درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10651صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 06:23
جایگاه روابط عمومی در زادگاه پدر علم ارتباطات
خراسان جنوبی مهد علم و ادب و زادگاه پرفسور "کاظم معتمدنژاد" پدر علم ارتباطات است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هنر، خلاقیت، دانش و تخصص، آگاهی و ترسیم چشم اندازی روشن و شفاف، بیانی شیوا و دل نشین از عملکرد ها و مواردی این چنینی آدمی را در دنیای پرهیاهوی امروزی با واژه ای آشنا می سازد که متخصصان از آن به عنوان روابط عمومی یاد می‌کنند.

روز روابط عمومی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه تقویم رسمی کشور اسلامی ایران حک شده؛ این روز فرصتی است برای بازکردن گوشه‌ای از کتاب قطور روابط عمومی و آنچه باید جامعه از این عنصر حیاتی سازمان که به قلب تپنده مشهور است بدانند.

بی‌شک همه ما در زندگی روزمره با یکی از ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی سر و کار داریم و بعضا نیز در پیچ و خم‌های اداری این نهادها سردرگم شده‌ایم در آنجا بوده که ناخواسته به دنبال یک روزنه‌ای بوده‌ایم تا خود را از این سردرگمی نجات دهیم.

شاید بتوان گفت آن روزنه امید، در سازمان‌ها جایی است به نام روابط عمومی، این روز را بهانه کردیم و گفتگویی مختصر با تنی چند از روابط عمومی‌های استان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانیم؛

حسن آراسته روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفتگو با ایسنا، از روابط عمومی به عنوان رابط بین سازمان و مردم یاد کرد و گفت: انعکاس فعالیت‌های دستگاه اجرایی و دریافت بازخورد این فعالیت‌ها از سوی جامعه جزو وظایف اصلی هر روابط عمومی است.

وی به راه‌اندازی میز خدمت در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اشاره کرد و گفت: این امر در راستای ارایه خدمات بهتر به جامعه هدف کمیته امداد از سوی اداره روابط عمومی انجام گرفته که مورد استقبال مراجعان نیز واقع شده است.

آراسته، به روزرسانی سایت اطلاع رسانی را از دیگر امور موثر در پخش اطلاعات دانست و  خاطر نشان کرد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی جزو معدود ادارات امداد استانی است که از پرتال اطلاع رسانی برخوردار است.

وی همچنین به ارایه خدمات اینترنتی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اشاره کرد و گفت: در راستای این امور اکنون حامی یابی نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی انعکاس صحیح اطلاعات در رسانه‌های استان را جزو سایر امور مربوط به روابط عمومی عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌های استان نیز در کنار ارتباط موثری که با سازمانها دارند در انتقال اطلاعات به شکل صحیح اهتمام داشته باشند.

آراسته کمبود کارگاه‌های آموزشی را از ضعف‌های روابط عمومی خراسان جنوبی دانست و افزود: امید است دستگاه‌ها متولی امر آموزش به این مهم بیشتر توجه کنند.

 

لزوم توجه به ایجاد رشته‌های تخصصی روابط عمومی در دانشگاه‌های استانی

محمد قربانی روابط عمومی شرکت کویر تایر و کارشناس ارشد علوم ارتباطات و روابط عمومی نیز گفت: روابط عمومی، مجموعه‌ای از عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق است که با استفاده از شیوه‌های علمی و هنری به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع یابی از نظرهای آنان است.

وی به تعدد وظایف روابط عمومی اشاره کرد و گفت: نکته جالب توجه در بیشتر وظایف و تعاریف ارایه شده، همان بحث ارتباط و پیوند با مردم و جامعه است؛ لذا با این اوصاف می‌توان گفت مردم نقشی حائز اهمیت و ارزنده در فعالیت‌های واحدهای روابط عمومی سازمان‌ها ایفا می‌کنند.

این کارشناس ارشد علوم ارتباطات خاطر نشان کرد: روابط عمومی شرکت کویرتایر نیز همواره با این شعار که

"حق با مشتری است" با ارتباطات دوسویه و در کمترین زمان سعی برآن دارد که ضمن حفظ حرمت مشتریان پاسخگوی نیاز آنان باشد.

روابط عمومی شرکت کویرتایر با تاکید بر این که روابط عمومی بدون کاربرد رسانه‌ها، نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد، گفت: هر روابط عمومی  برای توفیق خود، محتاج و نیازمند ارتباط اصولی با رسانه‌هاست و تأمل در کارکردهای رسانه‌ها و روابط عمومی، نشان می‌دهد که این دو از لحاظ شیوه‌های کاری و اهداف، دارای شباهت و فصل‌های مشترک‌ زیادی هستند.

قربانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پدر علم ارتباطات است برای ارتقای جایگاه روابط عمومی در این استان چه باید کرد، گفت: خراسان جنوبی مهد علم و فرهنگ و دیار دانش پرورانی است که هریک در آسمان علم و ادب ایران چون نگینی درخشان پرتوافشانی کرده و امروز نیز آثار و برکت علمی و آموزشی آنان برتارک این دیار می درخشد که ثمره آن تربیت فرزندان و اساتید برجسته در عرصه علمی و دانشگاهی کشور است.

وی با بیان اینکه در این میان نقش بی‌بدیل پروفسور کاظم معتمد نژاد پدر علم ارتباطات کشور نیز برکسی پوشیده نیست خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی زادگاه این مرد نام آور در عرصه ارتباطات  کشور، همچنان که در سایر رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه دانشجویان و اساتید بزرگی را تربیت نموده نیازمند ایجاد

رشته‌های مختلف خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، روابط عمومی و ارتباطات در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است تا بتواند در این عرصه هم به نقش آفرینی بپردازد که این امر جز با نگاه و توجه ویژه مسئولان، روسای دانشگاه‌های استان میسر نمی‌شود.

قربانی تصریح کرد: هرچند تاکنون رشته روابط عمومی در مقاطع کاردانی وکارشناسی در مراکز علمی وکاربردی استان دایر شده اما هنوز آنگونه که شایسته است جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در استان تبیین و تشریح نشده که این مستلزم آن است تا همه دوستداران عرصه ارتباطات  بیش از گذشته برای توسعه، ترویج و ارتقای جایگاه رفیع روابط عمومی در استان وکشور تلاش کنند.

 

کارگروه ویژه روابط عمومی ها با هدف تبادل تجربیات در استان تشکیل شود

سید مهدی ابراهیمی، مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز در بیان تعریفی از روابط عمومی گفت: با توجه به اینکه از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم یاد می شود می توان گفت این هنر نقش بسزایی در جامعه دارد.

وی بهبود فعالیت‌های یک سازمان و بازخورد این فعالیت‌ها در جامعه را از جمله وظایف یک روابط عمومی دانست و افزود: روابط عمومی یکی از کانال‌های اصلی ارتباط با بیرون از سازمان است که می‌تواند فعالیت‌ها و خدمات هر ارگانی را به جامعه هدف بشناساند.

مدیرروابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان جلب اعتماد مردم را از دیگر موضوعات مهمی عنوان کرد که باید در راس امور هر روابط عمومی قرار گیرد.

ابراهیمی در خصوص نقشی که برای ارتباط با ارباب رجوع نهاد کتابخانه‌های عمومی ایفا می‌کند، گفت: از آنجا که نهاد کتابخانه‌های عمومی بیشترین مراجعه کننده را در بین سایر نهادها دارد لزوم برخورد صحیح با ارباب رجوع بیش از سایر ارگانها احساس می‌شود.

وی رصد تعامل بخش‌های مختلف این نهاد با مراجعه کنندگان  و میزان رضایت ارباب رجوع را از دیگر اموری عنوان کرد که هم اکنون در روابط عمومی نهاد کتابخانه ها به آن توجه می‌شود.

ابراهیمی اظهار کرد: همچنین معرفی خدمات گسترده نهاد کتابخانه‌های عمومی در طرح‌های متعدد از دیگر وظایف حوزه روابط عمومی است که می‌تواند منجر به ارایه خدمات بهتر به جامعه هدف شود.

وی با بیان اینکه انعکاس فعالیت های انجام گرفته در نهاد کتابخانه های عمومی نیز در حوزه کاری روابط عمومی قرار دارد گفت: این انعکاس از کانال رسانه‌های گروهی استان به منظور اطلاع رسانی بهتر به مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی در خصوص ارتقای جایگاه روابط عمومی در خراسان جنوبی نیز گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای متشکل از روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی استان تشکیل و افراد در این کارگروه یا کمیته به تبادل تجربیات بپردازند.

 

روابط عمومی باید تلاش کند که خروجی فعالیت‌هایش را به اطلاع جامعه برساند

اختری روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی نیز با ارایه تعریفی از روابط عمومی گفت: روابط عمومی به عنوان پیشانی هر سازمان یک فن محسوب می‌شود.

اختری با بیان اینکه تمام تلاش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بر این است که کار ارباب رجوع در اسرع وقت، به بهترین نحو انجام گیرد، گفت: برای تحقق این امر نیاز است که اطلاع رسانی دقیق از خدمات قابل ارایه انجام شود.

وی در ادامه به جایگاه رفیع رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل موفقیت روابط عمومی‌ها ارتباط موثر با رسانه‌ها است که می‌تواند در انجام رسالت آنها مفید واقع شود.

روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی در ادامه بر لزوم انتقال تجربیات روابط عمومی‌ها در یک مجمع اختصاصی تاکید کرد و گفت: در صورت شکل گیری این مجمع، می‌توان به ارتقای جایگاه روابط عمومی در خراسان جنوبی امیدوار بود.

اختری در ادامه تاکید کرد: هر روابط عمومی باید تلاش کند که خروجی فعالیت‌هایش را به اطلاع جامعه برساند و این مهم در فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی نقش بسزایی دارد.

 

برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌هاباید به سمت تخصصی شدن پیش رفت

سید ناصر نوربخش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز ایجاد پل ارتباطی بین مردم و سازمان را از اصلی ترین وظایف هر روابط عمومی عنوان کرد و افزود: یک بعد وظیفه روابط عمومی در این زمینه ایجاد وحدت رویه در درون سازمان است که باید به ارتباط قوی بین بخش‌های مختلف سازمانی منتهی شود.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم از خدمات بهزیستی مهمترین کار روابط عمومی این نهاد است، افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف بهزیستی نیازمند خدمات ویژه هستند باید با روش‌های مناسبی با آنها ارتباط برقرار کرد تا بتوانند با آگاهی کامل، خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

نوربخش ضمن تاکید بر غیرانتفاعی بودن سازمان بهزیستی گفت: انتظار می رود رسانه ها با دید وسیع در امر اطلاع رسانی، روابط عمومی بهزیستی را یاری کنند تا بتوان به شکل مطلوب خدمات قابل ارایه را اطلاع رسانی کرد.

وی یکی از ضعف‌های موجود در حوزه روابط عمومی خراسان جنوبی را عدم توجه برخی از مدیران به این بخش حیاتی سازمان دانست و گفت: برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها باید به سمت تخصصی شدن پیش رفت. روابط عمومی در سازمان ها یک تبلیغات چی نیست

سید جواد سلیمانی مدیر روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی نیز در تعریفی از روابط عمومی گفت: به عقیده من همان طور که از این نام پیداست روابط عمومی یعنی تعاملی چند جانبه و یا در واقع درگاهی برای ارتباطات چند سویه در یک سازمان است.

سلیمانی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد درکشور برپایه حضور نیروهای فعال و نوع دوست مردمی،  بنیان شده است، گفت: روابط عمومی جمعیت هلال احمر با ارتباطات موثری که با اقشارمختلف مردم برقرار می‌کند، می‌تواند نقش سازنده‌ای درجهت جذب نیروهای مردمی علاقه مند به خدمت داشته باشد تا بتواند در مواقع بحران و حوادث طبیعی و غیر طبیعی از پتانسیل‌های آنان در راستای کمک به آسیب دیدگان استفاده کند.

وی  ضمن تقدیر از عملکرد مثبت رسانه‌های استان در انعکاس اخبار هلال احمر گفت: هرزمان که حادثه‌ای درسطح استان به وقوع پیوسته این رسانه‌ها و صاحبان قلم بوده‌اند که در کنار روابط عمومی جمعیت حرکت کرده و در واقع نقش کلیدی درجهت حفظ آرامش جامعه ایفا نمودند.

وی مهم‌ترین دغدغه روابط عمومی هلال احمر را این دانست که رسانه‌های مکتوب خبرگزاری‌ها و صداوسیما سعی بر پوشش بیشتر خبرهای این مجموعه داشته باشند.

سلیمانی در بیان پیشنهادی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی در استان نیز گفت: به عقیده من تا زمانی که به روابط عمومی در سازمان‌ها به عنوان یک تبلیغات چی نگریسته شود آن مجموعه به لحاظ بعد ارتباطی پیشرفت چندانی نخواهد داشت و درکنار این مهم بهره علمی و عملی مدیران وکارشناسان حوزه روابط عمومی سازمان ها در خصوص کار روابط عمومی و جامعه هدف آن از دیگر مباحثی است که باید توجه شود.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد