درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:50   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10329صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 11 اردیبهشت 1393 - 18:05
دوره طلایی روابط عمومی ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به خانواده بزرگ روابط عمومی تبریک می گویم بیش از 5 دهه از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد و در این مدت روابط عمومی راه پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به خانواده بزرگ روابط عمومی تبریک می گویم بیش از 5 دهه از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد و در این مدت روابط عمومی راه پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است مطالعات نشان می دهد دهه فعلی دهه طلایی روابط عمومی هاست چرا که پیشرفت آموزشی برگزاری کنفرانس های بین اللملی، برگزاری همایش ها، گردهمایی ها، جلسات ،کارگاه ها، خروجی های دانشگاه ها و مراکز علمی، بیشترین تالیف و پژوهش و تولید محتوی و تربیت کارشناس ، استاد ، متخصص و سفر های علمی، شبکه های اطلاع رسانی و دهها موارد دیگر در عرصه روابط عمومی کشور را شاهدیم. 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی بهترین بهانه است برای بیان واقعیت های موجود در این عرصه و در یک کلام بیان نقاط قوت و ضعف این خانواده بزرگ و بگونه ای آسیب شناسی آن مواردی را عرضه می دارم در این روز بزرگ جا دارد از همه اساتید، پیشکسوتان محققان و دانش پژوهان و تاثیر گذاران رشته و توسعه آن در تلاشند بویژه درود می فرستیم به روح بلند پدر و بنیانگذار روابط عمومی ایران استاد فرزانه دکتر حمید نطقی عزیز.از همه موسسات و انجمن های روابط عمومی که در دهه اخیر با برگزاری کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی در بالا بردن سطح علمی و آگاهی خانواده روابط عمومی قدم های بلندی را برداشتند به ویژه از موسسه کارگزار روابط عمومی و شخص مهدی باقریان،موسسه کارگزار روابط عمومی، انجمن روابط عمومی ایران و مطهری نژاد و جواد قاسمی و همکارانش انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و از دکتر هادی کمره ای و سید شهاب سید محسنی و همکارانش و موسسه آرمان روابط عمومی و همه عزیزان در موسسات و انجمن های دیگر در سطح کشورمان بویژه دکتر حسن بشیر آن استاد فرزانه تقدیر و تشکر نمایم. امروز روابط عمومی ایران نیازمند تغییر و تحول اساسی در شکل و محتوی با تلاش و مدیریت جهادی است. حقیر خود با عنایات حق تعالی و تشویق اساتید معظم قدمهایی را در جهت کمال  توسعه روابط عمومی ایران برداشتم که قابل ذکر است از جمله :


تبیین مهندس روابط عمومی ایران و ارائه تعریف
بیان سواد روابط عمومی ایران و ارائه تعریف
تبیین بومی سازی و تولید محتوی در روابط عمومی
تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران
در این مجال کم به بخشی از آنها اشاره می کنم.
 
الف : مهندسی روابط عمومی ایران
دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه مهندسی مجدد در تمامی عرصه های سیاسی اجتماعی ـ اقتصادی و فرهنگی و ارتباطی و فناوری های و در یک کلام مهندسی مجدد علمی و معرفتی و بویژه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی اصل مهندسی روابط عمومی از ضرورت هاست.


مهندسی روابط عمومی عبارتست از طراحی ، نوسازی و بازسازی اساسی و باز تعریف سیستم روابط عمومی کشور بگونه ای که نقطه مطلوب و هدف نهایی در همه اجزا و ابعاد آن لحاظ شده و نمایان گردد. ما وقتی از مهندسی روابط عمومی سخن به میان می آوریم واژ ه هایی چون کارکرد  ساختار ، اهداف ، نیازها به ذهن ما متبادر می شود و غرض ما بدنبال تامین نیازی از نیازهای جامعه ایم. و بالطبع از دل اهداف کارکردها بیرون می آیند و متناسب با کارکردها ساختارها درست می شوند لذا در بحث مهندسی روابط عمومی می بایست هم کارکردها را مشخص کنیم و هم ساختارهای متناسب با آن ها را شکل دهیم و تعریف نماییم.برای مهندسی روابط عمومی نقطه عزیمت ها مشخص است و قرارگاه هایی هم داریم اما نخست می طلبد که ما نقطه آرمانی و مبانی آن را شناسایی می کنیم وضعیت فعلی روابط عمومی یعنی نیم قرن گذشته هم کامل مشخص است و با توجه به امکانات و محدودیت های موجود در روابط عمومی مطلوب که هدف ماست را تعیین نماییم.اولین وا های که در مقوله مهندسی روابط عمومی محور است و مورد توجه قرار باید بگیرد واژه سیستم است سیستم را می توان یک کل تشکیل شده از یک دسته سیستم عوامل و اجرا که زیر سیستم هستند و براساس یک طراحی طبیعی و یا ایجاد شده ( مصنوعی ) هم از لحاظ ساختاری و هم از نظر کارکردی برای دستیابی به هدف های کل سیستم با هم وابسته و در مراوده دائم هستند در نظر گرفت در حقیقت سیستم مجموعه ای از اجزاء به هم وابسته است که آن اجزا در راه رسیدن به هدف معینی با هم هماهنگ شده اند و به شکل یک مجموعه یکپارچه دارای ویژگی و توانایی هایی هستند که از جمع ویژگی ها و توانایی های انفرادی اجزای آن متفاوت است.بنابراین هرگاه که موضوع مهندسی روابط عمومی مطرح می شود جایگاه اجزای سیستم تعامل آنها با یکدیگر و در جهت هدف حرکت دادن آنها موضوعیت دارد.


برای اینکه همه اعضاء و سپاهیان قرارگاه اصلی روابط عمومی و مجموعه های مربوط به آنان به اعتبار کارکردهایشان در جهت روابط عمومی مطلوب سمت و سو بگیرد در بادی امر می بایست نقشه مهندسی روابط عمومی در کشورمان ترسیم شود تهیه این نقشه بعهده کیست و کدام نهاد و سازمان متولی ترسیم این نقشه می تواند باشد که بالطبع صاحب نظران موسسات ، انجمن ها ، و سازمانهای وابسته به صفت روابط عمومی در خط مقدم ترسیم هستند و برای ترسیم نقشه مهندسی روابط عمومی شکل گیری اتاق فکر که در آن همه سازمان ها ، موسسات و انجمن ها و دانشمندان و عالمان این حوزه گردهم آیند و خروجی آن همین نقشه راه باشد. وقتی نقشه مهندسی آماده شد مسلما با نگاهی فنی و تخصصی به آن می توان متوجه شد :


1ـ چه کارهایی باید انجام شود
2ـ چه کسانی باید این کارها را انجام دهند.
3ـ چگونه باید آن کارها انجام شود.
 

بنابراین اول کارکردها را مشخص می کنیم و اینکه چه کارهایی با چه اولویتی و توسط چه ساختارهایی باید انجام پذیرد.
در مهندسی روابط عمومی می بایست اضافات آلودگی ها را از چهره روابط عمومی پالایش کنیم و با نوآوری ، بالندگی به آن توجه نماییم اینجا ضروری می دانم چند عامل را که می تواند در توانمندی و توانایی و موفقیت ما تاثیر گذار باشد عرض کنیم از جمله:


1ـ مقوله خودباوری که مسلما با شناخت داشته ها توانمندی ها و توانایی ها یمان و مطالعه گذشته و بررسی هویت تاریخی خودمان بیشتر می شود


2ـ مقوله عشق و باید بدانیم که جامعه انسانی بدون عشق نه میدانی می شود و نه حرکتی می کند نه ادامه می یابد چرا که اگر عشق را از این مهندسی کنار بگذاریم از انسانیت چیزی باقی نمی ماند


3ـ آرمان، انسان، جامعه بدون آرمان نه مفهومی دارد و نه حرکتی شکل می گیرد و نه انگیزه ای بوجود می آید جامعه انسان بدون یک جامعه و انسان سرگشته و مرده است.     


آنچه اهمیت دارد در بحث مهندسی روابط عمومی بحث بومی سازی است.بومی سازی روابط عمومی را در کشورمان یک ضرورت یک نیاز می دانم و می بایست بومی سازی ما بر اساس نیازهای محلی ، قومی، فرهنگی و اجتماعی و متناسب با اعتقادات و باورهای دینی مان باشد تعریف الگوهای روابط عمومی ایرانی اسلامی (بومی ) در مهندسی روابط عمومی یک اصل است روابط عمومی ها در این شرایط می توانند پویاتر ، اثرگذارتر باشند بنابراین ما اصل بومی سازی را در مهندسی روابط عمومی یک اصل انکار ناپذیر می دانیم و می توانیم در دو گرایش تئوری پردازی و عمل حرکت خود را به سوی مطلوب و هدف ادامه دهیم.


لذا می طلبد صاحب نظران ، اساتید ، کارشناسان و همه علاقمندان دارای فکر ، تجربه و علم در حوزه روابط عمومی ایران اسلامی برای بومی سازی وارد عرصه تلاش شوند و سعی کنند مفاهیم جدید و منطبق با بوم و فرهنگ و اعتقادات ایرانی و اسلامی مان تولید و یا باز تعریف نمایند آنچه در بومی سازی و ترسیم نقشه مهندسی روابط عمومی کشورمان به نظر حقیر مهم است لحاظ نمودن ابعاد مختلف کرامت عالیه انسانی است و فلسفه اصلی روابط عمومی ها خدمت به انسانیت است و فرآیندی مدیریتی است و وظیفه اش دمیدن روح امید روح نشاط و سرزندگی به انسانهاست و این اندیشه و حرکت ما را می تواند به سوی روابط عمومی بومی ایرانی اسلامی که نهایتا یک روابط عمومی آرمانی است و زمینه ساز آمادگی انسانها برای ظهور و فرج موعود عدالت گستر جهانی است.


ب: سواد روابط عمومی
سواد روابط عمومی نوعی درک متکی به مهارت های رسانه ای، فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی است که بر پایه آن می توان در هزاره دانایی که ارتباط با مخاطبان تعاملی است به رسالت ذاتی خود بهتر عمل نموده و برآیند آن توانمندی، هوشمندی و یکپارچگی است.


همه اندیشمندان و عالمان فرزانه بر این اصل متفّق القولند که جوامع توسع یافته و پیشرفته دارای شهروندانی بوده و هستند که می دانند، می فهمند و می خواهند و مسلماً هر مجموعه انسانی که به سواد توجه داشته و الویت قائل شود به سوی رفاه توسعه و ارتقاء کیفیت زندگی گام خواهد برداشت.


برای همین است شاهدیم که چشم انداز مطلوب کشورهای پیشرفته سواد شهروندان بوده است اما آنچه مهم است این است که مفهوم سواد نیز به مرور زمان سیر خود را طی کرده است و امروز شاهد مفهوم چند سوادی در جامعه هستیم. چرا که همراه تغییر و تحولات و پیشرفت ها آن هم با سرعت سرسام آور مقوله سواد نیز مدام در حال تغییر و پویایی است و با ...... مفهوم کیفیت و استانداردهای سواد نیز در حال تکامل می باشد.


در حال حاضر ما با چند نوع سواد در جهان مواجهیم.
1ـ سواد عمومی
2ـ سواد فرهنگی
3ـ سواد فناوری
4ـ سواد اطلاعاتی
5ـ سواد رسانه ای
6ـ سواد سیاسی
7ـ سواد اقتصادی
و...
امروزه کارشناسان و کارگزاران و دانش پژوهان عرصه روابط عمومی می بایست مسلح به جمیع سوادهای رایج روز شوند چرا که سواد روابط عمومی مستجمع جمیع سوادهایی است که در عصر حاضر وجود دارد.
بنابراین وقتی از سواد سخن می گوئیم یعنی هر آنچه که یک ایرانی برای سرافرازی ام القراء اسلام باید بداند. در واقع مجموعه ای از دانش، اطلاعات و توانمندی ها را که می بایست یک فرد برای بقا و رشد در عصر حاضر بداند این اطلاعات در حوزه های مختلفی چون ادبیات ـ تاریخ ـ علم و فناوری ـ زبان های مختلف فرهنگ ها رسانه ها و سیاست و غیره دارند در واقع چندین سواد مختلف را دردل خود جای داده است کشور ما امروز برای رسیدن به افق 1404 نیازمند این است که آحاد مردم برای تداوم رشد خود به سواد و آگاهی های بالا برسند. هم اکنون بیش از 30 نوع مفهوم سواد مورد نیاز کشف شده و استانداردهای آنها تدوین شده است و حتی نظام های آموزش در حال گنجاندن آنها در دروس تحصیلی است. روابط عمومی های ما می طلبد عزم خود را جزم نمایند تا سطح سواد و آگاهی های مرتبط و مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن افزایش دهند. امروز بی سواد کسی است که سواد فناوری ندارد. سواد اطلاعاتی ندارد ـ سواد رسانه ای ندارد ـ سواد فرهنگی ندارد و ..........


اما سواد عمومی عبارتست از خواندن، نوشتن
سواد فناوری: عبارتست از توانایی به رمز در آوردن و رمز گشایی پیام های فناورانه است.
توانایی فهم و درک و استفاده از کلمات و معنای آن ها
می توان گفت مفهوم عمده برای حرکت بسوی جامعه ای دانش بنیان عبارتست از سواد فناوری و سواد اطلاعاتی و سواد رسانه ای.
سواد فناوری عبارتست از درک و فهم فناوری و ویژگی های آن ـ فرآیند توسعه و بکارگیری و ارزیابی پیامدها و تاثیرات آن است.
و سواد اطلاعاتی نیز عبارتست از توانایی و فهم اطلاعات و جستجو و یافتن آنها. تجزیه و تحلیل اطلاعات ـ بکارگیری فناوری های اطلاعات و شبکه های کامپیوتری.
و سواد رسانه ای عبارتست از هنر و مهارت و توانایی دسترسی تحلیل ـ ارزیابی و پردازش فعالیت های اطلاعاتی و به تعبیری دیگر سواد رسانه ای تحقیق ـ تحلیل ـ آموزش و آگاهی از تاثیرات رسانه ها بر دور افراد و جوامع بشری بر این اساس سواد رسانه ای به دنبال آن است که پیامهای رسانه ها را ارزیابی و مفید و مثبت بودن راز پیامهای منفی و بی محتوای  تشخیص دهد.
با این تعارف عناصر سازنده سواد در عصر حاضر بشرح زیر می باشد.


الف ـ سواد عمومی
ب ـ سواد فناوری ( سواد علمی ـ سواد فنی ـ سواد فناوری اطلاعات)
ت ـ سواد اطلاعاتی (سواد دیجیتال ـ سواد فناوری اطلاعات ـ سواد شبکه ای ـ سواد کامیوتری ـ سواد اینترنتی)
پ ـ سواد رسانه ای
ث ـ سواد فرهنگی (سواد سیاسی ـ اقتصادی ـ کار آفرینی ـ اجتماعی ت محیط کار ـ سواد هنری ـ سواد خانوادگی و .....)


بنابراین روابط عمومی‌ ها به عنوان پرچمداران پیشرفت جامعه و پیش تازان عرصه های مختلف در کشور می بایست خود را آماده برای تحقق افق چشم انداز از سویی برای درود به جامعه دانایی و حضور پر رنگ در جامعه جهانی و اطلاعاتی  نمایند. سواد روابط عمومی نوعی درک متکی به مهارت های رسانه ای، فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی است که بر پایه آن می توان در هزاره دانایی که ارتباط با مخاطبان تعاملی است به رسالت ذاتی خود بهتر عمل نموده و برآیند آن توانمندی، هوشمندی و یکپارچگی است.


روابط عمومی ها الگوی علمی و سواد جامعه هستند نیازمند فراگیری سواد روابط عمومی که همانا اعم است از سواد عمومی و فناوری و رسانه ای و اطلاعاتی و فرهنگی می باشد تا بتوان از این طریق به روابط عمومی آرمانی نائل آمد و هم در رشد و توسعه کشور سهیم شد. به طور کلی سواد روابط عمومی مجموعه ای از مهارت هاست که با بهره گیری از سواد فرهنگی، سواد رسانه ای، سواد فناوری، سواد اطلاعاتی و سواد ارتباطاتی زمینه را برای ورود به جامعه اطلاعاتی و هزاره دانایی فراهم می سازد.


ج: بومی سازی و تولید محتوی در روابط عمومی
 از آنجا که نفس بومی سازی در روابط عمومی ایران و تولید محتوای بر مبنای فرهنگ ایرانی اسلامی مان یکی از دغدغه هایم بوده و هست برای اینکه این پیشنهاد را دادم اولین قدم را نیز در این جهت از شهر تبریز دیار اولین ها برداشته باشم مطالبی را جهت بسترسازی این امر ارائه می دهم. شکی نیست که خاستگاه اولیه برخی از علوم و فنون و کشورهای غربی است و ما در طول تاریخ بسیاری از مواقع تر جهان تولیدات آنان در عرصه های گوناگون علمی بوده ایم. احساس می کنم کشور سرافراز ایران ما از چنان توانایی هایی بالقوه و بالفعل برای تولید علم برخوردار است و دانشمندان و تولیدکنندگان عرصه های علمی ما این قدرت را در دو دهۀ اخیر در بسیاری از رشته ها و تخصص ها به منصه ظهور رساندند چرا که امروز فرزانگان ـ دانش پژوهان جوان ما پرچمدار جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و اندیشه اند و پیشرفت های مختلف کشور ما مؤید بیان ماست. در این رهگذر دانش و هنر روابط عمومی با بیش از 5 دهه سابقه در ایران زمین آنهم بدست فرزندی از دیار آذربایجان و تبریز علم و ادب پرور که هم او پدر روابط عمومی ایران لقب گرفت مرحوم استاد آقا سید حمید نقطی بدستش بذر این نهال نوپا در کشورافشانده شده و امروز پس از گذشت نیم قرن بنظر میرسد فرزندان دلاور ایران اسلامی دور هم جمع شوند و در قالب اطاق فکر برای بومی سازی روابط عمومی ایران تدبیری بیاندیشند.


الف ـ تشکیل اطاق فکر روابط عمومی
البته نظریه فکر مدل جدیدی در گفتمان فکر سازی بشر است در این مدل بجای دانشگاهها ـ اطاقهای فکر جایگزین می شود و مطابق آن کارگاه های فکر پژوهی و فکرسازی به وجود می آید.
اطاق فکر مرکزی برای شناسایی و تجمع فکرسازان و فکر پژوهان است در این مرکز فکرورزی روشمند برای مفهوم سازی و مفهوم ستانی صورت می گیرد.
در اتاق فکر سه مفهوم از مفاهیم کلیدی است.


1ـ مفهوم کارگاه فکرسازی در کنار کارگاه دانشی
2ـ مفهوم فکرپژوهی بجای دانش پژوهی
3ـ مفهوم مسئله سازی در کنار موارد مسلط دانش


افرادی که در حوزه روابط عمومی استادند. صاحب نظرند، دارای مطالعات می باشند و قدرت مفهوم سازی در عرصه روابط عمومی را دارنددر این اتاق گرد هم می آیند و برای بومی سازی روابط عمومی و تولید محتوا بریا روابط عمومی ایران شروع به اندیشه سازی و مفهوم سازی می نمایند.


ب ـ بومی سازی علم روابط عمومی
بومی شدن علم و دانش و هنر روابط عمومی به معنای پذیرش برخی ملزومات است و بومی سازی علم روابط عمومی بدین معناست که ما بتوانیم آن را مطبوع سازیم یعنی آن را به کالبد فکر و اندیشه ببریم و با طبع خودمان محک بزنیم و اندیشه های القا شده را از خودمان دور نماییم و با ایده هایی که خودمان می سازیم به راهکارها و ایده های جدید بپردازیم و اینجاست که اولین کلید بومی سازی که همانا مطبوع نمودن و کاربری کردن آن زده می شود بومی کردن نوعی بسترسازی و نوعی نگاهی داخلی است و دارای اصولی است. برای بومی سازی علم و مهارت روابط عمومی در کشورمان باید مراحل زیر را انجام دهیم.


1ـ توانمندی های خودمان را در عرصه روابط عمومی شناسایی و بررسی نماییم.
2ـ شناسایی و مذاکره با افراد صاحب نظر در خصوص توانمندی های شناسایی شده
3ـ بررسی کارشناسی جهت چگونگی بکارگیری از توانمندی های مناطق
4ـ ارزیابی نتایج کارایی ها و بررسی پیامدهای بکارگیری این توانمندی ها
5ـ برآورد تاثیرات منفی و مثبت جنبه اجرایی در همان منطقه
6ـ برای بومی شدن علم روابط عمومی از آخرین دوران بهره گیری کرده و از مغزهای خلاق و متفکر استفاده نماییم
7ـ جایگزینی تفکر ارزش ایرانی اسلامی بجای تفکر ترجمه ای برای بومی سازی روابط عمومی در کشورمان می بایست تیم هایی تشکیل شود. در شهرستان ها و مراکز استان ها لازم است جهت بومی کردن و بومی سازی روابط عمومی به دو مقوله جامع نگری در پژوهش ها و نخبه پروری توجه گردد. نهایتاً برای بومی سازی این رشته لازم است در جامعه ایرانیمان زیربناهای آن شناسایی شده و در توسعه و تقویت آن زیر بناها تلاش شود.


ضرورت دارد در بومی سازی و تولید محتوای بومی از عدم محدودیت ـ آزادی ـ مبانی اعتقادی و معرفتی فرهنگ ایرانی و بهره گیری از نخبگان عرصه روابط عمومی اتفاق بیافتد وی می طلبد در اولین قدم نقطه هدف مشخص گردد و در قدم اول به تعاریف و مبانی روابط عمومی اقدام شود. و آنگاه به مطلوب خواهیم رسید که بومی سازان و تولیدکنندگان محتواهای مبتنی بر بوم و فرهنگ ما بسیجی گونه در جبهۀ معرفتی بومی سازی روابط عمومی قدم بگذارند و همه حرکت ها برای رضای حق باشد و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران و سربلندی ایران سرافراز مسلمان پس پیش بسوی تشکیل اطاقهای فکر برای بومی سازی روابط عمومی ایران و تولید محتواهای غنی در سراسر کشور ایران . در پایان بنده از تمامی موسسه ها و انجمن های تخصصی روابط عمومی در سراسر کشور بویژه پایتخت برای تحقق این امر خیردعوت می نمایم.


د: تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران
 دایره المعارف روابط عمومی ایران ابزاری است که می تواند به درک مجموعه ای از کارشناسان و صاحب نظران و علاقمندان روابط عمومی و ارتباطات بعنوان صاحب نظر در بهبود تصویر این صفت و هنر و حرفه و علم وارد عمل شده کمک کند. هدف از تدوین این اثر بی نظیر در کشور و منطقه آسیا امکان ایجاد برخوردی صادقانه و در عین حال طرفدارانه در قبال روابط عمومی ایران زمین است.


هدف دیگر از تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران دادن دیدگاه منسجم روشن و متقاعد کننده نسبت به ماهیت روابط عمومی ایران اسلامی و رسالت آن و نیز چالشهای موجود در این عرصه است که این حرفه می بایست بعنوان پیشتازان سازمانها و پرچمداران ایجاد تفاهم و همکاری و نیروهای بالقوه و بالفعل موسسات و شرکت ها و ادارات در جامعه با آنها روبرو شود.


این مجموعه پژوهشی در عرصه روابط عمومی در بادی امر طرحی بسیار دشوار و دست نایافتنی بنظر می رسید لکن لطف خدا و تشویق اساتید معظم و علاقمندان به اعتلای این حرفه و دانش چنان راه و مسیر دشوار را برایم هموار و آسان نمود که تحقق این امر برایم عملی شد خدای مهربان را شاکرم و از استادان فرزانه ام از جمله پروفسور حسام الدین بیان ـ پروفسور حسن بشیر ـ  مهدی باقریان ـ استاد جواد قاسمی ـ پروفسور علی اکبر جلالی و استاد سید شهاب الدین سید محسنی و استاد هوشمند سفیدی و ..... همۀ بزرگوارانی که یاری گر و مشوقم شدند تقدیر و تشکر می نمایم.


بنابراین ما در این عرصه دست به اقدامی خاص و بی نظیر زدیم و صرف نظر از همه موانع ومشکلات ونارسایی ها به مطالب و منابع ارزشمند دست یافتیم . برای دسترسی به موضوعات و اسناد و منابع حق تعالی کمکمان کرد و به منابع غنی و بی پایان مولفان و مصنفان و پژوهشگران روابط عمومی دست یافتیم و با سرافرازی موفق شدیم مداخل ـ عناوین و موضوعات بی شماری را در حوزۀ روابط عمومی ایران شناسایی و فیش برداری نمائیم و توانستیم وجود این علم و دانش و هنر و نقش آفرینان آن را در اقصی نقاط ایران سرافراز و اسلامی تجمیع نموده به همه علاقه مندان روابط عمومی در کشور عزیز و در خارج مرزهای بین المللی در اختیار مشتاقان روابط عمومی ایران قرار دهیم انشاا... اینجانب بعنوان تدوینگر دایره المعارف روابط عمومی ایران دست تمامی دوستداران اعتلای روابط عمومی کشور ا می فشارم و در انتظار پیشنهادات و نقدهای سازنده صاحب نظران و علاقمندان هستم. گفتنی است که دایره المعارف روابط عمومی ایران با 600 عنوان مدخل با 1000 قطعه عکس گرافیکی در 1000 صفحه و قطع رحلی در تبریز منتشر خواهد شد.
درپایان یک بار دیگر روز روابط عمومی را به همه عزیزان تبریک گفته موفقیت روز افزون از خدای متعال مسئلت دارم.
 
 
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد