درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10613صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 09:01
روز روابط عمومی چه دستاوردی می تواند داشته باشد؟!
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز ۲۷ اردی بهشت به نام روز “ارتباطات و روابط عمومی” در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند. در واقع پاسداشت و گرامی داشت این روز خجسته و میمون برای روابط عمومی چی ها که همواره مهجور قرار می گیرند می تواند چه دستاوردی عظیمی داشته باشد؟!
  

به بهانه ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی:

روابط عمومی یعنی غصه همه رو بخور الا خودت…

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز ۲۷ اردی بهشت به نام روز “ارتباطات و روابط عمومی” در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند. در واقع پاسداشت و گرامی داشت این روز خجسته و میمون برای روابط عمومی چی ها که همواره مهجور قرار می گیرند می تواند چه دستاوردی عظیمی داشته باشد؟!
 

عبدالصمد دشتی :”چه شب هایی که فردایش همایشی در راه است،چه شبهایی که در چاپخانه در استرس تمام شدن نشریه و بولتن همایش هستی.چه شبهایی که تا ساعت یک یا دو نیمه شب در استرس برنامه فردا صبح ،برنامه ها رو مرور می کنی.چه روزهایی با که نق نق مدیر (البته مثبت)و بی پولی اداره، کارها را به سختی جلو می بری.چه روزهایی که برای اداره با کانون تبلیغاتی،چاپخانه ،پلاکارد نویس و.. چک و چونه می زدی و آخرش پول از جیب خودت برای انجام به موقع کارها می دادی.چه روزهایی که ساعتها و لحظه ها معنایی نداشت و نهار را ساعت شام با کمی استرس میل می کردی.چه روزهایی که توان خندیدن نداشتی و در التهاب مقدمات همایش ها و جشنواره ها ، از این کوچه به آن کوچه، از این مانیتور به آن مانیتور، از این اتاق به آن اتاق، از این جلسه به آن جلسه و دهها این و آن، بیچاره ، پیراهنم که حوله ی عرق هایم می شد و کمربندم در حجاب پیراهن.هر چه خوش تیپی بود را فدا می کردم تا همایش فردا در آرامش برگزار شود.”

 

آری روابط عمومی یعنی خون دل خوردن،یعنی گرمابخش، یعنی نقطه اتکا،یعنی چشم،زبان،گوش…یعنی غصه همه را بخور الا خودت
با رسیدن به آخرین روز های اردیبهشت ماه ، گل از رخسار روابط عمومی ها می شکفد وبه خود می بالند که حداقل روزی نیز به نام آنان در تقویم رسمی کشور ثبت و ضبط شده است . روز ۲۷ اردی بهشت به نام روز “ارتباطات و روابط عمومی” در واقع سنگ محکی است برای روابط عمومی ها که بدانند در هزاره سوم در چه جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند . در واقع پاسداشت و گرامی داشت این روز خجسته و میمون برای روابط عمومی چی ها که همواره مهجور قرار می گیرند می تواند چه دستاوردی عظیمی داشته باشد ؟!

 

برگزاری چند مراسم در گوشه کنار کشور و سخنرانی در باب اهمیت و جایگاه روابط عمومی تنها کاری است که می شود انجام داد . قدر مسلم اینکه اگر این روز هم نبود هیچ اتفاقی برای روابط عمومی ها نمی افتاد . مشکلاتی که امروزه روابط عمومی ها وکارکنان آن با دست و پنجه نرم می کنند هموره از دید مسوولان بالادست آنها پنهان مانده است . هیچ کوششی ولو اندک برای ارتقاء و جایگاه روابط عمومی برداشته نمی شود .


روابط عمومی در ایران همچنان در حد حرف باقی مانده است . در واقع نامگذاری این روز نقطه عطفی در تاریخ پنجاه و اندی ساله روابط عمومی در ایران است .

این نامگذاری از اینرو واجد اهمیت است که بدانیم که روابط عمومی به عنوان یک فرایند و نه یک رویداد چه نقش مهم و پر رنگی در مناسبات اجتماعی جامعه و سازمان ها ایفاد می کند . مناسباتی که هرچند در برخی مواقع به دست فراموشی سپرده می شود و یا اینکه مورد بی مهری قرار می گیرد ، اما با این حال روابط عمومی چون زورقی در دریای طوفانی و مواج ناملایمتی ها به راه خود ادامه می دهد .


بی شک مسوولان باید به مطالبات و انتظارات انباشته شده روابط عمومی های خود در پیشبرد اهداف سازمانی اهمیت قائل شوند . آنان را یاری داده ومشوق آن ها در انجام وظایف محوله باشند . انتظار می رود در روزی که به نام “روز ارتباطات و روابط عمومی “نام نهاد ه شده است موجبات خرسندی روابط عمومی ها فراهم آید و با نگاهی توام با شفقت و مهربانی به روابط عمومی ها نگریسته شود و بدانند که روابط عمومی شوق اداری است و نه شغل اداری

 

روابط عمومی یک گام و یک عزم ملی است برای رسیدن سریعتر به برنامه های توسعه کشور؛ از این رو امیدواریم که برنامه ریزان کلان کشور همانطور که روزی را با نام روابط عمومی درتقویم ثبت نمودند در مرحله عمل نیز ، اهمیت و کارکردهای ضروری و اصولی روابط عمومی را نیز در نظر گرفته و با جدیت به مسئله رشد روابط عمومی در کشور نظر داشته باشند.


این روز، فرصت ارزشمندی است تا با پاسداشت حرمت و جایگاه علم و هنر روابط عمومی – به ویژه در سالی که مزین به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری است – با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم، تفهیم و تشریح نموده و در حد توان خود حامی و یاریگر آنان باشیم.

عبدالصمد دشتی مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر

پارس خلیج

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد