شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: روابط عمومیها با جامعه ارتباط شفاف داشته باشند.
به گزارش شارا، ایوب رحیمیمنفرد ظهر امروز در نخستین سمینار تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین با رویکرد اطلاعرسانی در فضای مجازی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی باید در اختیار مدیر باشد و در عین حال مدیر نیز باید به مشکلات روابط عمومی توجه خاصی داشته باشد.
وی افزود: گزارشهای روابط عمومیها باید با صداقت، به موقع، دقیق و شفاف باشد زیرا اگر برنامهریزی خوب یا اخبار درست نداشته باشیم در آینده دچار مشکلاتی میشویم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: ارائه گزارش نادرست به افکار عمومی به طور قطع ضربات بسیار مهلکی را به سازمان میزند.
رحیمیمنفرد اضافه کرد: در همه کارها درستکاری و صداقت شرط اساسی است ولی در روابط عمومی که اعتماد افکار عمومی را میخواهد به خود جلب کند ضرورت بیشتری دارد زیرا غیر از این نیز از روابط عمومی انتظار نمیرود.
وی ادامه داد: مهمترین سرمایهای که سازمانها و دولتها برای خود میتوانند داشته باشند اعتماد مردم به خودشان است که در غیر آن، سقوط آنها حتمی است.
رئیس شورای اطلاعرسانی استان قزوین تصریح کرد: روابط عمومیها میتوانند با اطلاعرسانی درست به مردم اعتماد عمومی را جلب کنند و در عین حال نیز یک پشتیبان خوبی را برای سازمان خود داشته باشند.
رحیمیمنفرد متذکر شد: روابط عمومیها باید سعی کنند با رسانهها ارتباط خوبی داشته باشند و در مقابل با یکدیگر قرار نگیرند و در تقابل با هم عمل نکنند زیرا هر دو مدافع حقوق مردم هستند اگر صداقت و امانت داشته باشند و متقابلاً ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند قادر هستند با صداقت رسالت خود را در جامعه انجام دهند.
وی ابراز کرد: روابط عمومیها باید شفاف و روشن با جامعه ارتباط برقرار کنند، اگر اینگونه عمل کردند اعتماد عمومی مردم را قطعا جلب میکنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: دستگاهها و مدیران باید با روابط عمومیها ارتباط خوبی داشته باشند خواهان این امر باشند که از سوی روابط عمومیها اخبار درست و صحیحی به مردم انعکاس یابد.
گفتنی است؛ نخستین سمینار تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین با رویکرد اطلاعرسانی در فضای مجازی به مناسبت بزرگداشت 27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات از ظهر امروز آغاز شد و تا عصر ادامه دارد.
سرفصلهایی از جمله روابط عمومی دانش بنیان حرفهای محور، عناصر خبرنویسی مدرن، مدیریت تصویرسازی با تأکید بر ذینفعان کلیدی، معجزه نورولوژی و تأثیر آن در ارتباطات و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی برای فعالیت رسانهای در سازمانها از سوی اساتید مجرب حوزه ارتباطات برای حاضران بیان شد.
|