شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، وقتی که با خوانندگان آنلاین متصل می شوید، این سوال بارها و بارها برایتان تکرار می شود: چقدر خیلی زیاد است؟ یا خیری کم؟ در حالی که ممکن است این سوال کمی سخت به نظر برسد، اما چنانچه از تمامی جنبه های روابط عمومی آگاهی داشته باشید، به می توانید به آن پاسخ دهید.
آنچه باید در نظر گرفته شود، این پنج سوال است که به شما در تعیین حد محتوای تولیدی تان کمک می کند:
می خواهید چه چیزی را بگویید؟ ابتدا در مورد این موضوع فکر کنید. افراد زیادی می نشینند و سعی می کنند چیزهای زیادی بگویند. این کار برای خوانندگان احساس نارضایتی و اشتباه را ایجاد می کند. اگر شما به شفافیت کریستال نیستید، می خواهید چه چیزی بگویید، چون در این صورت راهی برای دریافت مخاطبتان وجود ندارد.
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ درباره مخاطبان خود سخن بگویید، این کار دقیقا به اندازه صحبت شما در مورد موضوع اصلی اهمیت دارد، اگر اهمیت آن بیشتر نباشد. پیام شما، نقطه نظر شما و حتی سخن پردازی شما و دیکته آن تفاوت خواهد کرد و اگر این اتفاق نیافتد، حداقل، باید تغییر کند. این تغییر بر اساس مخاطب شما اتفاق می افتد. اگر شما ندانید که چه کسی مطلب شما را می خواند، بهتر است که توقف کنید و پیش از ارسال متن خود آن را مورد بازبینی قرار دهید.
از آنها چه انتظاری می رود؟ مهم نیست که آنها از کجا آمده اند، مخاطبان از آمدنشان به سایت شما انتظاراتی دارند. آنچه که شما برای گفتنش برنامه ریزی می کنید ممکن است آنچیزی نباشد که می شنوید و مهم نیست که چقدر زمان ببرد، اما کارتان را ادامه دهید. نکته اینجاست که از شما انتظار می رود کاملا شفاف باشید و مخاطبان هدف خود را و انتظارات آنها را شناسایی کنید. تا زمانی که بر روی لینک شما کلیک می کنند به خواسته شان برسند در غیر این صورت باید منتظر بحران های غیر منتظره باشید.
آیا آنچه را که باید گفته شود را گفته اید؟ طولانی بودن متن به اندازه صراحت ان مهم نیست. اگر شما می توانید نیازهای خود را در 300 کلمه و تصویر بیان کنید، این فوق العاده است. نیازی به اینکه یک رمان بنویسید نیست. در عین حال شما امروز نیاز دارید که حرف هایتان را در قالبی کمی فراتر از آنچه در وب یک مطرح می کردید، مطرح کنید. از لینک یا پنجره های دیگر استفاده کنید و راه هایی پیدا کنید که بتوانید تمام ابعاد مساله را برای مخاطبان خود شفاف کنید.
آیا به اندازه کافی اطلاعات برای آینده نگاه داشته اید؟ هیچ وقت همه چیز را نگویید. اگر شما همه چیز را در مورد موضوع بگویید، نه تنها پتانسیل های ارتباطی را در بخش پیام ها کشته اید، بلکه شما تمام دلایلی را که خوانندگان دوباره به سراغ شما بیایند تا اطلاعاتی در مورد موضوع بگیرند را از بین برده اید.
|