به گزارش گروه ترجمه شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، به نقل از نیویورک تایمز، در این روزآمد اعلام شد: مشتریانی که با برند تعامل می کنند به هیچ عنوان حق شکایت از شرکت در برخی از موارد را ندارند.
این موارد شامل دانلود کپن ها، لینک دادن و یا لایک دادن به هر یک از محصولات میلز در رسانه های اجتماعی و یا شرکت در مسابقاتی که حامی آن شرکت میلز است، می شود.
موارد حقوقی شرکت «تمام اختلافات مرتبط با خرید یا استفاده از همه کالاها و خدمات میلز را به مراجع حکمیت و داوری ارجاع می دهد تا به این موارد رسیدگی کنند.»
تیم حقوقی در بخش عمومی میلز ممکن است اعتقاد داشته باشند که کار درستی را انجا می دهند. چراکه آنها خود را از دعاوی بیهوده و بی معنی رها می کنند. از منظر روابط مشتریان، این کار می تواند حساسیت برانگیز و رنج آور باشد. پتانسیل برای بیگانه سازی مشتریان در رسانه های اجتماعی آشکار است.
دانستن این موضوع دشوار است که بدانیم اگر دادگاه تشخیص دهد که هر شرکتی به خاطر سیاست های قانونی خود می خواهد از زیر بار رفتن در دعاوی مردم شانه خالی کند، عواقبی برای شرکت به همراه خواهد داشت. اقدامی که میلز با اساتید حقوق خود در حال انجام آن است.
اما عملا شرکت دارد این تصور را در افکار عمومی پروش می دهد که می خواهد با مصرف کنندگانی که پیش از این از کالا و خدمات او استفاده می کرده اند، درگیر شود. در حالیکه هیچ قانون و دادگاهی نمی تواند شرکت را در مقابل روابط عمومی بدش محافظت کند.
بهترین شیوه برای ملیز، یا هر شرکت بزرگ و کوچکی برای جلوگیری از دادخواهی، تولید کالای مطمئن و سالم است، ضمن اینکه باید در ارائه کالای خود شفافیت، صداقت و درستی خود را نشان دهد. این کار محافظت از خطا نیست بلکه تلاش بیشتر برای نشان دادن حقوق واقعی مشتریان به آنها می باشد.
پس از نوشته شدن این یادداشت، گروه میلز در اواخر روز پنجشنبه جوابیه ای برای نیویورک تایمز ارسال کردند که درجوابیه ضمن لغو آن ماده آورده است: «هیچ کس مانع شکایت افرادی که پس از خرید محصولات ما در فروشگاه یا برند ما در صفحه فیسبوک نمی شود.» این سیاست صرفا در خصوص اشتراک نشریه یا دانلود کوپن ها اعمای می شود. به هر حال اگر یک مشتری در ازای دریافت کوپن به کالای میلز در صفحه فیسبوک لایک بدهد، این سیاست در مورد وی کاربرد دارد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/04/17/will-general-mills-legal-policy-chase-away-customers/?hq_e=el&hq_m=2867667&hq_l=8&hq_v=472ca672b1
|