درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 12:22   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10867صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 30 اردیبهشت 1393 - 08:29
استفاده از مزایای روابط عمومی مدرن؛نیاز صاحبان صنعت
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سهیلا قاسم زاده - بر کسی پوشیده نیست امروزه روابط عمومی در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه دارد. مهمترین ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.
  

گزارش دنیای اقتصاد به‌ مناسبت «روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی»:

استفاده از مزایای روابط عمومی مدرن؛نیاز صاحبان صنعت

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سهیلا قاسم زاده - بر کسی پوشیده نیست امروزه روابط عمومی در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه دارد. مهمترین ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

بنا بر این اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دو چندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آنها وابسته است.


بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه یک سرفصل از تعهد، تخصص، علم و هنر است.به همین مناسبت با یکی از کارشناسان روابط‌عمومی و عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات پیام نور خراسان رضوی گفتگویی داشتیم که در ادامه می آید. 
علیمردانی، کارشناس روابط عمومی در گفتگو با دنیای اقتصاد اظهار کرد: صنعت روابط‏عمومی در دهه گذشته رشد روزافزونی داشته است، اما این صنعت در همه کشورها به یک شکل رشد نیافته و در برخی به تازگی شکل یک صنعت را به خود گرفته است. مروری بر رشد صنعت روابط‏عمومی در سال‏های گذشته، در کشورهای مجاور که از منظرهای متفاوتی چون فرهنگی، منابع طبیعی و اقتصادی هم سطح با ایران و حتی پایین‏تر از ایران بوده‏اند، حاکی از پتانسیل عظیمی است که این صنعت در منطقه دارد.


وی افزود: ایران کشوری است که مبحث روابط‏عمومی در آن سابقه بسیار طولانی دارد ولی در کشورما چیزی به‌عنوان صنعت روابط‏عمومی مدرن وجود ندارد. فعالیت‏های روابط‏عمومی در بخش دولتی و سازمان‏های نیمه‌دولتی خلاصه شده‏اند و بخش خصوصی سهم بسیار کمی از آن داشته اند. شاید گفته شود شرایط سیاسی- اقتصادی ایران به این صنعت اجازه رشد بیشتر نداده است، اما کشوری که 7 درصد منابع طبیعی جهان را داراست و دومین کشور جوان دنیا به‌شمار می‏رود، بستری مناسب برای توسعه و سرمایه‏گذاری در بخش‏های صنعتی، تولیدی، تجاری و خدماتی دارد. پس دلایل دیگری باید برای عدم وجود صنعت روابط‏عمومی در کشور یافت.

روابط عمومی به مثابه یک صنعت
این کارشناس روابط عمومی تصریح کرد : عدم رشد صنعت روابط‏عمومی موجب پایین آمدن پتانسیل درآمدزایی‏ شده که موجب جذب فارغ‏التحصیلان این رشته به کارها و مشاغل غیرمرتبط گردیده است. وی گفت: میزان آگاهی صاحبان صنعت و مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به توانایی‏های روابط‏عمومی و چگونگی تأثیرگذاری آن در سودآوری و بقای سازمان پایین است.
نگاهی به آمار صنعت روابط‏عمومی در دنیا نشان می‏دهد که در کشورهای پیشرفته، با به وجود آمدن رکود اقتصادی، تمرکز صنایع به روابط‏عمومی تغییر پیدا کرده است. علت این امر را می‏توان در پایین آمدن بودجه‏های تبلیغاتی در دوران رکود و اثرگذاری بیشتر روابط‏عمومی جستجو کرد. از طرفی
 امروزه حتی در شرایط رونق اقتصادی هم تمرکز شرکت‏های خصوصی و دولتی به ایجاد گفتگوی دو طرفه با مخاطبان برای ایجاد وفاداری و حسن‌نیت سوق داده شده که از کارکنان روابط‏عمومی به‌عنوان بهترین متخصصان برای رسیدن به این هدف استفاده می‏شود.

روابط عمومی ابزار سوددهی سازمان‌ها
زهرا علیمردانی با بیان اینکه روابط‏عمومی باید ابزاری برای سوددهی بیشتر سازمان‌ها باشد افزود:نگاه سنتی به روابط‏عمومی حاکی از این است که بخش روابط‏عمومی هر سازمان و فعالیت‏های روابط‏عمومی صرفا هزینه‏زا بوده و کمکی در جهت افزایش سودآوری سازمان نخواهد کرد. امروزه با در دست داشتن ابزارهایی برای ارزیابی کمپین‏های روابط‏عمومی و بازگشت سرمایه، این نگرش در دنیا تغییر یافته و به روابط‏عمومی نه‌تنها به عنوان بخشی برای ایجاد دوستی و رابطه بین سازمان و مخاطبان آن، بلکه به عنوان بخشی مهم برای کسب موفقیت نگاه می‏شود .
علیمردانی با اشاره به اینکه روابط‏عمومی نگهبان و ارتقاءدهنده برند است، می‌گوید: در دنیای رقابتی امروز، اگر برای ارتقاء و استحکام برند برنامه‏ای تدارک دیده نشود، نه‌تنها برند آسیب‌پذیر می‏شود، بلکه خیلی راحت می‌‎تواند به دست فراموشی سپرده ‏شود و برنامه‏های ارتباطی، پایش رسانه‏ها، خبرسازی و اثرگذاری در افکار عمومی به‌ویژه در شبکه‏های اجتماعی، از یکپارچگی، انسجام و تمامیت برند مراقبت کرده و ارتقاء و پیشرفت آن را مدیریت می‏کند. وی تاکید کرد: یکی از مهم‏ترین دغدغه‏های متخصصان روابط‏عمومی عدم آگاهی صاحبان صنعت از روابط‏عمومی مدرن و کارکردهای آن است و با تشکیل کمیته‏ای متشکل از کارشناسان روابط‏عمومی و تدارک دیدن برنامه‏ای منسجم و یکپارچه می‏توان در جهت شناساندن این صنعت به صاحبان صنایع کشور قدم برداشت .

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد