درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 - 21:30   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟

  آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟


ادامه ادامه مطلب دو

پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا

  پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد

  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا تغییر مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست اعلام نمی شود؟
  انتشارات کارگزار روابط عمومی
  پیاده سازی نظام جامع بهره وری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران
  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد
  نقش قابل توجه روابط عمومی ها درتصمیم گیری های مدیریتی سازمان
  برگه‌های اطلاعاتی دولت سوئد: چگونه در زمان جنگ و بحران شرایط را مدیریت کنید؟
  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد
  مشاور مدیر عامل در امور روابط عمومی: روابط عمومی نقشی استراتژیک در سازمان‌ ها دارد
  گردهمایی مسئولین روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور
  پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10639صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 14:38
آیین نامه بزرگداشت روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی
با توجه به تصویب روز 27 اردیبهشت به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضرورت پاسداشت این روز توسط جامعه روابط عمومی این آیین نامه تهیه و تنظیم شده است.
  

آیین نامه بزرگداشت روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی

 

فصل اول: کلیات

ماده 1- مقدمه

با توجه به تصویب روز 27 اردیبهشت به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضرورت پاسداشت این روز توسط جامعه روابط عمومی این آیین نامه تهیه و تنظیم شده است.

 

ماده 2- هدف

هدف از تهیه و اجرای این آیین نامه به شرح ذیل است:

الف) بررسی و چگونگی تدوین چشم انداز روابط عمومی و تبیین نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها برای تحقق آن

ب) تعیین سیاست ها و خط مشی روابط عمومی ها در ایران

ج) توسعه فعالیت های روابط عمومی در زمینه ارتباطات مردمی، تبلیغات و انتشارات و رسانه

د) ارایه الگوهای جدید و معرفی روابط عمومی های برتر

ه) نهادینه سازی و منزلت سازی و توسعه فرهنگ روابط عمومی در سازمان

و) معرفی دستاوردها و عملکرد روابط عمومی ها در دو بخش دولتی و خصوصی

 

فصل دوم: تعاریف

ماده 3

مفاهیم و کلیه واژه هایی که در این آیین نامه به کار رفته است به شرح ذیل می باشد:

3-1- ارتباطات مردمی:

برقراری و توسعه شبکه های ارتباطی مردمی به منظور شناخت نگرش ها، پیشنهادها، انتقادها و ایجاد پیوند موثر موثر ارتباطی بین مدیریت و گروه های مخاطبان و نیروی انسانی درون و برون سازمانی

 

 

3-2- تبلیغات و انتشارات:

مجموعه برنامه ها، طرح ها و اقدامات روابط عمومی برای معرفی و انتشار دستاوردهای دولت در قالب تبلیغات مکتوب، محیطی، نمایشگاهی، رادیویی، تلویزیونی، رسانه ای و الکترونیکی

 

3-3- اخبار:

گزارش هایی از رویدادهای واقعی و عینی که دارای یک یا چند ارزش خبری است.

 

فصل سوم: ارکان

ماده 4

تشکیلات اجرایی آیین نامه حاضر متشکل از چهار بخش اصلی است:

الف- ستاد مرکزی

ب- دبیرخانه

ج- کارگروه های اجرایی

د- کمیسیون های تخصصی

4-1

ستاد مرکزی بزرگداشت روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی مرکب از مدیران کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور و با مسوولیت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت است.

4-2- دبیرخانه

دبیرخانه ستاد مرکزی در دبیرخانه شورای اطلاع رسانی مستقر بوده و مسوولیت تشکیل جلسات ستاد و پیگیری اجرای مصوبات و ارایه گزارش فعالیت ها را به عهده دارد.

4-3- کارگروه های اجرایی

4-3-1- کارگروه مراسم

این کارگروه وظیفه برنامه ریزی و اجرای مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به عهده دارد و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی به پیشنهاد مدیرکلروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

 

4-3-2- کارگروه تبلیغات و انتشارات

کارگروه تبلیغات و انتشارات مسوولیت طراحی و تولید تمامی طرح های تبلیغاتی و امور انتشاراتی مورد نیاز را به عهده دارد و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی و به پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی وزارت کشاورزی است.

 

4-3-3- کارگروه پژوهش و افکارسنجی

این کارگروه وظیفه برنامه ریزی و تهیه محتواهای مورد نیاز برای تبلیغات و انتشارات و افکارسنجی از مخاطبان و ارزیابی و ارایه گزارش عملکرد از فعالیت کارگروه ها به دبیرخانه ستاد است و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی به پیشنهاد مدیرکل
روابط عمومی وزارت کشور صورت می گیرد.

 

4-3-4- کارگروه اطلاع رسانی و اخبار

این کارگروه پوشش خبری برنامه از قبیل تهیه و ارسال پیش خبر، انجام مصاحبات و گزارش خبری مراسم را برای انعکاس در رسانه های همگانی به عهده دارد و انتخاب اعضای آن از سوی مسوول و رییس ستاد مرکزی و به پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

4-3-5- کارگروه پشتیبانی و مالی

کارگروه مذکور مسوولیت تهیه و تامین امکانات مورد نیاز کارگروه ها و امور مالی را به عهده دارد و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی به پیشنهاد مدیرکل وزارت اقتصاد و دارایی صورت می گیرد.

 

فصل چهارم: اجرا

ماده 5

همایش بزرگداشت روز روابط عمومی هر سال به مدت 2 روز از روز 27 اردیبهشت مطابق برنامه اجرایی مصوب با افتتاحیه رسمی آغاز خواهد شد و در روز 28 با معرفی برگزیده ها و قرائت بیانیه و منشور کاری روابط عمومی ها به پایان خواهد رسید.

ماده 6- محل اصلی برگزاری همایش بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی تهرانمی باشد و مکان آن هر سال توسط ستاد مرکزی انتخاب و اعلام می گردد.

تبصره 1

همایش های استانی بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با هماهنگی ستاد مرکزی و طبق تقویم مربوطه زیر نظر استانداری ها برگزار خواهد شد.

ماده 7

کارگروه مراسم مسوولیت برپایی همایش دو روزه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به عهده داشته و دبیرخانه بر حسن همکاری سایر کارگروه ها با کارگروه مراسم نظارت می کند.

 

تبصره 2

کارگروه مراسم در همایش دو روزه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در تهران با برنامه ریزی و اجرای مناسب نمایشگاه جنبی دستاوردهای دولت در زمینه های ارتباطات مردمی، تبلیغات و انتشارات و رسانه را برپا می کند.

 

فصل پنجم: ارزیابی

ماده 8

کارگروه پژوهش و افکارسنجی علاوه بر تهیه و تامین محتواها به طور دایمی از مراحل قبل از اجرا، حین اجرا و پس از اجرا بر اساس وظایف مصوب کارگروه ها و برنامه اجرایی وشاخص های مربوط ارزیابی مستمر داشته و گزارش آن به دبیرخانه ارایه می کند.

ماده 9

دبیرخانه بر اساس گزارش های کارگروه پژوهش و افکارسنجی به تفکیک گزارش عملکرد کارگروه ها و گزارش افکارسنجی از مخاطبان گزارش ارزیابی نهایی را به ستاد مرکزی برای تصمیم مقتضی و معرفی برگزیده ها ارایه می کند.

تبصره 1

نتایج نظرسنجی های انجام گرفته از مخاطبان و گزارش کمیسیون های تخصصی پس از پایان همایش به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت برای بهره برداری مقتضی ارسال می گردد.

ماده 10

شرح وظایف تفصیلی کارگروه ها و شیوه نامه ها و برنامه های اجرایی مربوط در اولین جلسه کارگروه ها تهیه و تنظیم و به دبیرخانه پیشنهاد می شود و پس از تایید برای تصویب و طی مراحل ابلاغ به ستاد مرکزی ارسال خواهد شد.

ماده 11

این آیین نامه در 11 ماده و 3 تبصره تنظیم و در مورخ 23/12/85 به تصویب رسید و از زمان ابلاغ لازم الاجرا می باشد و تمامی آیین نامه ها و دستورالعمل های مشابه قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا


  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد


  برگه‌های اطلاعاتی دولت سوئد: چگونه در زمان جنگ و بحران شرایط را مدیریت کنید؟


  شبکه هوشیاری ارتباطی روابط‌ عمومی‌ها


  پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ


  اهم فعالیت های روابط عمومی سازمان نظام مهندسی معدن


  مشاور مدیر عامل در امور روابط عمومی: روابط عمومی نقشی استراتژیک در سازمان‌ ها دارد


  بانک گردشگری، میزبان مدیران روابط عمومی نظام بانکی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی