درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 دی 1398 - 09:40   

روابط عمومی انسان محور

  روابط عمومی انسان محور


ادامه ادامه مطلب یک

شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد

  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


ادامه ادامه مطلب دو

واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود

  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایده منتخب/ الگوی کاربردی آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس)
  بازدید جف بزوس از هند و اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور
  چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  روابط عمومی انسان محور
  گزارش برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان
  عملکرد روابط عمومی ها زیر ذره بین استانداری همدان
  دیدار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با فرماندار ویژه شهرستان ری
  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11089صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 5 خرداد 1393 - 09:15
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: هارولد دی لاسول
دکترای علوم سیاسی، دانشگاه شیکاگو؛ عنوان رساله: تحلیل محتوای پیام‌های تبلیغات سیاسی طی جنگ جهانی اول
  

 

هارولد دی لاسول

 Harold Dwight Lasswell

متولد: دانلسون ایالات متحده آمریکا (1902-1978)

 

مقاطع تحصیلی:

-        دکترای علوم سیاسی، دانشگاه شیکاگو؛ عنوان رساله: تحلیل محتوای پیام‌های تبلیغات سیاسی طی جنگ جهانی اول

 

حوزه‌های مورد علاقه:

-        دموکراسی

-        تبلیغات

-        رفتارگرایی

-        نتایج سیاسی استعمار

-        ماشینی شدن بشریت

 

سوابق تدریس:

-        استاد دانشگاه شیکاگو (لاسول در دانشگاه شیکاگو همراه با جرج هربرت مید، رابرت ای. پارک ، و چارلز مریام مطالعه می کردند، در حالی که تحت تاثیر جان دیویی و عملگرایی آمریکایی بودند)

-        استاد دانشگاه ییل

 

سوابق علمی- اجرایی:

-        عضو کمیسیون آزادی مطبوعات

-        عضو مکتب شیکاگو در جامعه‌شناسی

-        رییس آکادمی جهانی هنر و علوم وانجمن علوم سیاسی آمریکا

-        رئیس بخش تجربی برای مطالعه ارتباطات زمان جنگ در کتابخانه کنگره‌‌ی واشنگتن دی سی، در طول جنگ جهانی دوم

-        از اعضای موثر سمینار ارتباطات جمعی راکفلر

 

آثار:

لاسول بیش از 60 جلد کتاب نوشته است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

-        تحلیل تبلیغات در جنگ جهانی (چاپ 1927 و تجدید چاپ شده در سال 1971)

-        سیاست جهانی و ناامنی شخصی (چاپ 1935 و تجدید چاپ شده در سال 1965 با مقدمه‌ای جدید)

-        سیاست: چه کسی چه پیامی، چه زمانی، کجا و چگونه (چاپ 1935)

-        قدرت و شخصیت (چاپ 1948)

-        آسیب‌شناسی روانی و سیاست (1930)

Harold D. Lasswell, ‘’The Garrison State”, The American Journal of Sociology, vol 46, No. 4 (January 1941), pp. 455-468

 

لاسول:

-        برخی او را مبتکر روش «تحلیل محتوا» می دانند که البته خود آن‌را «تحلیل فضا» می‌نامید.

-        هارولد لاسول از اولین دانشمندانی بود که تلاش کرد روان شناسی را وارد سیاست کند.

-        در طیف وسیعی از رشته‌های مختلف علمی مانند اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و... به عنوان اندیشمند و صاحب‌نظر شناخته شده است. به همین دلیل وی را "لئوناردو داوینچی علوم رفتاری" می‌دانند.

-        اغلب دانشجویان ارتباطات او را با جمله معروفی که در سال 1940 نگاشت می‌شناسند: «چه کسی، چه چیزی را، از چه مجرایی و به چه کسی، با چه تأثیری می‌گوید» (مدل پایه‌ای ارتباطات جمعی)

-        یکی از بنیان‌گذاران پژوهش ارتباطات جمعی در ایالات متحده

-        هارولد لاسول از جمله پژوهشگرانی است که به طور جدی به نقش و کارکرد رسانه‌ها در جامعه توجه کرده است. از نظر وی، رسانه‌ها در حکم انتقال‌دهنده فرهنگ، برای انتقال اطلاعات، ارزش‌ها و هنجارها از یک نسل به نسل دیگر و از افراد جامعه به تازه واردها، کاربرد دارند.

-        وی درسال 1948 در مقاله‌ای تحت عنوان «ساخت و کارکرد ارتباطات در جامعه» برای پیام سه نقش مشخص را تعریف می‌کند:

1ـ  نظارت (حراست) بر محیط (نقش خبری)

2ـ  ایجاد و توسعه همبستگی‌های اجتماعی افراد (نقش راهنمایی)

3ـ  انتقال میراث فرهنگی (نقش آموزشی)

4 ـ  چارلز رایت نقش سرگرمی را به این نقش‌ها اضافه کرد. 

منبع: http://ccr.blogfa.com/

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی


  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


  استرینگر


  افسانه روابط عمومی هارولد بورسون


  اپلیکیشن تیک تاک در سال ۲۰۱۹ بیش از فیس بوک و Messenger فیس بوک دانلود شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی