درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 23:31   

کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد

  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود
  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"
  محل کارتان استرس دارید؟
  مصرف کنندگان می گویند تبلیغات با توجه به علایق و رفتار آنلاین آنها شخصی شود
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10717صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 05:52
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان:
اعتماد سازی، مهم‌ترین رسالت روابط‌عمومی است
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به اینکه وظیفه روابط‌عمومی، اعتمادسازی است، گفت: این اعتمادسازی در وهله‌ی نخست برای مدیران سازمان نوعی آرامش ایجاد می‌کند تا آنها در فضای آرامی بیندیشند و تصمیم‌گیری کنند.
  

اعتماد سازی، مهم‌ترین رسالت روابط‌عمومی است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به اینکه وظیفه روابط‌عمومی، اعتمادسازی است، گفت: این اعتمادسازی در وهله‌ی نخست برای مدیران سازمان نوعی آرامش ایجاد می‌کند تا آنها در فضای آرامی بیندیشند و تصمیم‌گیری کنند. از سوی دیگر اعتمادسازی برای جامعه فرهنگی کشور است که این امر باید از طریق اقناع مخاطب صورت گیرد و در این زمینه، به موقع و درست عمل کردن از همه چیز مهم‌تر است.

 «شریف خسروی» تصریح کرد: انتظارات از روابط‌عمومی‌ها در حد انتظار از مدیران عامل مؤسسات است.

وی افزود: امسال بر روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی تأکید خاصی شده‌است، لذا مسئولیت اجتماعی ما در گام نخست نسبت به فرهنگیان عضو به‌عنوان سهامداران صندوق است و در گام بعدی این مسئولیت در ارتباط با ذینفعان بنگاه‌های اقتصادی است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه با اشاره به اینکه ارتباطات روابط‌عمومی شرکت‌های تابعه باید با روابط‌عمومی مؤسسه بیشتر شود، گفت: در این زمینه اگر مشکلی خاصی وجود دارد باید تلاش شود که مرتفع گردد.

وی همچنین به ابتکار بانک ایده برای ارتباط مؤثر با مخاطبان اشاره کرد که از سوی روابط‌عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شده و حتی به ایده‌های برتر اقتصادی که ارزش افزوده برای سهامداران صندوق بیافریند، جوایزی اهدا می‌گردد.

 

روابط عمومی در دوره «دل‌افزاری» به سر می‌برد

«ناصر بزرگمهر»، استاد روابط عمومی در جمع مدیران روابط عمومی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست روز روابط عمومی در این سازمان گفت: در اصل باید برای مدیران ارشد سازمان‌ها کلاس روابط‌عمومی بگذاریم زیرا مدیران روابط‌عمومی و کارکنان این بخش به اهمیت کار خود واقف هستند اما این مدیران مجموعه‌ها هستند که باید از این بخش حمایت جدی به عمل آورند.

وی با طرح این سوال که در آغاز هزاره سوم و پس از صد سال که از روابط‌عمومی علمی می‌گذرد، آیا باز هم نیاز است از روابط عمومی حرف بزنیم، بیان داشت: روابط عمومی با یک سلام آغاز ، با پاسخ آن سلام شکوفا و عشق آغاز می‌شود.

به گفته وی، ادبیات سرزمین ما سرشار از واژه نگاه در نگاه است. انواع شعرها و غزل‌ها از روابط‌عمومی مؤثر حکایت می‌کنند.

بزرگمهر تصریح کرد: اعتمادسازی با مخاطب تعریف می‌شود و تا زمانی که به مخاطب ارزش نگذاریم، اعتمادی شکل نمی‌گیرد. همچنین در اعتمادسازی باید فرهنگ و جغرافیای محیط مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در روابط‌عمومی و اعتماد سازی، دوران سخت افزاری دیگر به سر آمده است، گفت: نه دیگر دوران سخت‌افزاری و نه دوران نرم‌افزاری است، بلکه بحث سومی به نام دل‌افزاری آغاز شده که در واقع برگشتن به ادبیات کهن این مرز و بوم و بازگشت به همان سلامی است که پیامبر مهربانی‌ها به مردم کوچه و بازار می‌کرد.

این استاد دانشگاه افزود: فرآورده دل‌افزاری، انگیزه است و چیزی که می‌تواند اعتمادسازی را به وجود بیاورد، انگیزه است. دل‌افزاری در واقع دست مدیری است که بر شانه یک همکار یا مشتری قرار می‌گیرد و مهربانی و عشق خود را به طرف مقابل منتقل می‌کند.

بزرگمهر با اشاره به اینکه در فرهنگ عامه ما، کار و انجام کار، رابطه مستقیمی با دل دارد، گفت: وقتی می‌گوییم «دست و دلش به کار نمی‌رود»، «دل نمی‌سوزاند»، «دل به کار نمی‌دهد»، «کار کار دل است»، «اگر دلش بخواهد این کار را می‌کند» و ... همه این‌ها گواهی بر موضوع دل‌افزاری است.

وی تصریح کرد: مردم در مراجعه به یک سازمان قبل از آنکه بخواهند رفع نیاز کنند، خواهان شنیدن پاسخ مناسب هستند. روابط‌عمومی‌ها باید این پیام را منتشر کنند که مردم پاسخ مناسب می‌خواهند. مدیران ارشد ما گاهی فکر می‌کنند که رضایت کارکنان و مشتریان ناشی از مسائل مالی و اداری است اما این‌گونه نیست بلکه باید در سازمان‌ها یاد بگیریم که باید به مخاطبان خود پاسخ مناسب بدهیم که همین مسأله خود به اعتمادسازی می انجامید.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بانک ایده ابتکار جالبی است که از سوی روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان برای گردآوری ایده‌های مخاطبان مطرح شده‌ست، گفت: این موضوع نوعی خلاقیت و تفکر نو در روابط عمومی محسوب می شود.

وی درباره جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: در باره اهمیت روابط‌عمومی همین بس که تاکنون همه دولت‌ها برای روابط‌عمومی دستورالعمل و بخشنامه مشخص صادر کرده‌اند، اگر برخی از سازمان‌ها به این ساز و کارها توجه نمی‌کنند، نوعی خطای سازمانی است.

به گفته بزرگمهر، روابط‌عمومی ویترین سازمان است اما چه کسی هست که نسبت به این ویترین حساس نباشد و برای زیبا و کارآمدتر شدن آن تلاش نکند.

وی افزود: در برخی کشورها قبل از آنکه یک رییس جمهور جدید کار خود را آغاز کند، برجسته ترین اساتید آن کشور، دو درس مهم را به وی آموزش می‌دهند که یکی امنیت ملی و منافع ملی و دیگری روابط عمومی است. این بدان معنی نیست که این افراد از دانش های مذکور بی‌بهره‌اند بلکه مسأله، تأکید دوباره بر حساسیت و اهمیت این موضوعات است.

بزرگمهر تصریح کرد: روابط‌عمومی، حلقه اتصال در یک سازمان است و در فقدان یک روابط عمومی کارآمد، نهادها فرو می‌ریزند. این حلقه اتصال فقط برای روابط سازمان با مخاطبان بیرونی نیست بلکه در درون سازمان نیز پیونددهنده بخش‌های مختلف است.

وی با تأکید بر اینکه بدون روابط‌عمومی، جامعه انسانی پژمرده شده و می‌میرد، گفت: برای اعتمادسازی، سازمان‌ها و روابط عمومی‌های آنها باید گوش بزرگ و زبان کوچک داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


  محل کارتان استرس دارید؟


  رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون


  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی