درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10430صفحه نخست » سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 - 11:34
بنگاه خبر ـ نظر رسانی جهانی آلمان
Deutsche Welle (بنگاه خبر ـ نظر رسانی جهانی آلمان) همراه با پیشرفت تکنولوژی و تحولات دانش و معرفت انسانی در یک نگاه
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- Deutsche Welle (بنگاه خبر ـ نظر رسانی جهانی آلمان) که به 30 زبان خبر و مطالب دیگر منتشر می کند از ماه می 1953 و برنامه فارسی آن از سال 1959 آغاز بکار کرده است، ولی قدمت رادیو «پخش جهانی» آلمان به 26 آگوست 1929 (به مرکزیت زیسن Zeesen، حومه برلین) باز می گردد و بخش فارسی آن از دهه بعد. در 5 سال آخر سلطنت رضاشاه پهلوی، اخبار بین الملل رسانه های ایران، عمدتا از خبرگزاری آلمان و رادیو برلین ترجمه می شد [به دوره های وقت روزنامه های تهران و بولتن های خبرگزاری پارس رجوع شود]. آلمانی ها بودند که برای ایران فرستنده رادیویی ساختند.


    Deutsche welle با 3 هزار کارمند شاید بیش از هر بنیاد خبر و نظررسانی دیگر همراه با پیشرفت تکنولوژی و تحولات دانش و معرفت انسانی گام بر می دارد و خودرا با وضعیت روز مطابقت می دهد. برای مثال؛ این بنیاد از سپتامبر 2011 برنامه های رادیویی موج کوتاه را پایان و به خبررسانی دیجیتال و پخش تلویزیونی خود گسترش داد زیراکه سلفون ها، تابلت ها و لپ تاپ ها عملا جای رادیوهای موج کوتاه را گرفته اند. وبسایت های خبری دویچه وله به لحاظ تکامل، از سال 2012 در صدر بنیادهای خبرـ نظر رسانی دیگر جهان قرار گرفته اند.


    موضوع مهمتر، تنظیم حرفه ای و چگونگی عرضه خبر و نظر است که به نظر مولف این تاریخ آنلاین با 57 سال کار خبر، دویچه وله در حال حاضر همتا و بدیل ندارد. این مؤلف هر روز سه بار وبسایت دویچه وله را مرور و برخی مطالب و عکس های آن را برای خود آرشیو می کند. تنظیم و سابقه و لیدنویسی خبر و آسان کردن درک مخاطب کاری آسان نیست و مهارت فراوان لازم دارد و هزینه سنگین. عیب رسانه ها تا کنون این بوده که مطالب را خود[یکجانبه و بدون کسب نظر مخاطب] انتخاب می کردند که به نظر می رسد دویچه وله می کوشد که خواست و سلیقه مخاطبان را منظور دارد و دو طرفه عمل کند. از مطالب دویچه وله چنین برمی آید که به وضعیت جهانی دمکراسی و حقوق بشر توجه دارد که عملی در خور قدردانی است. از آنجا آلمان در طول تاریخ خود بمانند قدرت های دیگر، تجربه استعمار و سلطه گری نداشته، این گفتار قابل پذیرفتن است که هدف این بنیاد از تحمل هزینه سنگین خبر و نظر رسانی کمک به ارتقاء آگاهی های انسانها و مدنیت است.


    دویچه وله متعلق به ملتی است که در طول تاریخ همیشه دوست ایرانیان بوده ومتقابلا ایرانیان هم دوستدار آلمانی ها بوده اند و به خاطر این احساسات دوستانه و بدون ریا، درهر جنگ جهانی قرن 20 مورد تعرض دشمنان آلمان قرار گرفتند و آسیب فراوان دیدند.


    موضوع جالب و دمکراتیک دیگر انتخاب مدیر دویچه وله است. این انتخاب در دست دولت نیست و توسط شورای رسانه ها انجام می شود. شورای رسانه ها که در سال 2001 اریک بترمن Eric Bettemann و اینک 68 ساله را به مدیریت دویچه وله انتخاب کرد در نیمه مارس 2013 با 14 رای موافق، یک رای مخالف و 2 رای ممتنع پتر لیمبورگ Peter Limbourg را مدیر آتی دویچه وله کرد که از یکم اکتبر این سال کار خودرا آغاز می کند. وی که متولد 1960 است تجربه فراوان در ژورنالیسم شاخه تلویزیون، مولتی میدیا و خبررسانی دیجیتال (اینترنتی) دارد و بر چند زبان مسلط است و در چند کشورازجمله ایتالیا، بلژیک و فرانسه کار ژورنالیستی انجام داده است. لیمبورگ تجربه کافی در سردبیری اخبار و مدیریت رسانه دارد.

www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد