درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:42   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11089صفحه نخست » دوشنبه، 5 خرداد 1393 - 09:15
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: هارولد دی لاسول
دکترای علوم سیاسی، دانشگاه شیکاگو؛ عنوان رساله: تحلیل محتوای پیام‌های تبلیغات سیاسی طی جنگ جهانی اول
  

 

هارولد دی لاسول

 Harold Dwight Lasswell

متولد: دانلسون ایالات متحده آمریکا (1902-1978)

 

مقاطع تحصیلی:

-        دکترای علوم سیاسی، دانشگاه شیکاگو؛ عنوان رساله: تحلیل محتوای پیام‌های تبلیغات سیاسی طی جنگ جهانی اول

 

حوزه‌های مورد علاقه:

-        دموکراسی

-        تبلیغات

-        رفتارگرایی

-        نتایج سیاسی استعمار

-        ماشینی شدن بشریت

 

سوابق تدریس:

-        استاد دانشگاه شیکاگو (لاسول در دانشگاه شیکاگو همراه با جرج هربرت مید، رابرت ای. پارک ، و چارلز مریام مطالعه می کردند، در حالی که تحت تاثیر جان دیویی و عملگرایی آمریکایی بودند)

-        استاد دانشگاه ییل

 

سوابق علمی- اجرایی:

-        عضو کمیسیون آزادی مطبوعات

-        عضو مکتب شیکاگو در جامعه‌شناسی

-        رییس آکادمی جهانی هنر و علوم وانجمن علوم سیاسی آمریکا

-        رئیس بخش تجربی برای مطالعه ارتباطات زمان جنگ در کتابخانه کنگره‌‌ی واشنگتن دی سی، در طول جنگ جهانی دوم

-        از اعضای موثر سمینار ارتباطات جمعی راکفلر

 

آثار:

لاسول بیش از 60 جلد کتاب نوشته است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

-        تحلیل تبلیغات در جنگ جهانی (چاپ 1927 و تجدید چاپ شده در سال 1971)

-        سیاست جهانی و ناامنی شخصی (چاپ 1935 و تجدید چاپ شده در سال 1965 با مقدمه‌ای جدید)

-        سیاست: چه کسی چه پیامی، چه زمانی، کجا و چگونه (چاپ 1935)

-        قدرت و شخصیت (چاپ 1948)

-        آسیب‌شناسی روانی و سیاست (1930)

Harold D. Lasswell, ‘’The Garrison State”, The American Journal of Sociology, vol 46, No. 4 (January 1941), pp. 455-468

 

لاسول:

-        برخی او را مبتکر روش «تحلیل محتوا» می دانند که البته خود آن‌را «تحلیل فضا» می‌نامید.

-        هارولد لاسول از اولین دانشمندانی بود که تلاش کرد روان شناسی را وارد سیاست کند.

-        در طیف وسیعی از رشته‌های مختلف علمی مانند اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و... به عنوان اندیشمند و صاحب‌نظر شناخته شده است. به همین دلیل وی را "لئوناردو داوینچی علوم رفتاری" می‌دانند.

-        اغلب دانشجویان ارتباطات او را با جمله معروفی که در سال 1940 نگاشت می‌شناسند: «چه کسی، چه چیزی را، از چه مجرایی و به چه کسی، با چه تأثیری می‌گوید» (مدل پایه‌ای ارتباطات جمعی)

-        یکی از بنیان‌گذاران پژوهش ارتباطات جمعی در ایالات متحده

-        هارولد لاسول از جمله پژوهشگرانی است که به طور جدی به نقش و کارکرد رسانه‌ها در جامعه توجه کرده است. از نظر وی، رسانه‌ها در حکم انتقال‌دهنده فرهنگ، برای انتقال اطلاعات، ارزش‌ها و هنجارها از یک نسل به نسل دیگر و از افراد جامعه به تازه واردها، کاربرد دارند.

-        وی درسال 1948 در مقاله‌ای تحت عنوان «ساخت و کارکرد ارتباطات در جامعه» برای پیام سه نقش مشخص را تعریف می‌کند:

1ـ  نظارت (حراست) بر محیط (نقش خبری)

2ـ  ایجاد و توسعه همبستگی‌های اجتماعی افراد (نقش راهنمایی)

3ـ  انتقال میراث فرهنگی (نقش آموزشی)

4 ـ  چارلز رایت نقش سرگرمی را به این نقش‌ها اضافه کرد. 

منبع: http://ccr.blogfa.com/

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد