شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاندار زنجان درجمع مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی استان زنجان، با اشاره به مسیر تحولی مفهوم روابط عمومی گفت: امروزه نگاه های مدرن تر و شفاف تری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اکنون رسمی ترین مواضع و سیاستهای دستگاه از طریق روابط عمومی انعکاس می یابد.
انصاری به نقش مهم روابط عمومی در داخل دستگاه اجرایی اشاره کرد و افزود : روابط عمومی هر سازمان با داشتن اطلاعات دقیق و آشنایی کامل از ماموریتهای درون سازمانی خود باید بتواند هدایت کننده و پاسخگوی افکار عمومی باشد.
وی کارکرد مهم دیگر روابط عمومی در دستگاه اجرایی را ایجاد سیستم نظام مند برای آگاهی به موقع از کلیه اتفاقات داخل دستگاه عنوان کرد و ادامه داد : روابط عمومی هر دستگاه اجرایی موظف است با فضاسازی مناسب، محیط اداری را به گونه ای آراسته نماید که مراجعین با حضور در آن دستگاه احساس مطلوبی درخصوص دریافت پاسخ مناسب برای درخواست خود داشته باشند.
استاندار زنجان اطلاع رسانی به هنگام، سنجش دقیق افکار عمومی، ایجاد مفاهمه بین مسئولین دستگاه و مردم و ارتباط موثر با رسانه ها را ازدیگر وظایف روابط عمومی عنوان کرد.
انصاری روابط عمومیها را سخنگوی دستگاه اجرایی دانست و ادامه داد: در عصر حاضر مردم از شیوه های گوناگونی به اطلاعات دسترسی دارند و پنهان کردن اطلاعات از مردم موجب سلب اعتماد عمومی از روابط عمومی ها می شود و امری جبران ناپذیر است.
وی استفاده از ابزار رسانه را از ملزومات کار روابط عمومی عنوان کرد و افزود: رسانهها آینه افکار عمومی هستند و باید در مشارکت اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق به مردم مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار زنجان به وظایف مدیران دستگاهها در قبال روابط عمومی ها اشاره و اضافه کرد : تثبیت وضعیت شاغلین در روابط عمومی ها، پرهیز از تغییرات زودهنگام، برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء دانش و مهارت کارکنان روابط عمومی و ایجاد امکان تعامل با روابط عمومی سایر دستگاههای اجرایی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انصاری بر لزوم گسترش تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها تاکید و خاطر نشان کرد: رسانه های آیینه تمام نمای جامعه بوده و در اطلاع رسانی از تمامی موضوعات نقش موثری دارند
منبع: باشگاه خبرنگاران
|