درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:05   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10101صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 30 فروردین 1393 - 07:43
قانون گردشگری ترکیه در یک نگاه
قانون خاص مربوط به صنعت گردشگری می‌تواند بسیاری از ابهامات موجود در این صنعت را مرتفع کند. برای نمونه لزوم اخذ مجوز، کیفیت خدمات قابل ارائه از سوی بنگاه‌ها، مسوولیت‌های کنشگران صنعت گردشگری می‌تواند ذیل یک قانون با عنوان قانون گردشگری تبیین شود. در این مقاله به اختصار به معرفی قانون گردشگری ترکیه پرداخته شده است. ترکیه بر اساس داده‌های بانک جهانی، در سال 2012 نزدیک به 35 میلیون گردشگر را پذیرا بوده است. طبیعی است چنین حجم گردشگری نیازمند قوانین و مقررات خاص و دقیقی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، قانون خاص مربوط به صنعت گردشگری می‌تواند بسیاری از ابهامات موجود در این صنعت را مرتفع کند. برای نمونه لزوم اخذ مجوز، کیفیت خدمات قابل ارائه از سوی بنگاه‌ها، مسوولیت‌های کنشگران صنعت گردشگری می‌تواند ذیل یک قانون با عنوان قانون گردشگری تبیین شود. در این مقاله به اختصار به معرفی قانون گردشگری ترکیه پرداخته شده است. ترکیه بر اساس داده‌های بانک جهانی، در سال 2012 نزدیک به 35 میلیون گردشگر را پذیرا بوده است. طبیعی است چنین حجم گردشگری نیازمند قوانین و مقررات خاص و دقیقی است.

قانون گردشگری

قانون 2634 در 12مارس سال 1982 میلادی برای حمایت از گردشگری به تصویب رسید و در 16 مارس همان سال در روزنامه‌های رسمی انتشار یافت. هدف از تصویب قانون یادشده، اطمینان از این است که اقدامات و ترتیبات لازم برای تنظیم و توسعه بخش گردشگری به درستی در ساختاری پویا اتخاذ می‌شود. این قانون به موضوعاتی از جمله خدمات گردشگری، هویت‌بخشی و توسعه مراکز گردشگری به همراه ضوابط حمایتی از فرهنگ و گردشگری و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری پرداخته است

قانون گردشگری ترکیه به‌طور خاص ارزش‌های طبیعی، تاریخی‌و‌باستان‌شناسی و فرهنگی- اجتماعی این کشور را در کنار قابلیت‌هایی مانند ورزش‌های زمستانی، شکار و ورزش‌های آبی و همچنین گردشگری پزشکی در نظر گرفته است.

لزوم اخذ مجوز

کسب مجوز سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری یا مجوز تاسیس موسسه گردشگری برای بهره‌مندی از معافیت‌ها و طرح‌های تشویقی مندرج در قانون حمایت از گردشگری و دیگر قوانین الزامی است. سرمایه‌گذاران مجاز مکلفند به فاصله 6 ماه از مرحله اولیه سرمایه‌گذاری، پیشرفت‌های خود را در این زمینه به وزارتخانه متبوعه گزارش دهند. همچنین موسساتی که این مرحله را با موفقیت طی کرده‌اند، موظفند وزارتخانه یادشده اطلاعاتی را ارائه دهند که برای اندازه‌گیری شاخص‌های گردشگری ملی در دوره‌های سه ماهه‌ مورد نیاز است

تنظیم اصول و روش‌های چگونگی تنظیم طرح‌های تشویقی که باید توسط سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد توسط وزرای مربوطه و معاون سازمان برنامه‌وبودجه با هماهنگی وزارتخانه متبوعه تنظیم می‌شوند.

اشخاص حقیقی و حقوقی ممکن است به‌ محض کسب مجوز لازم از وزارتخانه متبوعه بر کشتی‌های گردشگری دریایی سرمایه‌گذاری کنند. کشتی‌های دریایی مجاز تنها باید در راستای اهداف تبیین‌شده قانون مورد استفاده قرار بگیرند. قایق‌های تفریحی خارجی و ترکیه‌ای ممکن است برای مسافرت، ورزش یا مقاصد تفریحی به شهروندان ترکیه‌ای یا خارجی اجاره داده شوند. این‌گونه استفاده‌ها به عنوان حمل‌و‌نقل مسافر در نظر گرفته نشده و قایق تفریحی اجاره‌ای نباید توسط مستاجرها برای اهداف تجاری استفاده شوند. اختیارات حسابرسی از موسسات و سرمایه‌گذاری‌های مجاز انجام‌شده و میزان کیفیت آنها و همچنین بررسی میزان انطباق آنها با مجوز اخذشده و رتبه‌بندی موسسات به وزارتخانه داده شده است.  موسسات یا سرمایه‌گذارهای مجاز که در رعایت شرایط به موجب قوانین یا مقررات مربوطه کوتاهی کنند ممکن است توبیخ یا جریمه شوند و در نهایت مجوز آنها ممکن است ابطال شود.

قانون همچنین در رابطه با این مسائل نیز ضوابطی در نظر گرفته است:

راه‌اندازی گروه‌هایی برای حمایت از فرهنگ و گردشگری و مراکز گردشگری و مسائل مربوط به نقش‌ها و مسوولیت‌های آنها، تشریفات کار و ارتباط با وزارتخانه، صدور اوراق سرمایه‌گذاری گردشگری و مجوز تاسیس بنگاه گردشگری، کیفیت مدیریت، کارکرد کارمندان موسسات یادشده، شرایط مکانی و تجهیزات آنها، حسابرسی و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های مجاز و موسسات، لیست قیمت‌های آنها، بهداشت، خدمات، سفارش‌ها، مدیریت و بهره‌برداری، بررسی کیفیت‌های مندرج در مجوز و شرایط دیگر مانند کیفیت، نحوه انتصاب و مسوولیت‌های کارمندان بخش حسابرسی و تسهیلات گردشگری دریایی و سرمایه‌گذاری در آن و مسائل مربوط به کشتی‌های گردشگری دریایی.

 منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۷۷

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد