درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 21:49   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11180صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 10 خرداد 1393 - 10:28
نقش موثر تبلیغات در حوزه روابط عمومی
دو نگرش عمده در زمینة ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی وجود دارد. یک نگرش، این دو را کاملاً در مقابل یکدیگر دانسته و هر یک را مالک سرزمینی متفاوت و البته متخاصم نسبت به هم می داند؛ اما نگرشی دیگر این دو را مکمل یکدیگر دانسته و تاکید می کند که هر دو بازوان یک سازمان برای ارایه خدمات بهتر و البته داشتن مشتریان بیشتر هستند.
  

حامد جمالی؛ بنیان گذار شبکه تبلیغات ایران (شَتا) و مدیرعامل کانون تبلیغاتی آسا نگار
نقش موثر تبلیغات در حوزه روابط عمومی

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی، هنر ارتباط برقرار کردن با مخاطب و مشتری است و تبلیغات، توانایی تاثیرگذاری روی مخاطب برای خرید یا استفاده از خدماتی خاص می باشد.
به طور کلی، دو نگرش عمده در زمینة ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی وجود دارد. یک نگرش، این دو را کاملاً در مقابل یکدیگر دانسته و هر یک را مالک سرزمینی متفاوت و البته متخاصم نسبت به هم می داند؛ اما نگرشی دیگر این دو را مکمل یکدیگر دانسته و تاکید می کند که هر دو بازوان یک سازمان برای ارایه خدمات بهتر و البته داشتن مشتریان بیشتر هستند. یکی از حوزه‌های مهم و موثر فعالیت روابط عمومی، زمینه اطلاع‌رسانی صحیح و اصولی از طریق وسایل ارتباط جمعی است. با توجه به اینکه این دو نهاد، از کدام زاویه با یکدیگر تعامل داشته باشند، هر دو شکل موجود اعم از صمیمانه و یا خصمانه امکان‌پذیر است.

* * *
یکی از مهم ترین سرفصل های روابط عمومی ارتباط با رسانه های تبلیغاتی است. انتخاب بهترین روش برای انتقال پیام به مخاطب، هنر روابط عمومی است. این توانایی با برخورداری از دانش شناخت رسانه ها، کارکرد آن ها و شناخت مخاطبان امکان پذیر است. روابط عمومی پس از شناخت دقیق مخاطب به ارزیابی نیازهای آنان پرداخته و براساس نیاز مخاطبان اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده را در اختیار آنان قرار می دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحیح از نیاز مخاطبان موجب شکست روابط عمومی در اهداف خود خواهد شد. بر این اساس نیاز روابط عمومی به رسانه ها و مجموعه های مشاور رسانه ها نمایان می گردد.


روابط عمومی به عنوان نقش آغازین در یک سازمان در موارد زیادی به حمایت از بازاریابی سازمان برمی خیزد که عبارتند از: بهبود آگاهی، هدایت فروش و ایجاد انگیزه در عوامل توزیع و خرده فروش ها و سهامداران، معرفی کالا و خدمات، ایجاد وفاداری به نام و نشان و ... . بنابراین ارتباط بین روابط عمومی و تبلیغات بسیار مهم می باشد .روابط عمومی و تبلیغات هر دو در پیشرفت هدف و برنامه بازاریابی سهم دارند و باید به ارایه نظرات خود به طور جداگانه بپردازند و برنامه های کلی و جامع را برای فعالیت های خود پیش بینی و ارایه کنند. در حقیقت، تبلیغات ابزاری است که روابط عمومی ها از آن بهره می گیرند و برای استفاده و بهره مندی از آن باید این ابزار را بشناسند و طریقه استفاده آن را بدانند. روابط عمومی بدون مساعدت و همکاری وسایل ارتباط جمعی نمی‌تواند اهداف خود را به‌ویژه در زمینه اجرای برنامه‌ها و تبلیغاتِ فراگیرِ جذاب و تاثیرگذار تامین کند. هم چنین بدون استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌ها، روابط عمومی نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و برای توفیق خود، سخت محتاج داشتن ارتباطی اصولی با رسانه‌ها است.
* * *

رسانه های تبلیغاتی با همه‌ سوابقی‌ که‌ در کشور ما دارد هنوز هم‌ جوان‌ و هم‌ غیر علمی‌ هستند. فرد فعال‌ در عرصه‌ تبلیغات‌ با بهره‌گیری‌ از علوم‌ مختلف‌ از جمله‌ روان‌شناسی‌، جامعه‌شناسی‌ و نیز شناخت‌ فرهنگ‌ و آداب‌ و رسوم‌ مخاطبان‌، می‌تواند در عرصه‌ رقابت‌ها، بهترین‌ و کارآمدترین‌ شیوه‌ها را به‌ کار گیرد. با تمام‌ توجهی‌ که‌ دنیای‌ پیشرفته‌ به‌ این‌ امر نشان‌ می‌دهد و درصد بالایی‌ از هزینه‌ها را به‌ امر تبلیغات‌ اختصاص‌ می‌دهد، در کشور ما با وجود نیاز حیاتی‌ به‌ توسعه‌ اقتصادی‌، این‌ امر ناشناخته‌ و مورد بی مهری‌ قرار گرفته‌ است‌.
رسانه های گوناگونی در ایران وجود دارد که می تواند در خدمت روابط عمومی برندها و سازمان های غیرخصوصی باشد. عدم شناخت درست از این رسانه ها و پیش داوری نسبت به تمام شرکت های مشاور تبلیغاتی منجر به بی اعتمادی روابط عمومی ها و عدم استفاده درست از ابزار و رسانه های موجود در کشور گردیده است. در صورتی که بسیاری از صاحبین کالا و خدمات از مزایای اقتصادی این رسانه ها استفاده می نمایند روابط عمومی سازمان ها نسبت به آن ها بی توجه بوده اند. در صورتی که می دانیم هدف از ایجاد روابط عمومی تعامل دو طرفه بین سازمان و مخاطبان آن ها می باشد.
یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین رسانه های تبلیغاتی کشور برای انتقال پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی های فرهنگی، فضای مترو (پرتردد ترین مکان ایران) می باشد. مترو در کشورهای توسعه یافته یکی از مهم ترین مکان ها برای اطلاع رسانی، تبلیغات و انتقال پیام است. تردد جمعیت روزانه 3 میلیون و 500 هزار نفری و تنوع جمعیتی (از نظر تحصیلی، اجتماعی و اقتصادی)، دلیلی بر ظرفیت بالای این رسانه جهت پیشبرد اهداف هر سازمانی است.
این مجموعه به عنوان مجری پذیرش و اجرای پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی مترو، با توجه به رسالت فکری خود همواره در خدمت روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی بوده است که هر یک نسبت به اهداف حوزه روابط عمومی خود در این رسانه نقش آفرین بوده و توانسته اند اثربخشی مناسبی را کسب نمایند.


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد