درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 23:10   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه اردوغان را به سرکوب مخالفانش متهم کرد

  رئیس انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه اردوغان را به سرکوب مخالفانش متهم کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وبینارهای آموزشی "مدیران باکلاس" (تشریفات ویترین مدیریت) و "تشریفات مدیران" (هوش تشریفاتی)
  رئیس انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه اردوغان را به سرکوب مخالفانش متهم کرد
  نشست شورای روابط عمومی شهرستان آمل برگزار شد
  بعد از گذشت یکروز/ سرپرست روابط عمومی استقلال نیامده، استعفا داد
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با باشگاه خبرنگاران جوان
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با خبرگزاری ایسنا
  روابط عمومی ها و مهارت لابیگری
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10418صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 16 اردیبهشت 1393 - 07:08
فناوری هنوز حریف قلم نیست
پیشرفت فناوری ظاهرا هنوز نتوانسته حریف کاربردهای قلم شود؛ چرا که تحقیقات انجام شده افرادی که از گفته‌های استاد و معلم خود با استفاده از قلم و به‌طور دستی یادداشت‌برداری می‌کنند، نسبت به کسانی که این کار را با لپ‌تاپ انجام می‌دهند، قدرت یادآوری بیشتری برای مطالب تدریس شده دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، پژوهش انجام شده در دانشگاه‌های پرینستون و دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس آمریکا، نشان می‌دهد افرادی که از لپ‌تاپ خود برای یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند، دریافت سطحی‌تری از گفته‌های استاد داشته و این موضوع دلیلی فراتر از آن دارد که لپ‌تاپ ممکن است حواس کاربران را با فعالیت‌های جنبی دیگری نظیر وب‌گردی به خود مشغول کند.


در پژوهش مذکور از ویدئوهای آموزشی یا تدریس زنده استادان برای آموزش دانشجویان دانشگاه‌های پرینستون و کالیفرنیا استفاده شد. دانشجویانی که یادداشت‌برداری دستی انجام داده و قبل از امتحان نگاهی به یادداشت‌های خود انداخته بودند، نسبت به گروهی که از لپ‌تاپ استفاده کرده بودند، در پاسخ به سوالات مفهومی آزمون، موفق‌تر عمل کردند.


نکته جالبی که در مقایسه این افراد مشاهده شد، آن است که یادداشت‌های افراد استفاده کننده از قلم، 100 تا 150 کلمه کمتر از گروه دیگر بود، و ضمنا نوشته‌هایشان دارای شباهت تحت‌الفظی کمتری به مطالب ارائه شده بود.


طبق اظهارات محققان که نتایج مطالعات آنها در نشریه علمی «علم روانشناسی» به چاپ رسیده است، این موضوع نشان می‌دهد افرادی که از قلم استفاده کرده‌اند، موفق شده‌اند مفاهیم بیان شده درسی را به طور معنادارتری سازماندهی مجدد کرده و یادداشت کنند.

 

منبع: مهر

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  مدیریت ارتباطات با افراد دارای معلولیت


  بهترین هدفون


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران