درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10115صفحه نخست » یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 12:35
ابزار تبدیل شدن به بازیگر اصلی سازمان
معمولا در هر سازمان، تعدادی از افراد عملکرد برجسته‌تری دارند و به نوعی بازیگران اصلی به شمار می‌آیند. نتیجه پژوهشی که بر روی نتایج ارزیابی 360 درجه بیش از پنجاه هزار نفر طی پنج سال گذشته انجام شده و منجر به تمرکز بر عملکرد بیش از چهارهزار نفر از افراد با عملکرد عالی و به عنوان بازیگران اصلی سازمان‌ها توسط J.Zenger و J.Folkman انجام و در موسسه هاروارد منتشر شده است، منجر به معرفی راه‌حل‌هایی به‌عنوان ابزاری برای تبدیل شدن به بازیگران اصلی سازمان شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، این پژوهش نشان می‌دهد بازیگران اصلی میزان بهره‌وری بیش از90 درصد و کارکنان خوب سازمان بهره‌وری بین 40 تا 70 درصد در سازمان را دارند

معرفی ابزار 

با استفاده از نتایج پژوهش انجام شده، کدهای مهمی

 به عنوان ابزار برای تبدیل شدن به بازیگران اصلی سازمان استخراج شده است. این موارد به صورت خطوط راهنمای زیر قابل‌استفاده است:

ابزار تبدیل شدن به بازیگر اصلی سازمان

1) برای خود اهداف و استاندارد بالایی تعریف کنید. این موضوع قوی‌ترین عامل است. بهترین افراد در سازمان کسانی هستند که اهداف خود را بسیار فراتر از دیگران تعریف می‌کنند. معمولا این‌گونه افراد دیگران را نیز به دستیابی به نتایجی استثنایی تشویق می‌کنند. اگر به اینگونه افراد اختیار داده شود تا از بین عدد یک تا 10 امتیازی تعریف کنند، به‌طور یقین انتخاب آنها بیشترین امتیاز خواهد بود. این روحیه موجب می‌شود تا افراد عملکرد بالاتر از حد متوسط از خود نشان دهند

2) به‌صورت مشارکتی کار کنید. وقتی در این پژوهش از افراد سوال شد که فکر می‌کنند چه ویژگی‌های مهمی باعث تمایز آنها از دیگران شده است، اولین پاسخ آنها «توانایی حل مسائل»، دومین پاسخ ایشان «در اختیار داشتن تخصصی ویژه» و سومین مورد «توانایی کار مشارکتی و توسعه کار تیمی» بود

3) برای نمایندگی گروه کاری خود داوطلب شوید. معمولا بهترین همکاران به صورت داوطلبانه نمایندگی گروه کاری خود را به‌طور کاملا موثری به‌عهده می‌گیرند. وقتی کسی این مسوولیت را به‌عهده می‌گیرد، باید علاوه‌بر کارهای مشخص‌شده خود در تیم، فعالیت‌های دیگری از جمله ارائه گزارش، انجام مذاکره با دیگر گروه‌ها و موارد دیگر را انجام دهد. به این ترتیب فرصتی استثنایی برای فرد داوطلب در یادگیری، به رسمیت شناخته شدن توسط دیگران و افزایش ارتباطات با شبکه‌های انسانی فراهم می‌آید

4) به جای مقاومت، تغییر را به آغوش بکشید. بسیاری از افراد در برابر تغییر دچار «یخ زدگی» هستند و به شدت در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند. با وجود اینکه تغییر برای همه دشوار است، اما برای بقای سازمان یک ضرورت است. معمولا بهترین افراد در سازمان تغییرات همراستا با استراتژی‌ها و اهداف سازمان را با سرعت به آغوش می‌‌کشند

5) ابتکار عمل داشته باشید. برای بازیگران اصلی انجام کارهای روزمره و تکراری بخش کوچکی از فعالیت‌ها است. بهترین افراد سازمان معمولا در حل مسائل و روش انجام کار از خود ابتکار عمل نشان می‌دهند

6) به‌صورت الگو رفتار کنید. انجام این کار برای بسیاری از افراد آسان نیست؛ چرا که به‌راحتی نمی‌توانند به چیزی که خود می‌گویند، عمل کنند! اما بهترین افراد کاملا مراقب هستند که مطابق با آنچه می‌گویند، عمل کنند. این‌گونه افراد معمولا نقش الگویی (role model) را در سازمان دارند. این قابلیت در بین بیش از 4 هزار فرد در تحقیق انجام شده‌ای که ذکر شد، بیشترین امتیاز را کسب کرده است و این به این معنا است که افراد با بهترین عملکرد به آنچه می‌گویند، متعهد هستند

7) قضاوتی درست داشته باشید. وقتی مساله‌ای فنی به‌وجود می‌آید یا تصمیم‌گیری مهمی در پیش رو است، افراد با بهترین عملکرد قبل از هرچیز شروع به بررسی دقیق در مورد موضوع مورد نظر می‌کنند. این‌گونه افراد تلاش می‌کنند تا قضاوت و تصمیم‌گیری را با اعضای تیم کاری خود هرچه مناسب‌تر و پخته‌تر انجام دهند.

8) انعطاف‌پذیری فردی خود را به نمایش بگذارید. هیچ‌کس بدون نقص نیست. هرفردی ممکن است با ناامیدی، شکست و سردرگمی مواجه شود. اگر از یک بازیگر اصلی سازمان خطایی سر بزند به سرعت به آن اعتراف می‌کند و در جهت جبران آن اقدام فوری می‌کند. آنها نسبت به خطاها و اشتباهات دیگران نیز بسیار با گذشت و انعطاف برخورد می‌کنند و سعی می‌کنند به جای تحقیر و تخریب با صبر و حوصله نسبت به برطرف کردن اشکالات اقدام کنند

9) بازخوردهای صادقانه ارائه دهید. ارائه بازخورد از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذاری است که افراد با بهترین عملکرد این مسوولیت را به خوبی به‌عهده می‌گیرند. ارائه بازخوردهای سازنده و صادقانه به همکاران به جای انتقادات مخرب معمولا اثر قابل توجهی در افزایش بهره‌وری تیم می‌گذارد. یادتان باشد با استفاده از ابزار تبدیل شدن به بازیگر اصلی سازمان، می‌توانید به راستی از کار خود لذت ببرید؛ چرا که لذت بردن از کار، رمز اصلی عملکرد عالی است

 منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۷8

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد