درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 05:50   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
  پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران
  کارمند بانک باید مشاور مالی مشتری باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11112صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 6 خرداد 1393 - 22:54
راهنمای فعالیت های روابط عمومی
  

 

راهنمای اجمالی فعالیت های روابط عمومی

 

فعالیت روابط عمومی

گستره

مثال

ارتباطات درون سازمانی

برقراری ارتباط با کارکنان سازمان

نشریه درون سازمانی، صندوق انتقاد و پیشنهاد، دیدار با مدیران

ارتباط با رسانه ها

برقراری ارتباط با خبرنگاران و سردبیران رسانه های محلی، ملی و بین المللی شامل: روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

تهیه و ارسال اخبار، اطلاعیه، عکس، فیلم، بولتن های خبری و مقالات خلاصه مقالات به رسانه ها، برگزاری مصاحبه های عمومی و اختصاصی

روابط عمومی سازمانی

برقراری ارتباط از طرف کل سازمان (به جز امور کالا و خدمات) با جامعه برای ارایه تصویری از سازمان به افکار عمومی

گزارش عملکرد سالانه، برگزاری همایش، حضور در نمایشگاه، صدور اطلاعیه برای ارایه نظرات سازمان به جامعه، به کار بردن تصاویر، عکس، نمودار، پوستر

نگارش

نوشتن مطالب مختلف درباره اهداف و عملکرد سازمان برای مخاطبان

اطلاعیه، اخبار، گزارش های عملکرد مقاطع مختلف، صفحات اینترنتی

مدیریت رویدادها و نمایشگاه ها

سازماندهی فعالیت های مختلفی که در یک مجموعه رخ می دهد

برگزاری همایش های سالیانه، نمایشگاه ها و نشست ها

مدیریت امور انتشارات

نظارت بر فرآیند چاپ مطالب

اطلاعیه، بروشور، نشریه داخلی

امور مربوط به سرمایه گذاری و بازاریابی

برقراری ارتباط با سازمان ها، گروه ها و افراد مرتبط با امور مالی و سرمایه گذاری، تولید کنندگان و فروشندگان

ارسال خبرنامه ها و بروشو، حضور در نمایشگاه ها و گردهمایی ها، قرار دادن اطلاعات لازم در سایت سازمان

امور فرهنگی و اجتماعی

برقراری ارتباط با صاحبان عقاید نظیر: نخبگان و سیاستمداران محلی و ملی و نظارت بر فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی

ارایه کالا و خدمات، ارسال بروشور و خبرنامه، برگزاری نشست های غیررسمی بحث و تبادل نظر، برگزاری جلسات سخنرانی عمومی

همکاری در زمینه مسئولیت های اجتماعی

برقراری ارتباط با جوامع محلی، برگزیدگان مردم و رشنفکران

ارسال خبرنامه و بروشور، شرکت در نمایشگاه ها، برگزاری یا مشارکت در نشست های بحث و تبادل نظر، حمایت از فعالیت های ورزشی

مدیریت بحران

اطلاع رسانی شفاف

تعامل با رسانه ها با هماهنگی پلیس، بیمارستان ها و مقامات محلی

ارتباطات راهبردی

شناسایی و ارزیابی وضعیت فعلی سازمان و کاستی ها و مشکلات و پیدا کردن راه حل هایی برای رسیدن به اهداف سازمانی

انجام دادن پژوهش و نظرسنجی، برنامه ریزی و اجرای یک فعالیت برای ارتقای اعتبار سازمان

 

 

منبع: Alison Theaker, “The Oublic Relations handbook”, second edition, Newyork, publish: Routledge, 2004

 منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز