درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 24 تیر 1399 - 20:01   

انتشار یکصدوبیست و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

  انتشار یکصدوبیست و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات


ادامه ادامه مطلب یک

وضعیت رسانه‌های چاپی در دوران کرونا بررسی می شود

  وضعیت رسانه‌های چاپی در دوران کرونا بررسی می شود


ادامه ادامه مطلب دو

ثبت نام آغاز شد/ وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  ثبت نام آغاز شد/ وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فهرست انتشارات کارگزار روابط عمومی

  فهرست انتشارات کارگزار روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خلاقیت؛ حلقه مفقود این روزهای حوزه رسانه بویژه روابط عمومی ها ...
  مسئول روابط عمومی هیئت کشتی شهرستان کهگیلویه منصوب شد
  دو طرح بانک رفاه برای تکریم از مدافعان سلامت و اشتغالزایی (+جزئیات)
  وضعیت رسانه‌های چاپی در دوران کرونا بررسی می شود
  رئیس سازمان اوقاف از فعالیت‌های جدید روابط عمومی اوقاف بازدید کرد
  انتشار یکصدوبیست و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات
  بانک رفاه به مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، تسهیلات پرداخت می کند
  مدیر سیاست‌ها و استراتژی‌های مربوط به ارتباطات و اطلاعات در یونسکو: اخبار جعلی، جان‌های بسیاری را در دوره همه‌گیری کرونا در خطر قرار داده است
  انتصاب مسول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان گیلان
  حضور سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در خبرگزاری آنا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10416صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 16 اردیبهشت 1393 - 06:57
معرفی کتاب
اهمیت پیاده‌سازی استراتژی
سازمان‌ها در معنای وسیع کلمه از شالوده‌های اجتماعی کنونی‌اند و مدیریت، مهم‌ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان‌ها است.
  

اهمیت پیاده‌سازی استراتژی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، سازمان‌ها در معنای وسیع کلمه از شالوده‌های اجتماعی کنونی‌اند و مدیریت، مهم‌ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان‌ها است.


 مدیر، روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب راهدایت می‌کند و در هرلحظه، برای ایجاد آینده‌ای بهتر در تکاپو است.


دفتر پژوهش‌های فرهنگی به لحاظ اهمیت موضوع مدیریت در عرصه‌های مختلف، به این مقوله مهم پرداخته و دیری است که شاخه دیگری از پژوهش‌ها و انتشارات خود را به‌عنوان فرهنگ و مدیریت به جویندگان علم، کارآفرینان و سایر علاقه‌مندان تقدیم کرده است.


کتاب پیاده‌سازی استراتژی نوشته «اندرو مک لنان» با ترجمه دکتر سیدمحمد اعرابی، دکتر سیدعلیرضا هاشمی و دکتر محمود قادری به تازگی از این انتشارات به چاپ رسیده است.
در ادامه با سر فصل‌های این کتاب آشنا می‌شویم:


براساس نگرش برنامه‌ریزی عقلایی (منطقی)، استراتژی‌ها بر مبنای فرآیندهای رسمی و تصمیم‌گیری عقلایی تدوین می‌شوند یا دست کم باید این گونه تدوین شوند.


 در این نگرش، بین استراتژی‌های سطح سازمان و استراتژی‌های سطوح پایین‌تر، یک رابطه یک طرفه و از بالا به پایین وجود دارد و استراتژی سطوح پایین‌تر بر اساس استراتژی سطح سازمان (اگرچه نه به‌صورت کامل) قرار دارد به این معنی که هدف‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌های سطوح پایین‌تر در جهت سازگاری با هدف‌های سازمان تدوین می‌شوند.


 استراتژی که از این دیدگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، آبشاری است که از بالا فرو می‌ریزد و در فرآیند تدوین استراتژی در سطح سازمان به نیازهای سازمان توجه دارد و آنها را معرفی می‌کند. مزیت الگوهای عقلایی در سرعت بالای آن برای رسیدن به هماهنگی و ساده بودن آن است.


با طراحی واحد‌های سازمانی و تعیین اداره‌ها و بخش‌های داخلی، کارهای سازمان میان واحد‌های اصلی تقسیم می‌شود و امکان استاندارد کردن کارها و تخصصی کردن فعالیت کارکنان فراهم می‌شود؛ ولی موفقیت سازمان در تحقق اهدافش، مستلزم هماهنگ ساختن فعالیت‌های مذکور با اهداف استراتژیک سازمان است


در واقع بدون هماهنگی، احتمال بروز تاخیر و اتلاف وقت در انجام فعالیت‌ها، پروژه‌ها و طرح‌ها افزایش می‌یابد و ممکن است سازمان با ناتوانی و ناکامی مواجه شود.


بنابراین اگرچه تدوین استراتژی برای پیشبرد اهداف یک سازمان ضروری است، اما آنچه مهم‌تر به نظر می‌رسد وجود هماهنگی بین عناصر سازمان و نیز استراتژی‌های مختلف آن است. هماهنگی فرآیندی است که طی آن همه بخش‌های تشکیل‌دهنده یک کل برای دستیابی به هدف مشترک ترکیب می‌شوند. برای رسیدن به هماهنگی استراتژیک از الگوهای متفاوتی پیروی می‌شود


در این کتاب برای رسیدن به هماهنگی از الگوهای عل�'ی استفاده شده است. به این معنی که بعد از تدوین ماموریت، چشم‌انداز، ارزش ها، اهداف استراتژیک و استراتژی‌ها تحت عنوان برنامه‌ریزی استراتژیک، فعالیت‌های حیاتی یا وظیفه‌ای استخراج شده و در ادامه بر این مبنا، پروژه‌ها و طرح‌های سازمانی مرتبط استخراج می‌شوند.


 مک لنان برای پیاده‌سازی استراتژی از اصول پنج‌گانه‌ای تحت عناوین علیت، اهمیت، سازگاری، پیوستگی و شفافیت بهره می‌گیرد و آنها را در چارچوبی با عنوان چارچوب هرم وارونه به‌کار می‌گیرد.چارچوب هرم وارونه دو مرحله دارد:


مرحله اول به تبدیل اهداف استراتژیک به فعالیت‌های حیاتی (وظیفه ای) مربوط است. به عبارت دیگر انتقال از یک هدف استراتژیک به شناسایی فعالیت‌های ضروری که به تحقق اهداف کمک خواهند کرد


این بخش از چارچوب به مدیران کمک می‌کند تا آنچه را که برای پیاده سازی موفق استراتژی در بافت خاص آنها مهم است، شناسایی و هماهنگ کنند.


مرحله دوم به هم سویی طرح‌ها (پروژه ها) و سیستم‌هایی (فرآیند ها) مربوط می‌شود که عموما برای پیاده‌سازی موفق استراتژی مهم هستند


اگرچه هر موقعیتی منحصربه‌فرد و خاص شرایط خود است، این عناصر سازمانی باید با فعالیت‌های حیاتی شناسایی شده هماهنگ شوند و در یک ترتیب منطقی برای تصمیم‌گیری ارائه شوند.


فصل‌های این کتاب بر مبنای همین الگو هستند. فصل‌های اول و دوم ضمن بیان اهمیت پیاده‌سازی استراتژی یعنی تبدیل استراتژی‌ها به فعالیت‌های حیاتی به تعریف و مفهوم آن می‌پردازند.


در فصل‌های سوم و چهارم به چالش‌ها و مشکلات پیاده‌سازی استراتژی پرداخته می‌شود. در فصل‌های پنجم و ششم چارچوب پیاده سازی استراتژی بیان و ضمن آن استراتژی به فعالیت‌های حیاتی (وظیفه ای) تبدیل می‌شود و در فصل‌های هفتم و هشتم نیز هم سویی فعالیت‌های حیاتی (وظیفه ای) با استراتژی با استفاده از حلقه‌های عل�'ی مجددا چک می‌شود و طرح‌ها (پروژه‌ها) و سیستم‌های سازمانی (فرآیندها) نیز با استراتژی هم‌سازی می‌شوند.


در نهایت این کتاب برای کمک به مدیران دست‌اندرکار نگاشته شده تا از عهده چالش پیاده سازی استراتژی برآیند. از این رو این کتاب، برخی مسائل مفهومی را روشن و چارچوب سازمان یافته‌ای را برای پیاده سازی استراتژی فراهم می‌کند که به تصمیم‌ها و اقدامات کمک می‌کند


اما همان‌طور که اشاره شد، پیاده سازی استراتژی حوزه‌ای بسیار دشوار است. تحقیقات نشان می‌دهند که حدود نیمی از تصمیم‌های استراتژیک به هیچ وجه اجرا نمی‌شوند و در صورت اجرا نیز به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند. به نظر می‌رسد مدیران عامل این موضوع را می‌دانند، اغلب انها سازمان‌های خود را در پیاده‌سازی استراتژی موفق نمی‌دانند.


هدف این کتاب راهنمایی عملی و دقیقی است که منتج به تفکری نظام‌مند درباره این موضوع پیچیده می‌شود. این کتاب ایده‌های موجود را با بینش‌های جدیدی از تحقیقات تجربی پیشین ادغام می‌کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۹۲

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور


  جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار شد


  هفت راه تنظیم محتوا


  در گفتگو با گارلند استنسل، رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا/ شفافیت در پیام‌‎رسانی و ارائه‎ حقایق بیشترین اهمیت را دارند


  انتصاب مشاور امور رسانه، تبلیغات و روابط عمومی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری


  انتصاب سرپرست کمیته روابط عمومى و مرکز رسانه‌هاى اجتماعى فدراسیون ووشو


  «دیدگاه مردم درباره کرونا»/ نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات


  انتصاب مدیر روابط عمومی کانون بازنشستگان هرمزگان


  انتصاب مسول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان گیلان


  اولین دستگاه تنفس مصنوعی ساخته «تیم روباتیک دختران افغان» رونمایی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد