته عملیاتی را مطرح کنم. برای مثال اگر شما در آدرس اینترنتی گوگل، روابط عمومی را به انگلیسی بنویسید، می بینید که به شدت در حال سقوط است. ولی اگر این کلمه را به فارسی بنویسید، متوجه می شوید که به شدت رو به اوج است. این موضوع خیلی معنی دار است. به این معنا که در دنیای خارج روابط عمومی و نظریه روابط عمومی به عنوان اصول علمی جا افتاده است و دیگر به عنوان تئوری جدید شناخته نمی شود و اگر تئوری وجود دارد تنها در حوزه ابزاری است که از آن استفاده می کنند تا جایگاه تولیدات خود را تثبیت کند. در حالی که ما هنوز در حوزه نظری هستیم و در حوزه ابزار نیستیم.


بنابراین این اوج یک افتخار ملی است که نشان می دهد ما در باتلاق نیستیم ولی اگر کلمه ی ایران را به انگلیسی جستجو کنید، متأسفانه در حال سقوط است. به همین دلیل است که رییس جمهور عزیز کشورمان به دنبال گسترش روابط خارجی است. با یک جستجوی خیلی ساده در دنیا، ما متوجه این گونه بحث ها می شویم.


ما در روابط عمومی یک چالش داریم که نام آن را روابط عمومی دانش بنیان گذاشته ام و اخیراً یک سری تحقیق های علمی را در این زمینه مطالعه کردم و به این جمع بندی رسیدم که متأسفانه دانش مان نسبت به سطح جهان به شدت پایین است. هنگامی که به هر یک از حوزه های اقتصادی نگاه می کنیم، افرادی را نداریم که بتوانند مشکل اقتصادی ما را حل کنند و با سعی و خطا جلو می رویم.
در حوزه اطلاع رسانی نیز می بینیم افرادی که هنوز در ادارات و کارمند روابط عمومی هستند، آموزش های لازم را ندیده اند. حال باید دید مشکل دانش بنیان را چگونه باید حل کرد؟


ما یک پروزه عملیاتی در استان گلستان شروع کردیم که 5000 نفر فارغ التحصیل فوق دیپلم به بالا را ثبت نام می کنیم و اطلاعات کاملی از آنها دریافت کردیم و شغل داشتن بنیان را ایجاد می کنیم. اگر این شغل دانش بنیان در استان گلستان موفق شود، در برنامه ما یک میلیون نفر در کشور در نظر گرفته شده است که اشتغال پیدا می کنند.


پنج درس برای آموزش به این افراد در نظر گرفته ایم که یکی از این دروس روابط عمومی است زیرا به این جمع بندی رسیده ام که برای هر شغل جدیدی که قرار است شروع شود و برای فردی که به دنبال اشتغال است، بایدرشته روابط عمومی را آموزش ببیند. به عنوان مثال برخی از مدیران هنوز نمی توانند در صحبت های خود ارتباط برقرار کنند. بعد از آن بازاریابی الکترونیکی، IT، تبلت حرفه ای، گوشی همراه حرفه ای زیرا هنوز نمی توانیم از ابزارهای بسیاری که در اختیار داریم، به درستی استفاده کنیم و در آخرتایپ تند را به افراد کارجو آموزش می دهیم و وارد بازار می کنیم.


در نهایت دولت آنها را بیمه می کند و به کارفرما رایگان نیرو می دهیم و از آنها می خواهیم تا از دانش خود استفاده کنند و تحولی در حوزه بازار ایجاد نمایند که در نهایت منجر به گرفتن دستمزد می شود.
بنابراین باید به یکدیگر کمک کنیم تا این کارها را عملی کنیم. عملی کار کردن به این معنا است که در ابتدا باید واقعیت های جهان را دید که روابط عمومی ها در حال شکل گرفتن در شبکه های اجتماعی هستند زیرا همه مردم روابط عمومی را پیدا می کنند و ارتباطات به خودی خود شکل می گیرد و ما باید تنظیم کننده و هدایت گر باشیم و یک نوع مدیریت جدید را در حوزه مدیریت روابط عمومی بیاوریم.

سخنرانی دکتر علی اکبر جلالی به مناسب روز گرامی داشت روابط عمومی:این مراسم توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار گردید

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد