درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:15   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10638صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 14:16
“روابط عمومی”به همین سادگی!
سید حسین پایدار اردکانی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صبح زود، درب خانه را که باز میکنی تا ماشینت را برای رفتن به سر کار بیرون بیاوری، می بینی که همسایه عزیزت، ماشینش را درست گذاشته جلوی درب خانه ات. و این یعنی اینکه نمیتوانی به موقع به محل کارت برسی. در این شرایط میتوان به دوگونه برخورد کرد. یکی با ” روابط عمومی” و یکی” بی روابط عمومی”!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  صبح زود، درب خانه را که باز میکنی تا ماشینت را برای رفتن به سر کار بیرون بیاوری، می بینی که همسایه عزیزت، ماشینش را درست گذاشته جلوی درب خانه ات. و این یعنی اینکه نمیتوانی به موقع به محل کارت برسی. در این شرایط میتوان به دوگونه برخورد کرد. یکی با ” روابط عمومی” و یکی” بی روابط عمومی”!


می شود در کمال عصبانیت، زنگ در خانه همسایه را زد و وقتی جواب داد با کلی سر و صدا و داد و بیداد، از او خواست تا ماشینش را بردارد و دیگر هم تکرار نکند، اما میشود آرام و متین و موقر و با سعه صدر، برایش توضیح داد که این کار او چه مشکلی را برای شما ایجاد کرده و بعد همان نتیجه را هم گرفت. در هر دو صورت، او به احتمال قریب به یقین ، ماشینش را از جلوی درب خانه ما بر خواهد داشت ، اما…
ماشین برداشته می شود، اما در صورت بروز شکل اول، حرمت بین ما و همسایه برای همیشه ریخته می شود. یک عمر، هر بار که نگاهمان به هم می افتد، یاد اوقات تلخی آن روز صبح می افتیم .
و همین جاست که نقش هنر روابط عمومی جلوه میکند. به همین سادگی!


روابط عمومی گرچه علمی تخصصی، و هنری جامع و بسیار وسیع المنظر است، اما همواره در زندگی، به همین سادگی ، در عین پیچیدگی، کنار و همراه ماست.
اگر هنر بهره گیری از آن را بیاموزیم، میتواند زندگی ما را از این رو به آن رو کند. باز هم به همین سادگی!


همه روابط عمومی را می شود در یک کلمه خلاصه کرد: ” لبخند” و لبخند را هم می شود چاشنی گفتگو، عقلانیت، متانت، سعه صدر، واقع نگری و اخلاق نمود.
امسال شعار روز جهانی ارتباطات، ” روابط عمومی، عقلانیت و اطلاع رسانی صادقانه ” است.


اگر تنها به تشریح همین شعار بپردازیم، می توانیم جلوه هایی ناب از هنر روابط عمومی را به منصه ظهور برسانیم.


عقلانیت، یعنی دور اندیشی، علم محوری، آرامش در عین نگرانی، دقت در عین سرعت، اندیشیدن به همه زوایای کار، صبوری و تکیه بر خرد جمعی، حرکت بر مدار اصول اثبات شده مدیریت و جمع همه این موارد، زیر چتر اخلاق انسانی. میشود راجع به همه این عرصه ها، یک مثنوی مطلب نوشت!


اطلاع رسانی صادقانه هم چیزی نیست جز اینکه به خودمان، به مردم و به مسئولین دروغ نگوییم. مباحث را آنچنان که هست، بازگو کنیم. در بازنمایی مطالب به نحو شایسته، بکوشیم. فضاسازی مطلوبی از اتفاقات پیرامونمان ایجاد کنیم و به منظور بهره گیری از بالاترین سطح هم افزایی سازمانی و استفاده از توان هم اندیشی جمعی بکوشیم.


اطلاع رسانی صادقانه یعنی اینکه آسیب های تهدید کننده سازمان از درون و بیرون را اول خوب بشناسیم، و سپس آنها راهکار درست و برنامه محور مقابله با آنها را، به اطلاع ذینفعان برسانیم. اما یک نکته را در رعایت این اصل هرگز نباید فراموش کنیم و آن، عقلانیت در بحث اطلاع رسانی صادقانه است.


به دیگر سخن، این دو محور، با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. اطلاع رسانی صادقانه بدون بهره گیری از عقلانیت، یعنی حرکت یک سرباز در تیررس دشمن، آنگاه که او را ببیند و او دشمن را نبیند!


روابط عمومی، علم است، فن است، تخصص است، اما در کنار همه اینها و بیش از همه اینها، هنر است. هنر مردم دار بودن، هنر کار جمعی کردن، هنر پردازش نمودن موضوعات، هنر زیبا سخن گفتن و زیبا دیدن و زیبا شنیدن و زیبا عمل کردن، هنر جلب و جذب همه اندیشه ها و ایجاد هم افزایی و هم اندیشی و بهره گیری از توان همه صاحبان خرد و هنر با مردم زیستن است.


به سهم خود، به عنوان کسی که ۱۲ سال است در دنیای زیبا و پر جنب و جوش روابط عمومی سیر میکنم، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه اساتید، همکاران و دوستان ارجمند و عزیزم در عرصه پهناور روابط عمومی استان تبریک میگویم و به ویژه مراتب سپاس خود را به محضر عزیزان صاحب رسانه و فعالین با وجدان، امین، صادق و مسئولیت پذیر عرصه خبر استان و شهرستان اردکان- به عنوان یاران و همراهان روابط عمومی- عرضه میدارم و شادی و تندرستی همه شما عزیزان و بالندگی روزافزون و پویایی همواره روابط عمومی را از خدای یکتای بی همتا خواستارم.


بدانیم که روابط عمومی و ارتباطات ، نیاز ما، هنر ما و در دنیای امروز، همه زندگی ماست.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد