درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10466صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 18 اردیبهشت 1393 - 14:22
روابط عمومی موبایل چیست؟
ابزارها و تکنولوژی های ارتباطی بر فعالیت روابط عمومی ها تاثیر بسزایی داشته است و باعث شده که با ورود هر تکنولوژی ارتباطی روابط عمومی تکانه ای را بپذیرد. موبایل نیز یکی از این تکانه ها را بر روابط عمومی وارد آورده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- ابزارها و تکنولوژی های ارتباطی بر فعالیت روابط عمومی ها تاثیر بسزایی داشته است و باعث شده که با ورود هر تکنولوژی ارتباطی روابط عمومی تکانه ای را بپذیرد. موبایل نیز یکی از این تکانه ها را بر روابط عمومی وارد آورده است.


روابط عمومی موبایل در واقع تمام فعالیت هایی را در نظر می گیرد که روابط عمومی برای انجام آن از تکنولوژی موبایل یا تلفن همراه استفاده می کند. در عین حال این بخش از روابط عمومی با حوزه های بازاریابی و تبلیغات به نحو قابل توجهی گره خورده است. به طوری که یکپارچگی روابط عمومی در روابط عمومی موبایل بیش از سایر بخش ها ملموس می باشد.
تلفن همراه یا موبایل از بد ورود تا کنون با تغییرات بسیاری همراه بوده است. این تغییرات در ایران عبارتند از:


1. ورود تلفن همراه با آتن دهی ضعیف و گوشی هایی که تنها چند بازی آتاری در آنها قابل اجرا بود.
2. امکان ارسال پیامک
3. امکان استفاده از اینفرارد
4. امکان استفاده جی پی اس
5. امکان استفاده از بلوتوث
6. امکان استفاده از ام ام اس
7. امکان قرار دادن پیام صوتی
8. ورود گوشی های هوشمند و بازی های گرافیکی، نرم افزارهای مختلف و سیستم عامل های بسیار قوی
9. امکان عکاسی
10. امکان فیلم برداری
11. امکان مکالمه تصویری
 

همه این تغییرات کم کم زمینه را برای بهره گیری موبایل در روابط عمومی مهیا کرد. اما چیزی که بیشتر از همه بر این مساله تاثیر داشت، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بود. چراکه هزینه های تلفن همراه به مرور کاهش یافت و امروز تهیه آن به راحتی برای همگان مقدور است.


روابط عمومی و تلفن همراه
اگر بپذیریم که روابط عمومی یعنی «آئینه تمام نمای سازمان»، می توانیم بگوییم که موبایل می تواند دقیقا در این مسیر همگام با روابط عمومی به پیش رود. چراکه موبایل در هر زمان و هر مکان مخاطبان مان را در دسترس قرار می دهد و این دسترسی می تواند برای بازنمایی سازمان به مخاطبان و نمایش مخاطبان به سازمان مورد استفاده قرار گیرد؛ چیزی که روابط عمومی سخت به دنبال آن است.


ابزارهای مورد نیاز روابط عمومی در موبایل
1. پیامک: روابط عمومی می تواند با ارسال پیامک ها مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و اطلاعات سازمان خود قرار دهد. هیچ کس نیست که بدون خواندن پیامک آن را پاک کند بنابراین روابط عمومی در این روش می تواند اطمینان کسب کند که پیامش را به تمام و کمال به مخاطبان رسانده است. اما نقطه ضعف آن این است که محتوای پیامک نمی تواند از حدی طولانی تر باشد و این کوتاهی برای روابط عمومی یک محدودیت به شمار می رود. بسیار از اوقات اقناع مخاطبان با دو سه جمله کوتاه مشکل است.


2. ام ام اس: این بخش از تلفن همراه هنوز با هزینه های زیادی همراه است. اما برای مخاطبان ویژه و ذینفعان می توان از برنامه های روابط عمومی عکاسی کرد و عکس های هر شخص را به طور مستقیم برای وی ام ام اس کرد. این کار صرفا برای سهامداران و افراد خاص پیشنهاد می شود.


3. نرم افزار و بازی: اگرچه هنوز بحث نرم افزار و بازی در روابط عمومی های کشور جا نیافتاده است، اما در بسیاری از شبکه های اجتماعی که امروز از طریق گوشی های تلفن همراه هوشمند قابل دسترسی هستند، بازی هایی توسط روابط عمومی ها قرار داده شده که ضمن دریافت لایک برای سایت شرکت، افراد در یک مسابقه شروع به تلاش می کنند و در پایان جوایزی به برندگان اهدا می شود. تصویر سازمانی که برای مخاطبان خود ارزش قائل می شود و برایشان فضای تفریح و سرگرمی مهیا می کند، قطعا اعتبار خاصی پیدا می کند.


4. بلوتوث: در ورود به دفتر یا محل شرکت و یا غرفه نمایشگاه، می توان از بلوتوث استفاده کرد. از طریق بلوتوث می توانید اطلاعات مهم سازمان را به مخاطبان خود منتقل کنید. توصیه می شود که علاوه بر آن اطلاعات جذابی نیز در بلوتوث قرار دهید که مخاطبان بلوتوث شما را برای مدتها نزد خود نگه دارند.


5. بهینه سازی سایت برای موبایل: بسیاری از دارندگان تلفن های همراه هوشمند برای ورود به اینترنت از دستگاه خود استفاده می کنند. اگر صفحه سایت برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده باشد، صفحه بسیار عریض و خواندن محتوا بسیار دشوار می شود. بنابراین توصیه می شود که در زمان طراحی از طراح خواسته شود که نسخه ای متناسب با تلفن های همراه نیز طراحی شود که مخاطبانی که از طریق گوشی هوشمند خود وارد سایت می شوند بتوانند به راحتی از محتوای مورد نظرشان استفاده نمایند.


علاوه بر موارد فوق روابط عمومی می تواند مسابقه هایی برای مخاطبان شرکت ترتیب دهد که در آن مخاطبان بتوانند بهترین تصاویر را از غرفه آنها و یا با موضوعات مورد علاقه آنها تهیه کرده و با استفاده از تلفن همراه یا ام ام اس برای دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.


گفتنی است فعالیت های روابط عمومی موبایل به موارد فوق خلاصه نمی شود و طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد که بخشی از آن در ارتباط با کسانی است که از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند و بخشی از آن به امکاناتی بر می گردد که شرکت یا سازمان به دارندگان این تلفن ها ارائه می کند.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد