درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:48   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10185صفحه نخست » چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1393 - 07:12
مطالعه موردی شهر تهران
تاثیر افزایش تعداد بازارها در جهت توسعه گردشگری و ارتباط آن با توسعه پایدار شهری
شهرها به عنوان یک سیستم باز تلقی می شوند که همواره از محیط تاثیر و تاثر می پذیرند. این مهم پس از انقلاب صنعتی رشد و توسعه شتاب زده ای یافت و تا کنون ادامه دارد. از سویی موجبات راحتی زندگی بشر را فراهم کرده، اما در سوی دیگر آثار زیانباری را بر محیط زیست و روح و جسم انسان ساکن آن نیز وارد ساخته است.این آثار انسان را به فکر چاره ای واداشت که، از این رهگذر مباحث و الگو و راهبردها، توسعه پایدار مطرح و تبلور یافت. بر اساس پژوهش های صورت گرفته در کشور های در حال توسعه ارتباط گردشگری شهری و توسعه پایدار بسیار مورد توجه بوده است، بطوریکه از آن به عنوان کلید اساسی توسعه پایدار یاد می شود.
  

تاثیر افزایش تعداد بازارها در جهت توسعه گردشگری و ارتباط آن با توسعه پایدار شهری

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)،

نویسندگان :

افشین رسولی

کارشناسی ارشد مدیریت شهری،دانشگاه علامه طباطایی

سجاد رسولی

کارشناسی پروتز دندان، دانشگاه علوم پزشکی ارتش

مینا اکبربیکی
کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی

 

چکیده:
شهرها به عنوان یک سیستم باز تلقی می شوند که همواره از محیط تاثیر و تاثر می پذیرند. این مهم پس از انقلاب صنعتی رشد و توسعه شتاب زده ای یافت  و تا کنون ادامه دارد. از سویی موجبات راحتی زندگی بشر را فراهم کرده، اما در سوی دیگر آثار زیانباری را بر محیط زیست و روح و جسم انسان ساکن آن نیز وارد ساخته است.این آثار انسان را به فکر چاره ای واداشت که، از این رهگذر مباحث و الگو و راهبردها، توسعه پایدار مطرح و تبلور یافت. بر اساس پژوهش های صورت گرفته در کشور های در حال توسعه ارتباط گردشگری شهری و توسعه پایدار بسیار مورد توجه بوده است، بطوریکه از آن به عنوان کلید اساسی توسعه پایدار یاد می شود. علاوه بر این وجود جاذبه های شهری هم چون انواع بازارها در جهت جذب هر چه بیشتر گردشگران مطرح بوده است. در این مقاله نیز برای اثبات این رابطه پرسشنامه ای طراحی شد. و آن را بین فروشندگان بازار تهران و بازار قدیم پانزده خرداد در شهر تهران توزیع کردیم. روایی پرسشنامه از طریق خبرگان امر تایید شد. و برای بررسی تعیین روابط بین متغیرها و یافتن مدلی برای داده ها از نرم افزار  Amos استفاده شد، و در نهایت گسترش و توسعه زیر ساخت های گردشگری، علی الخصصوص در بخش بازارها و ایجاد بازار های متنوع، جهت جذب هر چه بیشتر سرمایه و تزریق ان در شهر جهت تسهیل شدن توسعه پایدار پیشنهاد شد.


واژگان کلیدی:  توسعه پایدار شهری، توسعه گردشگری شهری، شاخصها، Amos، بازارها

 

مقدمه:
نظریه توسعه پایدار شهری  حاصل بحث های طرفداران محیط زیست درباره محیط زیست شهری است و به دنبال نظریه توسعه پایدار برای حمایت از منابع محیطی ارائه شد. این نظریه به مثابه دیدگاه راهبردی، به نقش دولت در این برنامه‌ریزی‌ها اهمیت بسیاری می‌دهد، و معتقداست دولت‌ها باید از محیط‌زیست شهری کاملاً حمایت کنند (پاپلی یزدی،340:1382). شهر پایدار، شهری است که به دلیل استفاده اقتصادی از منابع، اجتناب از تولید بیش از حد ضایعات و بازیافت آنها و پذیرش سیاست های مفید در دراز مدت، قادر به ادامه حیات خود باشد. برنامه ریزان شهر پایدار باید هدفشان را بر ایجاد شهرهایی با ورودی انرژی کمتر و مصالح و خروجی کمتر ضایعات و الودگی ها متمرکز کنند(ترنر،180:1379). از سویی دیگر توسعه پایدار شهری نه تنها توسعه پایدار هر یک از زیر سیستم های اقتصادی، اجتماعی، یا زیست محیط و افزایش پایداری این زیر سیستم ها را در بر می گیرد بلکه تلاش می کند تا رشد اقتصادی، بازسازی اکولوژیکی، حفاظت زیست محیطی و پیشرفت اجتماعی را متعادل سازد و دشواری این چالش، آن را به یک نقطه تمرکز عمده در تحقیقات سرتاسر جهان تبدیل نموده است.(باتن ، 2002؛ رایلی ، 2001). بنابراین مشاهده می شود که بحث اقتصاد و بویژه اقتصاد پایدار، یکی از مباحث کلیدی و اساسی در دستیابی به توسعه پایدار شهر به شماره می آید. از طرفی مبنای تهیه طرح راهبرد توسعه شهر شناسایی پتانسیل ها و مزایای نسبی اقتصادی هر شهر است تا بر مبنای آنها توسعه در ابعاد اجتماعی و زیست محیطی را نیز محقق نمود. در عصر جهانی سازی فشار مضاعفی بر توسعه زیرساخت‌های اجتماعات و سازمانهای شهری وجود دارد. عوامل مختلفی چون فشار زمان، رقابت پذیری اقتصادها و سازمانها و تقاضا برای شفافیت بیشتر، باعث ایجاد این فشارها شده‌اند. در چنین شرایطی تمرکز بر پایداری بسیار با اهمیت تر از گذشته شده است. بنابراین از آنجا که تمرکز اصلی بر روی بعد اقتصادی می باشد و این مهم می تواند در مفاهیمی هم چون گردشگری به ویژه گردشگری شهری نمود پیدا کند به گونه ای که امروزه در بسیاری از کشورهای موفق در صنعت گردشگری، شهر پایه و اساس توسعه گردشگری است، چراکه بسیاری از شهرها در بردارنده تمامی انواع جاذبه های گردشگری مذکور هستند؛ یعنی در این نقاط می توان هم شاهد جاذبه های طبیعی، فرهنگی و هم جاذبه های انسان ساخت بود .

دانلود فایل کامل مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد