درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 09:08   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10202صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 4 اردیبهشت 1400 - 10:23
تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهاجران انگلیسی آمریکای شمالی درست یک قرن دیرتر از اروپاییان به انتشار روزنامه به مفهوم امروز دست زدند. نخستین روزنامه آمریکای شمالی 24 اپریل سال 1704 در شهر بوستون ماساچوست به نام «نیوزلتر» انتشار یافت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهاجران انگلیسی آمریکای شمالی درست یک قرن دیرتر از اروپاییان به انتشار روزنامه به مفهوم امروز دست زدند. نخستین روزنامه آمریکای شمالی 24 اپریل سال 1704 در شهر بوستون ماساچوست به نام «نیوزلتر» انتشار یافت.


     وضعیت روزنامه نگاری تا دهه سوم قرن بیستم که پخش خبر از رادیو آغاز شد تغییر آنچنانی نکرده بود و کاری بود؛ «روتین». پیداشدن رقیبی چون رادیو و سپس تلویزیون و آنگاه تلویزیون رنگی و پخش ماهواره ای (جهانی)، روزنامه ها را مجبور کرد که متاعی به مخاطبان بدهند که رادیو تلویزیونها قادر به تهیه آن نباشند و یا این که تهیه اش برایشان پرهزینه باشد. از نیمه دهه 1990، آن سه نوع رسانه قدیمی با پدیده ای تازه و درحال تکامل و گسترش رو به رو شده اند به نام رسانه های آنلاین و نوع کوچکتر و عمومی تر آنها «وبلاگ» که رقابت با آنها (به علت سرعتشان در اطلاع رسانی و فراتربودن از ملاحظات و محدودیت ها) کاری آسان نیست.

 

از آن پس، روزنامه ها در کنار اخبار مطلق، به انتشار اخبار اختصاصی؛ اخبار اینوستیگیتیو (خبرنگار در نقش بازپرس و پلیس)؛ تحلیل؛ فیچر؛ نظر و یا مطالبی که در دسترس همه وبلاگ نگاران نیست روی آورده اند و رادیو تلویزیونها به «تاک شو» و بحث و اظهار نظر درباره اخبار روز پرداخته و سایت اینترنتی هم بازکرده اند. سایتهای بیشتر روزنامه ها، مطالب صوت و تصویری هم دارند یعنی وارد کار رادیوتلویزیون شده اند، به همانگونه که رادیو تلویزیونها در آنلاین خود، کار نوشتاری می کنند.

 

از زمان این تغییر، به کل این مجموعه «میدیا = رسانه همگانی» گفته می شود و سه رسانه قدیمی تر ازاین دست (نشریات و رادیو تلویزیون) رسانه های «مین استریم» خطاب می شوند. این «مین استریم» ها، از زمانی که خبرگزاری ها هم مطالب خود را در شبکه (اینترنت) قرارداده اند می کوشند که اخبار آنها را بدون نوشتن سابقه، دستکاری و یا دوباره نویسی نقل نکنند و چون هر «وبلاگ» دست کم دارای یک مطلب و یا تصویر اختصاصی است به نقل از مطالب این «سیتیزن ژورنالیست» ها هم دست زده اند و کار تحریریه ها وقتگیرتر شده است، مخصوصا که خواندن وبلاگ مقامات، شخصیت ها و موسسات (به عنوان منابع دست اول) بر تکالیف سابق هر خبرنگار افزوده شده است.

 

خبرگزاری های بزرگ که در دو ـ سه دهه اخیر «تبلیغات دولتی» خود را در قالب سابقه نویسی می گنجانند کار تحریریه ها (اتاقهای خبر) را مشکلتر ساخته اند زیرا که دبیران میزها مجبورند این سابقه ها (نظر اعمالشده) را از خبر جدا سازند و سپس استفاده کنند که مهارت و تجربه لازم دارد.


     از آنجا که در پی این تحول سریع و دور از انتظار در دنیای رسانه ها، توجه مخاطبان به مجله های تخصصی بیشتر شده است، سه نوع رسانه «مین استریم»، هرکدام به استخدام «پاندیت = خبره» دست زده اند و درنتیجه اهمیت این رسانه ها بیش از همیشه بستگی به مهارت و معروفیت سردبیر آنها یافته است، و به همین سبب طبق گزارش اپریل 2008 مجله «پارید» چاپ آمریکا، دستمزد سردبیران اجرایی روزنامه ها و مدیران خبر تلویزیونها افزایش یافته و سالانه از پانصد هزار تا پنج میلیون دلار شده بود که نسبت به سه سال پیش از آن (سال 2005) 9 درصد افزایش نشان می دهد.


    در این میان استفاده کنندگان از اینترنت با شتانی زیاد افزایش یافته و طبق آماری که 25 اپریل 2008 انتشار یافت، شمار استفاده کنندگان از اینترنت در قلمرو رژیم پکن از مرز 221 میلیون گذشته بود. این آمار نشان می داد که استفاده کنندگان از اینترنت در این کشور ظرف سال 2007 نسبت به سال 2006 شصت و یک درصد افزایش یافته بودند.

 

به این ترتیب، سرچ انجین های اینترنت از قبیل یاهو، گوگل و ... دارای درآمد سرسام آور و نیز حربه و ابزاری تیز و موثر جهت تبلیغات سیاسی و دولتی شده اند. به همین دلیل چند کشور دیگر درصدد ایجاد چند سرچ انجین برآمده اند تا در بازار تبلیغ و روابط عمومی دست داشته باشند و مطالبی را که سرچ انجین های قدیمی که تجاری شده اند نقل نمی کنند نقل و راه دسترسی به اطلاعات و نظرات همگان را فراهم کنند.


    اصحاب نظر گفته اند که هند می کوشد سرچ انجین وارد شبکه شبکه ها کند. با ورود سرچ انجین های تازه به میدان (که می گویند همه مطالب را ـ بدون گزینش ـ در دسترس قرار خواهند داد)، نفوذ خبرگزاری ها که عمدتا عامل پیشبرد سیاست های دولتهایشان بوده اند کاهش خواهد یافت. این اصحاب نظر بازهم بعید می دانند که روسیه به این زودی ها در این راستا وارد میدان شود. روسیه به حد کافی ژورنالیست آماده، ماهر و علاقه مند ندارد. لذا پس از هند، در این زمینه ـ کشور برزیل قرار گرفته است.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1399/2/7 - 14:15 |     0     0     |
امارها قدیمی است : 12 سال پیش!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید


  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد