درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10327صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیپنجشنبه، 11 اردیبهشت 1393 - 17:58
نحوه پخش پیام برند در روابط عمومی تجاری
روابط عمومی تجاری یکی از زمینه های نوظهور روابط عمومی است که به عنوان بخشی از فعالیت هایش هنوز بر اطلاعات منتشر شده در مطبوعات تکیه دارد. این یادداشت به این سوال می پردازد که چرا گزارش های خبری هنوز مهم است؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سارا شریک، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- روابط عمومی تجاری یکی از زمینه های نوظهور روابط عمومی است که به عنوان بخشی از فعالیت هایش هنوز بر اطلاعات منتشر شده در مطبوعات تکیه دارد. این یادداشت به این سوال می پردازد که چرا گزارش های خبری هنوز مهم است؟


این سوال را چند سال پیش در اجلاس بازاریابی بین المللی در مصاحبه ای که با شبکه خبری پالس داشتم، پاسخ گفتم. با توجه به کاهش بی بدیل تعداد روزنامه نگاران در سال های اخیر و یادداشتی که در همین خصوص در پی آر دیلی منتشر شده بود، این بحث را مطرح می کنم. اینکه واقعا گزارش های مطبوعاتی در زمانه ای که در آن به سر می بریم چه تاثیری دارد؟


در کوتاه کلام، مخاطبان سازمان هنوز هم به اندازه گذشته وسیع هستند و شامل تمام عناصر سازمانی شما می شوند. گزارش های مطبوعاتی در ارتباطات عمومی نقش زیادی دارند. هم اکنون بیش از ده هزار رسانه با شناسنامه در پی آر نیوزوایر وجود دارد که خبرنگاران آن گزارش های خبری را می خوانند و از میان آنها اخبار خود را تولید می کنند.


علاوه بر این پی آر نیوزوایر به خودی خود نیز ماهانه میلیون ها مخاطب دارد که از طریق موتورهای جستجو به آن مراجعه می کنند. در توییتر، اگر عبارت «PRNewswire» را جستجو کنید می توانید عظمت این شبکه خبری روابط عمومی را در مطبوعات مشاهده کنید.


مشتریان ما در PRNewswire به ما می گویند که مطالبی که در این سایت منتشر می شوند در بسیاری از موارد در روزنامه های صبح ایالات متحده امریکا منتشر می شوند و آنها اذعان داشته اند که پس از ثبت لینکشان در سایت PRNewswire، ترافیک ورودی به سایتشان بیش از 200 درصد افزایش را تجربه کرده است و همچنین این مساله بر میزان فروش آنها تاثیر گذاشته است.
موارد فوق نشان می دهد که محتوای تولیدی و گزارش های مطبوعاتی روابط عمومی تجاری تحت تاثیر سیستمی که آن را پخش می کند قرار دارد. ارزیابی ها همچنین نشان داده اند که درجه بندی محتوا می تواند تاثیر بسزایی بر نتایج حاصله از روابط عمومی داشته باشد.


·        نجوه پخش محتوای روابط عمومی بر نتایج اثر می گذارد.
نتایج بدست آمده حاصل چیست؟ پخش. پخش پیام ها فراتر از عرصه خبرنگاران برای رسانه های هدف شما و کسانی که کسب و کارتان را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند نتایج قابل ارزیابی و ویژه ای را برای شما به همراه خواهد داشت. پیام هایی که به خوبی تهیه شده اند توسط مخاطبان جدید پیدا می شوند و در شبکه های حرفه ای و مشابه بازپخش می شوند و در نهایت در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند. به عبارت دیگر محتوای شما ماه ها پس از تولید، همچنان در دسترس مخاطبانتان خواهد بود. پخش کلیدی برای معرفی و شناسایی برند شما به مجموعه های جدید می باشد.


·        آیا نتایج دلسرد کننده است؟ نگاهی سخت به پیام بیاندازید.
اگر گزارش های مطبوعاتی شما نتایج دلخواهتان را به همراه ندارند، پیش از اینکه پخش خود را سرزنش کنید، نگاهی به پیام بیاندازید. در این یادداشت نکاتی ارائه می شود که می تواند شما را در تولید محتوایی که بتواند مخاطبان خوبی را به سمت سایت شما هدایت کند، کمک نماید:


1.      آیا محتوای شما واقعا برای مخاطبان هدف جالب و سودمند است؟ چارچوب بندی پیام در بافتی که مخاطبان شما نگران آن هستند و می خواهند در مورد آن پیامی را دریافت کنند پیام را جالب می کند. این کار باعث می شود که خوانندگان با برجی مملو از کلمات سخت که بیشتر مشابه یک نامه رسمی است برخورد نکنند.


2.      آیا عناوین شما پیام اصلی را به مخاطبان انتقال می دهد؟ تیترها برای برندسازی نیستند. آنها نباید خجالتی باشند. تیترها باید نگاه شما را به خواننده تان منعکس کنند، و برای آنها الهام بخش باشند تا به خواندن ادامه متن اقدام کنند. تیترها را کوتاه انتخاب کنید- از 100 کارکتر تجاوز نکند. از تیترهای میانی برای افزودن برند استفاده کنید و جزئیات را می تواید در روتیتر و زیرتیتر قرار دهید. با این کار فکر اصلی خودتان را نیز به طور کامل در تیترها بیان کرده اید.


3.      آیا از محتواهای اضافی در صفحات دیگر برای تکمیل دانش مخاطب استفاده می کنید؟ به خوانندگان خود راهی را نشان دهید که بتوانند لینک های مرتبط با موضوع شما را در شما و در سایر سایت ها پیدا کنند. این کار باعث می شود که آنها برای مدتی درگیر برند شما شوند و با آن تعامل کنند. همچنین می توانید آنها را به بخشی ارجاع دهید که بتوانند سوالات خود را از متخصصان بپرسند و در اسرع وقت پاسخ مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارها علاوه بر ارتباط با رسانه ها باعث می شود که نام تجاری شما به طور مستقیم نیز میان مخاطبان ترویج شود. همچنین می توانید در پایین مطالبتان با استفاده از برچسب ها مخاطبان را به مطالعه موارد مشابه تشویق کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر بتوانید مخاطبان را در سایت خود نگاه دارید موفقیت بیشتری را نصیب برند خود کرده اید.


4.      آیا کپی که شما منتشر کرده اید توسط خوانندگان به راحتی توسط همه دستگاه ها اسکن می شوند؟ آیا عناوین فرعی را با گلوله درشت و حروف درشت مشخص کرده اید؟ بسیاری از افراد در حین خواندن متن خط خود را گم می کنند و دیگر دنبال آن نمی گردند در حالی که اگر به درستی از میان تیترها و حروف درشت و عدد گذاری ها استفاده کرده باشید، این اتفاق نمی افتد. به همین دلیل باید بدنه متن خود را به گونه ای طراحی کنید که خواننده به آسانی بتواند چشم خود را روی حروف بلغزاند و به نکات کلیدی توجه کند.


5.      آیا تیم روابط عمومی محتوای خود را با استفاده از محتواهای بصری مانند فیلم ها، تصاویر و اینفوگرافیک ها طراحی می کنند؟ هر چقدر هم که بخواهیم بر اهمیت تصویر در ارسال پیام تاکید کنیم قادر نخواهیم بود. موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی به طور فزاینده تصاویر را به همراه متن ارزش می نهند. چنانچه روابط عمومی تنها بر متن ساده تکیه داشته باشد، بسیاری از بخش های مهم پیام خود را نمی تواند به مخاطب انتقال دهد.


روابط عمومی در دنیای مدرن نیاز به برقراری تماس حرفه ای دارد. شبکه پخش PR Newswire برای رساندن محتوا به خبرنگاران و وبلاگ نویسان، وبسایت ها و خروجی های رسانه ای که مشترک این سایت هستند، تدارک دیده شده است. این شبکه اطمینان خاطر را به مشتریان خود می دهد که پیام مورد نظرشان را به تمام رسانه های مرتبط می رساند و آنها را در جریان برنامه ها و خدمات مشتریان قرار می دهد.


به همین ترتیب، توسعه پیچ کردن از طریق ایمیل و گزارش های خبری که به طور مستقیم ارجاع می شود باید مورد توجه قرار گیرد. اما به هیچ عنوان هیچ خبر و مطلبی را بدون تصویر ارسال نکنید. اگر سازمان شما می خواهد ترافیک وبسایتش نیز افزایش پیدا کند و افراد بیشتری آن را در توییتر دنبال کنند PR Newswire این خدمات را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. و در نهایت روابط عمومی می تواند از این سایت نتایج قابل ارزیابی را در قالب یک دی وی دی دریافت کند.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/brand-messages-distribution-matters-0842765#IpVBRRsvLLkf9OKg.99
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/10327/نحوه-پخش-پیام-برند-در-روابط-عمومی-تجاری

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد