درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 مهر 1397 - 17:35   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین

  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی

  آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی


ادامه ادامه مطلب سه

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن

  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران
  معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد؛ تسهیلاتی برای توسعه رسانه‌ها در فضای مجازی
  سازمان بورس عضو انجمن بین المللی روابط عمومی شد
  تسهیلات ویژه برای توسعه رسانه‌ها در فضای مجازی
  تمدید مهلت ثبت نام دوره خبرنگاری خانه مطبوعات گیلان
  برگزاری کارگاه تخصصی «عکاسی نجوم» در مراغه
  جشنواره «بیستابیست» بانک ملی ایران، 20 روز دیگر پایان می یابد
  مشروعیت و کارآیی
  درخشش عکاسان ایرانی در عکاسی محیط زیست 2018
  رونق بازار کالای داخلی با تسهیلات بانک ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10183صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 3 اردیبهشت 1393 - 06:41
سخت ترین واژه ها از نظر املایی در روابط عمومی کدام هایند؟
برایان گرین- غلط های املایی که در نگارش روابط عمومی ها مشاهده می شود شرم آور است نه «شررم آور.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، عادت به نگارش کلمات با املای غلط می تواند به شهرت یک ارتباطگر حرفه ای آسیب وارد کند. فرقی ندارد این اشتباه در نگارش یک ایمیل فوری به همکاران باشد یا یک گزارش مطبوعاتی به مهمترین مشتری، کلمات با املای غلط می توانند به سادگی چهره نویسنده را خراب کنند.

 

کاملا صحیح است که بسیاری از کلمات در زبان انگلیسی به گونه متفاوت از آنچه خوانده می شوند، نوشته می شوند. به کلمه «غلط املایی» توجه کنید- ممکن است با خودتان فکر کنید که از «ئ» باید استفاده کرد یا «ی»؟ یکی از خصیصه های ذاتی هر زبانی این است که نگارش آن دیرتر از گفتار تغییر می کند. بنابراین امکان دارد در چند سال گذشته تا امروز بسیاری از واژه ها دگرگون شده باشند و باید در هر حال رسم الخط معیار را در نظر داشته باشید.

 

غلط های املایی گاه به گاه به طور ناخواسته وارد نگارش شما می شوند.  و البته هیچ کس در این زمینه کامل نیست. با این حال در حوزه بررسی املا، نگارش اشتباه واژه های ساده کاملا غیر قابل توجیه است. به خصوص زمانی که می خواهید پیام مهمی را منتقل کنید، گاهی اوقات نگارش اشتباه یک واژه در متن سبب می شود که ذهن مخاطبان از محتوای متن به املای کلمه معطوف شود و شاید محتوا تحت تاثیر قرار گیرد و مخاطب دچار کژ فهمی شود.

 

در تلاش برای کمک به بنیان های برخی غلط های ساده املایی، ما مخاطبان خود را به فیسبوک و توییتر ارجاع می دهیم که ببینند که مهمترین بعد به کارگیری کلمات متخصصان روابط عمومی، املای آنهاست. می توانید از غلط های املایی زیر برای آزمایش آنها استفاده کنید.

 

Definitely. Not "definatly" and definitely not "definately."

Necessary. Only one "c."

Conscious. Not to be confused with conscience or spelled, "conscius."

Accommodation. Combinations of double letters are tricky.

Conveniently. Vowel soup.

Occasion. Not "occassion."

Commitment. Double letters at work again.

Receive. "I" before "e" except after "c."

Embarrassing. Don't get "emmbarrassed" by adding an extra "m."

Tomorrow. Come on.

 

همانطور که ملاحظه می کنید واژه های فوق یک حرف کم یا زیاد دارند اما اگر آن را در املای خود بکار ببرید خواهید دید که مخاطبان شما برایتان آنها را اصلاح خواهند کرد و این اصلاح به معنای رسوایی شما در نگارش صحیح واژه ها می باشد. چیزی که می تواند اعتبار شما را سخت تحت تاثیر قرار دهد.

 

برای دنبال کردن برایان گرین از توییتر او استفاده کنید: @bwilliamgreene

 

منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/04/01/what-are-some-of-the-toughest-words-to-spell/?hq_e=el&hq_m=2860183&hq_l=9&hq_v=472ca672b1

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مهرنوش
| 1394/9/12 - 18:30 |     2     3     |
بسیار جالب. خوب و کامل

دریا
| 1396/12/12 - 00:11 |     2     2     |
لطفا سخت ترین کلمه را بگویید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا


  تقویم روز ارتباطات/ درگذشت امپراتور رسانه ای آلمان


  مشروعیت و اعتماد


  تلاش زن عکاس برای به تصویر کشیدن حمله تروریستی اهواز


  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


  درخشش عکاسان ایرانی در عکاسی محیط زیست 2018


  انتصاب معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران


  مشروعیت و کارآیی


  سازمان بورس عضو انجمن بین المللی روابط عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران