درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10187صفحه نخست » چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1393 - 07:40
بررسی استراتژی های شرکت های صنعتی در دوران رکود اقتصادی
رکود وضعیتی در اقتصاد است که در آن تقاضا برای کالا و خدمات، کاهش پیدا می کند. چنانچه رکود عمق پیدا کند این امر موجب خواهد شد که تعداد ورشکستی و بیکاری افزایش یابد و شرکت های زیادی با مشکل رو به رو شوند . لذا این پژوهش به دنبال شناسایی استراتژی هایی است که شرکت ها می توانند علیرغم رقابت شدید و شرایط سخت رکود آن را دنبال کرده و در نهایت بتوانند به حیات خود ادامه دهند در این راستا یکی از راه های نائل آمدن به هدف فوق، تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی در هر کسب و کار است.
  

بررسی استراتژی های شرکت های صنعتی در دوران رکود اقتصادی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)،

نویسندگان :

دکتر محمد رضا کریمی علویجه، استادیار، بازاریابی، دکتری

ایاز شیبانی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
دانشگاه علامه طباطبایی

 

چکیده:
رکود وضعیتی در اقتصاد است که در آن تقاضا برای کالا و خدمات، کاهش پیدا می کند. چنانچه رکود عمق پیدا کند این امر موجب خواهد شد که تعداد ورشکستی و بیکاری افزایش یابد و شرکت های زیادی با مشکل رو به رو شوند . لذا این پژوهش به دنبال شناسایی استراتژی هایی است که شرکت ها می توانند علیرغم رقابت شدید و شرایط سخت رکود آن را دنبال کرده و در نهایت بتوانند به حیات خود ادامه دهند در این راستا یکی از راه های نائل آمدن به هدف فوق ، تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی در هر کسب و کار است
  در این تحقیق با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و بررسی مطالعات انجام شده در گذشته پیرامون بازاریابی در رکود و مطالعات انجام شده در مورد شرکت نای صنعتی به نتایجی برای به کار گیری توسط شرکت ها برای مقابله با رکود دست یافته ایم این نتایج به اختصار عبارت اند ااز ؛ توجه به بازار های جدید یا به عبارتی بازارهایی که کمتر تحت تاثیر رکود قرار گرفته اند و ادغام با دیگر شرکت ها ، افزایش تنوع و بهبود کیفیت محصولات خود ، توجه ویژه به رفتار مصرف کنندگان صنعتی در جهت دنبال کردن روند تغییرات الگوهای خرید آنها و در نهایت سعی در تطبیق خود با شرایط موجود جهت حفظ بقای خود. نتیجه دیگر اینکه شرکت های موفق در طی دوره رکود به سمت کاهش فعالیت و کاهش هزینه نرفته اند بلکه از رکود به عنوان فرصت استفاده نموده و استراتژی توسعه و تمایز را مورد استفاده قرار داده اند

واژگان کلیدی: استراتژی بازاریابی –رکود اقتصادی –-صنعت – آمیخته بازاریابی

 

 

مقدمه:
در هر اقتصادی شرکت ها به سه دسته خدماتی ، تولیدی و بازرگانی تقسیم بندی می شوند که هر کدام به نوبه خود به چرخه های اقتصادی جوامع مختلف کمک های شایان توجه ای می نمایند .هر شرکت در برهه های زمانی خاصی از استراتژی های متفاوتی استفاده می نمایند تا چرخه فعالیت های خود را ادامه دهند ،بازارهای خود را حفظ و گسترش داده و توانایی رقابت در میان رقبای باالفعل و بالقوه موجود در بازار را به دست آورد و نهایتا بتواند در عرصه رقابت باقی بماند.
اما آنچه حائز اهمیت برای بحث کردن است ؛ وضعیت اقتصادی بازارها و حوزه هایی است که فعالیت های کسب و کارهای مختلف به آن محدود می شود.این وضعیت ممکن است در بازه های زمانی متفاوت به یکی از حالت های رکود،رونق و یا بحران ظاهر شود .که هرکدام از آنها برنامه ریزی ها،تاکتیک ها و ‍‍استراتژی های خاص خود را برای هر نوع فعالیتی می طلبد.در این بین آنچه بیشترین تاثیر را بر این فعالیت ها دارد دوران رکود اقتصادی می باشد .این دوران به ویژه بر تولیدات خالص داخلی اثرات چشم گیری خواهد داشت. بنابراین کسب و کارهایی که بر مبنای فعالیت های تولید به حیات خود ادامه می دهند ،در صورت عدم برنامه ریزی های مناسب دچار معضلاتی خواند شد که ادامه حیات آنها با مشکل مواجهه خواهد کرد.این معضلات می توان کاهش فروش ، از دست دادن بخش های از بازار و . . . . .  و در نتیجه کاهش در آمد و در پاره ای از موارد منجر به حذف یک شرکت از صحنه رقابت شود.
این امر ما را بر آن داشت تا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و بررسی تحقیقات متعددی که در زمینه بازاریابی در دوران رکود در سراسر دنیا انجام شده است به راهکارهایی برای کمک به شرکت ها برای مقابله با رکود دست یابیم.

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد