درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:38   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1108صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 22 تیر 1391 - 06:02
مدیرعامل خبرگزاری فارس / جهاددانشگاهی می‌تواند الگویی از روابط عمومی غیرکلیشه‌ای ارائه دهد
مدیرعامل خبرگزاری فارس طی سخنانی با ابراز خوشوقتی از حضور در جمع مدیران روابط عمومی های جهاد دانشگاهی کشور به عنوان نمایندگان یک قشر متعهد و متخصص ، گفت:رسانه و روابط عمومی از منظر خاستگاه و آموزش های آکادمیک‌ بسیار به یکدیگر نزدیکند اما بنا به دلایل متعدد، کارویژه های این دو ساختار از هم جدا شده و در برخی موارد در مقابل یکدیگر هستند.
  

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت:جهاد دانشگاهی با برخورداری از ظرفیت های بی نظیر ایمانی و تخصصی می تواند کلیشه های موجود در عرصه روابط عمومی را بشکند و الگویی موفق در این زمینه ارائه نماید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری فارس، دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاد دانشگاهی با حضور دکترمحمدحسین یادگاری رئیس این نهاد و سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در کرج آغاز بکار کرد.

در این همایش، مدیرعامل خبرگزاری فارس طی سخنانی با ابراز خوشوقتی از حضور در جمع مدیران روابط عمومی های جهاد دانشگاهی کشور به عنوان نمایندگان یک قشر متعهد و متخصص ، گفت:رسانه و روابط عمومی از منظر خاستگاه و آموزش های آکادمیک‌ بسیار به یکدیگر نزدیکند اما بنا به دلایل متعدد، کارویژه های این دو ساختار از هم جدا شده و در برخی موارد در مقابل یکدیگر هستند.

وی افزود:صبغه غالب در رسانه های ما ، انعکاس اخبار و گزارش های منفی و انتقادی است و در مقابل روابط عمومی ها صرفا" بر نقاط مثبت و تکذیب هر نوع عیب و ایراد تاکید دارند که این دو نگاه متفاوت ، بعضا" به تقابل میان رسانه ها و روابط عمومی ها می انجامد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به وجود دو دیدگاه درباره کارویژه رسانه ها تصریح کرد: عده ای ماهیت و هدف فعالیت رسانه را انتقاد می دانند اما عده ای نیز بر این باورند که نقد ، هدف اصلی نیست و واقع نمایی هدف است و رسانه باید آینه تمام نمای واقعیت باشد.

موسوی همچنین با اشاره به تداوم شیوه های کلیشه ای و کم اثر در فعالیت روابط عمومی ها گفت:اخبار منتشره از سوی بسیاری از روابط عمومی های دستگاه ها فاقد جذابیت برای رسانه ها و مخاطبان انهاست و همین عامل موجب شده تا دستاوردهای بزرگی که در کشور شاهد آن هستیم کمتر در افکار عمومی مطرح شود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاکید بر ضرورت کاربست شیوه های نوین در اخبار و گزارش های روابط عمومی ها افزود: تحولات ساختاری در روابط عمومی‌ها ضرورتی جدی است و در صورت ایجاد این تحولات ، تعاملمیان این نهادها با رسانه ها افزایش یافته و اهداف مشترکی که وجود دارد در پرتو این تعامل ، تحقق خواهد یافت.

وی همچنین ، تاثیرگذاری خبری و رسانه ای را یکی از مولفه های مهم قدرت نرم در جهان امروز ذکر کرد و با ارائه مثال هایی درباره نحوه تبلیغات رقبا و دشمنان جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: رقبای ما در عرصه جهانی از عنصر«وانمودگی» قدرت در حوزه رسانه بهره می گیرند و حتی کارهای نکرده خود را در سطح وسیعی تبلیغ می کنند و در مقابل تلاش دارند تا نقاط قوت نظام ما و دستاوردهای بزرگ و پیشرفتهای کشور ایران را با حاشیه سازی ، تبدیل به نقطه ضعف کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به توفیقات بزرگ جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از رویش های بزرگ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی از آنجا که نماد پیوند ایمان و تعهد و تخصص است طی بیش از سه دهه فعالیت، در حوزه های مختلفی ورود موفقیت آمیز داشته و در عرصه هایی چون تحقیقات پزشکی و مهندسی توفیقات در تراز ملی کسب کرده که مایه افتخار است.

موسوی از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به عنوان یک نمونه کار موفق رسانه ای جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود:با وجود ظرفیت های مناسب در روابط عمومی جهاددانشگاهی ، انتظار می رود که این نهاد انقلابی کلیشه های رایج را در هم شکند و الگویی مناسب از روابط عمومی پویا و تاثیرگذار و دارای تعامل با رسانه ها را ارائه نماید.

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد