شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نسیم صبا فرا رسیدن 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به کلیه دست اندرکاران این عرصه تبریک عرض نموده ، امید است این فعالان عرصه فرهنگ در سال فرهنگ واقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ، در نهادینه ساختن اهداف و رسالت روابط عمومی موفق و پیروز باشند .
امروزه با گسترش جوامع و بهرهمندی از فناوریهای برتر مسأله ارتباطات از اهمیت روزافزونی برخوردار شده و سازمانها، دانشگاهها، مؤسسات، دولتها و نهادهای بینالمللی نیاز به برقراری ارتباط با مخاطبین در سراسر دنیا را بیش از پیش احساس میکنند. با پیچیدهتر شدن سازمانها و فناوریهای ارتباطی نیاز به ساماندهی این فرآیندها همواره احساس میشود و نقش جدید روابط عمومیها از دل این پیچیدگیهاست که رخ نموده است .
از آنجا که این ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفاء می کند و بهبودکیفی و کمی فعالیتهای سازمان و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی در سایه انعکاس هر چه بهتر فعالیتها و مصوبات سازمان به جامعه و بهره گیری از امکانات وقابلیتهای اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن می باشد، بی تردید در دنیای امروز که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد می شود ، تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان از اصول اساسی در هر سازمان است .
در واقع این تعامل به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی آنها به شمار می رود ؛ در این میان روابط عمومی به عنوان یک سازمان منسجم و هدفمند؛با تلاش آگاهانه،برقراری ارتباط دوسویه ، ارائه پیام های روشن،دقیق و شفاف ،برنامه ریزی کاربردی و اقدامات عملی و قابل اجرا نقش ارزنده ای را در شناخت و هدایت افکار عمومی به سمت اهداف مورد نظر سازمانی دارد .
در دنیای امروز روابط عمومی ها به عنوان موسساتی نیرومند ، قادر به مقابله با هر بحرانی از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی می باشند و بسیاری از سازمان های قدرتمند،برخی از توفیق های بزرگ خود را در عرصه های گوناگون مدیون روابط عمومی ها هستند.
یکی دیگر از نقش های اساسی روابطعمومی در درون سازمان ، تلاش برای ایجاد هرچه بیشتر تفاهمجمعی و افزایش انگیزه در بین کارکنان است. تأثیر انگیزش افراد در سطح بهرهوری آنها کاملاً مشخص و اثبات شده است. در هر سازمانی، همواره کارکنانی که انگیزه بالاتری دارند، بهرهوری بالاتری را نیز از خود نشان میدهند. با توجه به اینکه بخشی از عوامل ایجاد و تقویت انگیزه در میان پرسنل مربوط به انگیزههای اجتماعی است، نقش روابطعمومی را میتوان در آن برجستهتر کرد.
تبیین جایگاه واقعی سازمان در جامعه برای مخاطبان به عنوان یکی از مهمترین نقشهای روابطعمومی، انگیزههای اجتماعی پرسنل سازمان را مانند انگیزه تأثیر اجتماعی و انگیزه موفقیت تحت تأثیر مثبت قرار میدهد. به عنوان مثال هنگامی که پرسنل سازمان بازخوردهای مثبت تبلیغات سازمان را مشاهده میکنند یا نتایج مثبت اقدامات خود در سازمان را در قالب خدمات و محصولات مفید برای جامعه میبینند، انگیزه بیشتری برای فعالیت پیدا میکنند.
در صنعت نیز روابط عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار است . اگر روابط عمومی را علم اعتماد سازی ، میان عناصر و اجزای یک سیستم بدانیم و صنعت را به مفهوم روابط میان دست اندرکاران تولید ، توزیع و مصرف کنندگان کالا در نظر بگیریم، در می یابیم که این روابط عمومی است که با بهره گیری از تکنیک های تخصصی نظیرمخاطب شناسی ، نیاز سنجی ، نظر سنجی، ارتباطات تعاملی و ... راهبردهای زیربنایی ( خط مشی ) را با کمک سایر بخشها جهت تحقق اهداف سازمان تبیین و ترسیم می نماید .
روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز در این راستا تلاش می کند با توسعه ارتباطات درون سازمانی وبرون سازمانی و نگاه ویژه به ذینفعان ، مادر صنعت فولاد کشور را در جهت پیشبرد استراتژی های تبیین شده . و دست یابی به تعالی سازمانی یاری نموده تا به جایگاه واقعی خود نائل گردد .
در این مجال ، فرا رسیدن 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به کلیه دست اندرکاران این عرصه تبریک عرض نموده ، امید است این فعالان عرصه فرهنگ در سال فرهنگ واقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ، در نهادینه ساختن اهداف و رسالت روابط عمومی موفق و پیروز باشند .
|