درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:25   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10560صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 22 اردیبهشت 1393 - 16:52
آمارهای دروغ از کارگزاران روابط عمومی
گاهی کارگزاران روابط عمومی در ارائه آمارها، بدون داشتن شواهد دقیق، مواردی را طرح می کنند که نه تنها وجاهتی برای حرفه روابط عمومی به همراه ندارد، بلکه از ارج و ارزش آن در نزد عموم مردم می کاهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سال هاست که روابط عمومی در دنیا بر یک استاندارد اتفاق کرده اند و آن اخلاق حرفه ای است و یکی از بندهای مهم آن پایبندی به صحت و سقم محتوای اظهارات کارگزاران روابط عمومی می باشد.


این در حالیست که گاهی کارگزاران روابط عمومی در ارائه آمارها، بدون داشتن شواهد دقیق، مواردی را طرح می کنند که نه تنها وجاهتی برای حرفه روابط عمومی به همراه ندارد، بلکه از ارج و ارزش آن در نزد عموم مردم می کاهد.


دست اندر کاران حوزه روابط عمومی در بسیاری موارد مورد پرسش خبرنگاران قرار می گیرند، نیازی به ارائه آماری که دقیق نیست، ندارند. آمارهای غیر دقیق و کلی گویی های فریبنده، تنها نشان از اهدافی دارد که پشت اظهارات یک کارگزار روابط عمومی اتفاق می افتد.


به عنوان مثال، ما هیچ آمار دقیقی در مورد میزان تخصص کارگزاران روابط عمومی در سراسر کشور نداریم. چراکه این امکان از طریق نهادهای مجری آمار کشور تاکنون محقق نشده است. لذا پرداختن به این مسائل باید در قالب و چارچوب های کوچک و مشخص انجام شود. بدین صورت که ما می توانیم نظری در مورد میزان تخصص کارکنان روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران ارائه کنیم، اما نمی توانیم چنین موردی را برای کل کارگزاران روابط عمومی کشور ارائه دهیم.


ارائه این آمارها که عموما در مطبوعات پر حاشیه امروز طرفداران زیادی دارد، در آینده چالش های جدی را در برابر متخصصان این حرفه قرار می دهد.


گذشته از مساله آمار، می توان به کمبودها و نقصان ها پرداخت، و این کار در جای خودش بسیار پسندیده است. چه دانش و آگاهی ما در باب نقاط ضعف و قوت حوزه صنعت روابط عمومی می تواند در آینده شرایط را برای توسعه این حوزه مهیا کند.


طرح مساله آمارها نیز یکی از مباحث مغفول در روابط عمومی است. اینک هیچ نهادی نمی تواند به ضرس قاطع اعلام کند که چه تعداد از کارگزاران روابط عمومی دانش آموختگان دانشگاه هستند و چه تعداد از آنها مدرک زیر دیپلم دارند.


این موضوع می تواند یکی از مباحث مورد توجه در سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران باشد که چندیست، خبر تاسیس آن در میان اصحاب روابط عمومی مطرح است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1393/2/22 - 20:38 |     3     1     |
... چرا همه در روابط عمومی همین شده اند ارتباط فریبکارانه و دروغ و نام های جعلی و .... وجهه روابط عمومی را خود مدعیان پایین آورده اند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد