مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شورای هماهنگی روابط عمومی ها و مدیران مسوول نشریات محلی استان افزود: این شورای مشورتی می تواند مشکلات و نارسایی های حوزه مطبوعات و روابط عمومی ها را جمع بندی ، منعکس و پیگیری کند.
وی با بیان اینکه این شورا با مشارکت اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات ، شورای هماهنگی روابط عمومی ها و صاحب نظران عرصه مطبوعات تشکیل می شود، گفت: از طریق شورای مشورتی می توان در زمینه امور مختلف استان با مسوولان به مشورت و تبادل نظر پرداخت.
امامی یگانه ، تنویر افکار عمومی ، فرهنگ سازی و کمک به افزایش آگاهی مردم را از وظایف خطیر مطبوعات محلی دانست و افزود: مطبوعات محلی استان باید ساز و کار لازم را برای تاثیرگذاری در افکار عمومی فراهم کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری اردبیل با بیان اینکه اصلی ترین مخاطب روابط عمومی ها رسانه ها هستند ، بیان کرد: با وجود اینکه تعداد قابل توجهی نشریه و رسانه در استان فعال است اما در عمل تعامل و همکاری چندان مطلوبی با دستگاه های دولتی مشاهده نمی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هم اکنون بیشتر روابط عمومی های استان دچار روزمرگی هستند و برای بهبود تعامل با رسانه ها این روزمرگی باید در هم شکسته شود.
وی تاکید کرد: مسوول روابط عمومی نمی تواند همزمان چند مسوولیت داشته باشد چرا که تداخل کارهای مختلف تاثیر منفی در عملکرد روابط عمومی به ویژه در تعامل با رسانه دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعامل شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با خانه مطبوعات بسیاری از نیازهای اهالی هر دو حوزه بررسی و تامین شود.
به گزارش ایرنا ، در این نشست مدیران مسوول نشریات فروغ آذربایجان ، مهر اردبیل ، شمالغرب ، اردبیل مهد تشیع ، نوید سحر ، امین اردبیل و سردبیران آرتا ، سارای و اردبیل نوین به بازگویی مشکلات مطبوعات محلی و روابط
عمومی ها پرداخته و خواستار تغییر نگرش مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به مطبوعات و تعامل بیشتر روابط عمومی ها با خبرنگاران و روزنامه نگاران شدند.