درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:26   

نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج

  نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج


ادامه ادامه مطلب یک

"روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان

  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی

  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بانک شهر در میان ۵ بانک محبوب کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر
  مژده برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری: لپ‌تاپ جدید HP دو صفحه نمایش دارد
  «ویوا تک» و گردهمایی اندیشه‌های خلاق و نوین در پاریس
  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی
  روابط عمومی ها در اقناع افکارعمومی و اعتلای نظام ارتباطی نقش کلیدی دارند
  حسینی شاهرودی: حذف بازخورد‌ها از سیستم مدیریتی مجموعه را تنبل و خرفت می کند
  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان
  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی
  نخستین جشنواره روابط عمومی‌های کردستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10937صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 09:36
مهدی باقریان (عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی)
پلی میان ادراک و تجربه
روزنامه ایران در یادداشت صفحه 15 خود مطلبی از رئیس موسسه کارگزار روابط عمومی آورده است که پیرامون ارتباطات می باشد.
  

پلی میان ادراک و تجربه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ارتباط، «پل زدن میان ادراک و تجربه خود با ادراک و تجربه دیگران» است. شاید کمی اغراق آمیز باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که برای شاغلان روابط عمومی برقراری «ارتباط» مانند نفس کشیدن محسوب می شود. اصولاً شاغلان روابط عمومی این طور باید با مخاطبان و محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند. در واقع، ارزش واقعی کارگزاران روابط عمومی در خلق تمایز، هارمونی، تشریک مساعی و در یک کلمه در قابلیت های ارتباطی آنان نهفته است.اگر شاغلان روابط عمومی به مردم عشق داشته باشند ارتباط که نحوه ابراز آن است را در خود به منصه ظهور می رسانند و می دانند که عشق و ارتباط، تمایز ایجاد می کند و بنیان فعالیت های روابط عمومی در همین نکته بسیار ظریف اما حیاتی است.


عکس این حالت نیز صادق است. بدین معنا که قطع «ارتباط» به معنای فرو ریختن پایه های اعتماد و دلبستگی مخاطبان به موسسه می شود. برای بسیاری از شاغلان روابط عمومی از دست دادن «رابطه» تنها از دست دادن یک مخاطب نیست، بلکه چیزی به معنای گسستگی و فروپاشی مناسبات انسانی است.


شهروندان، ارتباط و توجه را از سازمانی می خواهند که به خواسته ها و نیازهای آنان توجه دارند. اگر مخاطبان به موسسه ای که مراجعه می کنند احساس مرتبط بودن کنند قلب هایشان از طریق این ارتباط با کانال های سازمانی مرتبط می شود و بین مخاطبان و موسسه، رضایت و عشق و دوستی- که هدف غایی روابط عمومی است- برقرار می شود و به جای موانع و دیوارها، درهایی ساخته می شود که مخاطبان را به درون سازمان دعوت می کند. این نوع ارتباط و احساس رضایت که برخاسته از یک ارتباط صمیمانه و وفادارانه است مخاطبان را قادر می سازد با تمام وجود رابطه برقرار کنند.


قطع ارتباط و جدا افتادگی مخاطبان از موسسه، موجب آسیب دیدگی شدید کانال های ارتباطی می شود. شاغلان روابط عمومی از آن رو همواره باید در پی برقراری ارتباط باشند تا از بهای گزافی که در قبال انسداد وقطع شدن ارتباط باید بپردازند، جلوگیری کنند. اما متاسفانه بیشتر موسسات و سازمان های ما از این ناحیه احساس خطر نمی کنند و به همین دلیل ساده، روابط عمومی ها در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرند چون نیاز به ارتباط احساس نمی شود.

 

منبع: روزنامه ایران / شماره 5649 / 29 اردیبهشت1393 صفحه 15 (جامعه(

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیام معاون پارلمانی رییس جمهور به مناسبت روز روابط عمومیروابط عمومی


  آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد


  جایگاه روابط عمومی‌ها در سطح استان کرمان در حد متوسط است


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی ها فرهنگ آرامش را در استان حاکم کنند


  روابط عمومی ها رسانه را بازوی قدرتمند خود بدانند


  تعامل; فصل بلامنازع موفقیت در عرصه روابط عمومی


  روابط عمومی های خبر نویس


  روابط عمومی‌ها ملزم به دعوت از خبرنگاران هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی