درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 9 آبان 1399 - 11:42   

به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید

  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی کوروش

  روز جهانی کوروش


ادامه ادامه مطلب دو

فاصله گذاری اجتماعی 2 متر نیز برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کافی نیست

  فاصله گذاری اجتماعی 2 متر نیز برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کافی نیست


ادامه ادامه مطلب سه

10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد

  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآوری پویا
  ناشران برتر برای کسب درآمد از موبایل، از تبلیغات ویدئویی بهره می‌گیرند
  راهنمای جدید استفاده کارکنان بی‌بی‌سی از شبکه‌های اجتماعی
  مدیرعامل آمازون به دنبال خریدن سی‌ان‌ان است
  مدیر روابط عمومی هیات انجمن های ورزش رزمی خوزستان منصوب شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان
  گام بلند«گوگل» در بازیافت «زباله های الکترونیک»
  اینستاگرام مدت زمان ویدئوهای لایو را به ۴ ساعت افزایش داد
  فاصله یک سیم تلفن است
  کانادا در جایگاه سوم بهترین برند ملی ایستاد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1055صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 31 شهریور 1399 - 10:05
چگونه سازمانی «مسطح» طراحی کنیم؟
نویسنده: مت ایوی مترجم: پریسا حبیبی - بنا بر عقل سلیم، برای موفق بودن باید ایده‌هایمان (در بخش‌های طراحی، استراتژی، تولید، عملکرد یا خدمات) دقیق، کامل و مطمئن باشند و برای مدیریت موفق یک شرکت کوچک یا بزرگ یکی از الزامات، سازماندهی دقیق و منظم ویژه در چارچوب‌های مشخص وکنترل شده است. اما اگر این یک تصور عمومی اشتباه باشد، چه؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در اینجا از تجربه‌های شرکت فرانسوی «فاوی» در این زمینه استفاده می‌کنیم. «جین فرانکو زوبریست» در سال 1983 مدیرعامل این شرکت شد. او بلافاصله بعد از آنکه سرکار آمد، بخش اداری کارمندان را حذف کرد ولی نتوانست از شر همه مشکلات این بخش رهایی پیدا کند.

 

زوبریست در این باره می‌گوید: «من یک روز پس از آنکه مدیرعامل این شرکت شدم، همه کارمندان را در شرکت جمع کردم و به آنها گفتم» از فردا صبح که سر کار آمدید، دیگر برای من و رییستان کار نمی‌کنید و کار شما فقط باید برای مشتریانتان باشد. من آن کسی نیستم که پول شما را می‌پردازد، بلکه مشتریان ما این کار را می‌کنند.

 

در حال حاضر هر یک از مشتریان ما صاحبان این کارخانه هستند و شما باید همه فعالیت‌های خود را براساس نیازهای آنها برنامه‌ریزی کنید.» زوبریست همچنین پس از مدتی در یک اقدام ضربتی کنترل مرکزی بر روی کارمندان، توسعه محصولات و خریداران را حذف کرد.


این شرکت سپس برای حذف نظارت‌های کلی و سلسله مراتبی، بیست تیم براساس اطلاعات مشتریان تشکیل داد. هر یک از تیم‌ها نه تنها مسوول مشتریان بودند، بلکه نظارت بر مسائل منابع انسانی تیم خود و توسعه محصولات را نیز به عهده داشتند. آنها همچنین در این رویکرد برای هر تیم دو مسوولیت با عنوان‌های رهبر و مشاور تعریف کردند.


در شرکت FAVI هر یک از مشتریان یک رکن اساسی شرکت بودند و همانند یک مدیر بر تمام فعالیت‌هایی که توسط این تیم‌ها اجرا می‌شد، نظارت داشتند. فعالیت تیم‌ها دربرگیرنده مسائل فنی، مذاکرات بر سر هزینه‌ها، خدمات به مشتریان، توسعه محصولات، نتایج کنترل کیفی، زمانبندی برنامه‌ها، سفارش‌ها، سازماندهی جلسات و هماهنگی اطلاعات بود.


همچنین در این شرکت، زوبریست به عنوان مدیر عامل، مشتریانشان را که رکن اساسی شرکت بودند و از نظر موقعیت استراتژیک اهمیت بالایی داشتند، به طور مشخص دستچین می‌کند. در نهایت، این اقدامات باعث شد تا این شرکت از یک سازمان بزرگ به چندین زیر مجموعه کوچک در زیر یک سقف تبدیل شود.


به این ترتیب زوبریست توانست کاری را که بهترین طراحان می‌توانستند انجام دهند را عملی کند، او توانست با حذف سلسله مراتب به رشد و کارآیی شرکت بیفزاید. او نشان داد که با حذف سلسله مراتب سازمانی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. او با مدیریت خود در این شرکت و سازماندهی تیم‌های همسطح توانست عنوان‌ها و پست‌های شغلی بی‌ربط را حذف کند و باعث دقت و تمرکز بیشتر در کار شود. همچنین با اجرای این رویکرد تمام انرژی کارمندان صرف انجام کار شد و کیفیت را در این شرکت در بالاترین حد خود قرار داد.


رویکرد جوابگویی کارمندان به مشتریان و تیم‌های تشکیل شده به جای پاسخگویی به مدیر باعث شد آزمایش‌ها، نوآوری‌ها و حل مشکلات مشتریان باهزینه‌ای کمتر انجام شود. همچنین اتخاذ این روش روحیه‌ای در کارمندان ایجاد کرد که باعث می‌شد آنها در خارج از ساعات کاری نیز به خدمت‌رسانی به مشتریان و تست روش‌های جدید بپردازند.

 

کارمندان شرکت FAVI هر روز تشویق به تصمیم‌گیری و انجام سریع فعالیت‌ها، به منظور گسترش کار روزانه و پاسخگویی به نیازهای مشتریان می‌شدند. نتیجه اقدامات این شرکت بیشترین ارزش را برای آنها به ارمغان آورد.


روش مدیریتی این شرکت هنوز هم جواب می‌دهد. مشتریان FAVI هنگام بازدید از شرکت و درک حذف تمامی کنترل‌ها شگفت‌زده می‌شوند. زوبریست مطلب جالبی از تجربه مشتریان هنگام بازدید از سایت شرکت بیان می‌کند.


او می‌گوید: «مشتریان از ما درخواست می‌کنند تا ممیزی برای عملکردهای شرکت قرار دهیم، اما ما هیچ سیستم ارزیابی برای کنترل کارمندان در بخش‌های فروش، سفارشات و خدمات نداریم. مشتریان ما بالغ بر ده سال است که با ما و خدماتمان آشنا هستند.

 

من در جواب آنها می‌گویم‌: «تا این زمان آیا تاخیر و کمبودی در برنامه‌ها و خدمات ما دیده‌اند؟ که پاسخ همه آنها منفی است. از این رو من به آنها می‌گویم پس چرا از من می‌خواهید که به ارزیابی و بررسی چیزی بپردازم که اصلا در این شرکت وجود ندارد؟»


مدیریت زوبریست شکلی متفاوت از تصمیم‌گیری و تفکر یک مدیر را نشان می‌دهد که براساس یک رویکرد و پرسش مشخص است: چگونه می‌توان با حداقل‌ها به بیشترین نتایج دست یافت؟ به بیان دیگر می‌توان گفت مدیریت و عملکرد زوبریست همانند یک طراح است: حذف پیچیدگی‌ها و خلق یک طرح یکدست.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «پولیتزر Pulitzer» به مناسبت سالگرد درگذشت او


  نوآوری پویا


  هفت اشتباه که منجر به توقف کسب‌و‌کار شما می‌شود


  موج آینده استراتژی فرآیند


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی استانداری مرکزی


  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان


  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


  روابط عمومی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد درخواست ها و انتقادات مردم را به گوش مسئولان سازمان نیز برساند


  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


  مدیریت ارتباطات بین‌المللی و جهانی سازمان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی