شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در جلسه دورنگاه این مرکز که با حضور مدیران روابط عمومی سازمان ها و مناطق 22گانه شهرداری تهران برگزار شد، گفت: مخاطب شناسی و داشتن مدل ارتباطی در اجرای برنامه های اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی از الزامات است.
شهرام گیل آبادی در این جلسه اظهار کرد: مخاطب شناسی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در حوزه ارتباطات و روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عبارت دیگر با شناسایی مخاطب است که مدیران روابط عمومی ها می توانند کارهای ماندگاری را در حوزه اطلاع رسانی داشته باشند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت شناخت از مخاطبات در موفقیت اجرای برنامه ها گفت: باید در برنامه هایی که در حوزه روابط عمومی ها برگزار می شود، نسبت به مخاطبانی که تحت پوشش قرار می دهیم شناخت کامل داشته باشیم تا برنامه های تاثیرگذاری لازم را برای مخاطبان داشته باشند.
وی ادامه داد: نکته بعدی این است که مدیران حوزه روابط عمومی باید دارای ایده باشند تا در طرح و برنامه هایی که دارند از آنها استفاده کنند. داشتن مدل ارتباطی در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.
دکتر گیل آبادی با اشاره به 7کارگروهی که در جلسات دورنگاه در حوزه روابط عمومی تشکیل شده است، یادآور شد: در این کمیته ها اعضا باید به یک مدل تحقیقاتی و علمی در حوزه کارهایی که در نظر دارند تا انجام دهند، برسند. بدین ترتیب از مدل های کلیشه ای فاصله گرفته می شود.
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران همچنین بیان کرد: باید به وظایفی که در این حوزه برعهده داریم متمرکز شویم و لازم است به این مساله توجه داشت که در روابط عمومی ها در نظر نداریم کارها و وظایف حوزه معاونت فرهنگی و هنری را اجرا کنیم اما می توانیم از این ابزارها در پیشبرد اهداف سازمانی استفاده کنیم.
منبع: آریا
|