درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 02:02   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان

  پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»

  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد سنج ادلمن: در دو دهه گذشته یک روند ویرانگر از اعتماد به نهادهای اجتماعی دیده می شود
  لزوم مردمی بودن روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی
  استراتژی بانک مهر اقتصاد بر مبنای ارزش های انسانی قرار دارد
  رییس روابط عمومی گروه صنعتی بارز منصوب شد
  کارنامه موفق بانک ملت در جذب سپرده/ جذب سپرده فقط در گروی افزایش سود بانکی نیست
  استعفای معاون مطبوعاتی پذیرفته شد
  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»
  یک روزنامه ‌نگار در مکزیک به قتل رسید
  پرزیدنت ترامپ: به دلیل رفتار زشت رسانه‌های جعلی جلسات خبری کاخ سفید را کاهش دادیم
  کارگاه خبرنویسی با حضور مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در کرمان برگزارشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10639صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 14:38
آیین نامه بزرگداشت روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی
با توجه به تصویب روز 27 اردیبهشت به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضرورت پاسداشت این روز توسط جامعه روابط عمومی این آیین نامه تهیه و تنظیم شده است.
  

آیین نامه بزرگداشت روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی

 

فصل اول: کلیات

ماده 1- مقدمه

با توجه به تصویب روز 27 اردیبهشت به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضرورت پاسداشت این روز توسط جامعه روابط عمومی این آیین نامه تهیه و تنظیم شده است.

 

ماده 2- هدف

هدف از تهیه و اجرای این آیین نامه به شرح ذیل است:

الف) بررسی و چگونگی تدوین چشم انداز روابط عمومی و تبیین نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها برای تحقق آن

ب) تعیین سیاست ها و خط مشی روابط عمومی ها در ایران

ج) توسعه فعالیت های روابط عمومی در زمینه ارتباطات مردمی، تبلیغات و انتشارات و رسانه

د) ارایه الگوهای جدید و معرفی روابط عمومی های برتر

ه) نهادینه سازی و منزلت سازی و توسعه فرهنگ روابط عمومی در سازمان

و) معرفی دستاوردها و عملکرد روابط عمومی ها در دو بخش دولتی و خصوصی

 

فصل دوم: تعاریف

ماده 3

مفاهیم و کلیه واژه هایی که در این آیین نامه به کار رفته است به شرح ذیل می باشد:

3-1- ارتباطات مردمی:

برقراری و توسعه شبکه های ارتباطی مردمی به منظور شناخت نگرش ها، پیشنهادها، انتقادها و ایجاد پیوند موثر موثر ارتباطی بین مدیریت و گروه های مخاطبان و نیروی انسانی درون و برون سازمانی

 

 

3-2- تبلیغات و انتشارات:

مجموعه برنامه ها، طرح ها و اقدامات روابط عمومی برای معرفی و انتشار دستاوردهای دولت در قالب تبلیغات مکتوب، محیطی، نمایشگاهی، رادیویی، تلویزیونی، رسانه ای و الکترونیکی

 

3-3- اخبار:

گزارش هایی از رویدادهای واقعی و عینی که دارای یک یا چند ارزش خبری است.

 

فصل سوم: ارکان

ماده 4

تشکیلات اجرایی آیین نامه حاضر متشکل از چهار بخش اصلی است:

الف- ستاد مرکزی

ب- دبیرخانه

ج- کارگروه های اجرایی

د- کمیسیون های تخصصی

4-1

ستاد مرکزی بزرگداشت روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی مرکب از مدیران کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور و با مسوولیت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت است.

4-2- دبیرخانه

دبیرخانه ستاد مرکزی در دبیرخانه شورای اطلاع رسانی مستقر بوده و مسوولیت تشکیل جلسات ستاد و پیگیری اجرای مصوبات و ارایه گزارش فعالیت ها را به عهده دارد.

4-3- کارگروه های اجرایی

4-3-1- کارگروه مراسم

این کارگروه وظیفه برنامه ریزی و اجرای مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به عهده دارد و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی به پیشنهاد مدیرکلروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

 

4-3-2- کارگروه تبلیغات و انتشارات

کارگروه تبلیغات و انتشارات مسوولیت طراحی و تولید تمامی طرح های تبلیغاتی و امور انتشاراتی مورد نیاز را به عهده دارد و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی و به پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی وزارت کشاورزی است.

 

4-3-3- کارگروه پژوهش و افکارسنجی

این کارگروه وظیفه برنامه ریزی و تهیه محتواهای مورد نیاز برای تبلیغات و انتشارات و افکارسنجی از مخاطبان و ارزیابی و ارایه گزارش عملکرد از فعالیت کارگروه ها به دبیرخانه ستاد است و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی به پیشنهاد مدیرکل
روابط عمومی وزارت کشور صورت می گیرد.

 

4-3-4- کارگروه اطلاع رسانی و اخبار

این کارگروه پوشش خبری برنامه از قبیل تهیه و ارسال پیش خبر، انجام مصاحبات و گزارش خبری مراسم را برای انعکاس در رسانه های همگانی به عهده دارد و انتخاب اعضای آن از سوی مسوول و رییس ستاد مرکزی و به پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

4-3-5- کارگروه پشتیبانی و مالی

کارگروه مذکور مسوولیت تهیه و تامین امکانات مورد نیاز کارگروه ها و امور مالی را به عهده دارد و انتخاب مسوول و اعضای آن از سوی رییس ستاد مرکزی به پیشنهاد مدیرکل وزارت اقتصاد و دارایی صورت می گیرد.

 

فصل چهارم: اجرا

ماده 5

همایش بزرگداشت روز روابط عمومی هر سال به مدت 2 روز از روز 27 اردیبهشت مطابق برنامه اجرایی مصوب با افتتاحیه رسمی آغاز خواهد شد و در روز 28 با معرفی برگزیده ها و قرائت بیانیه و منشور کاری روابط عمومی ها به پایان خواهد رسید.

ماده 6- محل اصلی برگزاری همایش بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی تهرانمی باشد و مکان آن هر سال توسط ستاد مرکزی انتخاب و اعلام می گردد.

تبصره 1

همایش های استانی بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با هماهنگی ستاد مرکزی و طبق تقویم مربوطه زیر نظر استانداری ها برگزار خواهد شد.

ماده 7

کارگروه مراسم مسوولیت برپایی همایش دو روزه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به عهده داشته و دبیرخانه بر حسن همکاری سایر کارگروه ها با کارگروه مراسم نظارت می کند.

 

تبصره 2

کارگروه مراسم در همایش دو روزه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در تهران با برنامه ریزی و اجرای مناسب نمایشگاه جنبی دستاوردهای دولت در زمینه های ارتباطات مردمی، تبلیغات و انتشارات و رسانه را برپا می کند.

 

فصل پنجم: ارزیابی

ماده 8

کارگروه پژوهش و افکارسنجی علاوه بر تهیه و تامین محتواها به طور دایمی از مراحل قبل از اجرا، حین اجرا و پس از اجرا بر اساس وظایف مصوب کارگروه ها و برنامه اجرایی وشاخص های مربوط ارزیابی مستمر داشته و گزارش آن به دبیرخانه ارایه می کند.

ماده 9

دبیرخانه بر اساس گزارش های کارگروه پژوهش و افکارسنجی به تفکیک گزارش عملکرد کارگروه ها و گزارش افکارسنجی از مخاطبان گزارش ارزیابی نهایی را به ستاد مرکزی برای تصمیم مقتضی و معرفی برگزیده ها ارایه می کند.

تبصره 1

نتایج نظرسنجی های انجام گرفته از مخاطبان و گزارش کمیسیون های تخصصی پس از پایان همایش به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت برای بهره برداری مقتضی ارسال می گردد.

ماده 10

شرح وظایف تفصیلی کارگروه ها و شیوه نامه ها و برنامه های اجرایی مربوط در اولین جلسه کارگروه ها تهیه و تنظیم و به دبیرخانه پیشنهاد می شود و پس از تایید برای تصویب و طی مراحل ابلاغ به ستاد مرکزی ارسال خواهد شد.

ماده 11

این آیین نامه در 11 ماده و 3 تبصره تنظیم و در مورخ 23/12/85 به تصویب رسید و از زمان ابلاغ لازم الاجرا می باشد و تمامی آیین نامه ها و دستورالعمل های مشابه قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


  یحیایی، معاون روابط عمومی استانداری سمنان شد


  سیمان کرمان برترین شرکت در شفافیت اطلاع رسانی مالی دربین شرکت‌های سیمانی کشور


  توکلی کجانی: شفاف سازی و امید بخشی به مردم از وظایف کلیدی روابط عمومی هاست


  تقدیر مدیران روابط عمومی و تبلیغات فیلم‌های سینمایی از یک ادغام داروغه زاده


  آی‌بی‌ام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز