درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:23   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10089صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 30 فروردین 1393 - 05:15
روند تولید محتوا در روابط عمومی سئو (سئو پی آر)
گذشت زمانی که افراد با استفاده از یک سری تکنیک های کلاه سیاه سایت خود را در صدر نتایج گوگل قرار می دادند. به عبارت دیگر گذشت عصر سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) و فرارسید عصر سئو پی آر و این موضوع این نوشتار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر و بازاریابی محتوا)- گذشت زمانی که افراد با استفاده از یک سری تکنیک های کلاه سیاه سایت خود را در صدر نتایج گوگل قرار می دادند. به عبارت دیگر گذشت عصر سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) و فرارسید عصر سئو پی آر و این موضوع این نوشتار است.


روابط عمومی ها معمولا برای انتقال محتوای خودشان در اینترنت، گزارش های مطبوعاتی، داستان و برخی نوشته های دیگر را تهیه می کنند و آن را در سایت رسمی شرکت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی بارگزاری می کنند. این داستانی است که همه روابط عمومی ها معمولا انجام می دهند. اما جهان روابط عمومی امروز این نحوه کار را تنها برای روابط عمومی های تازه کار می پذیرد. روابط عمومی های حرفه ای باید قدری متفاوت عمل کنند.


واقعیت اینجاست که مردم در موقعیت های خاص موضوعات مختلفی را در موتورهای جستجو، جستجو می کنند. به عنوان مثال در نزدیک انتخابات، اسامی کاندیداها، خود واژه «انتخابات» بیشتر از سایر واژه ها جستجو می شود. یا موضوعی که امروز مردم با آن درگیر هستند بحث یارانه های نقدی است. قطعا اگر به روندهای گوگل مراجعه کنید می بینید که این واژه در یکی دو ماه اخیر بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص داده است.


در واقع این کلید واژه ها جزو یک روند کلی هستند که مردم زیادی جویای آن هستند. و بالطبع روابط عمومی ها باید این روندها را در حوزه خودشان شناسایی کرده و برای آن برنامه ریزی کنند.
 

چگونه باید روندها را پیدا کرد؟

شناخت سازمان یکی از اساسی ترین محورهای یافتن روندها است. به عنوان مثال در موسسه کارگزار روابط عمومی، جشنواره روابط عمومی، کتابخانه روابط عمومی، انتشارات روابط عمومی، کتاب روابط عمومی، اخبار روابط عمومی، کنفرانس بین المللی روابط عمومی، همایش زن و روابط عمومی، سر رسید روابط عمومی و ... روندهایی حساب می شوند که برای این موسسه حیاتی اند.


حال اگر روابط عمومی موسسه بخواهید در سایت خود محتوایی را قرار دهد، باید طبق یک تقویم برنامه ریزی عمل کند. یعنی برای هر روند پیش از سر رسید زمان آن محتواهایی با کلمات کلیدی روندها تولید کند. این کار باعث می شود که به عنوان مثال زمانی که در ابتدای سال سر رسیدهای تخصصی روابط عمومی منتشر شدند و موسسه می خواهد سررسیدهای خود را میان کارگزاران روابط عمومی ارائه دهد، بیشترین بازدید را برای این موضوع کسب کند.


علاوه بر شناخت سازمان، شناخت مخاطبان سازمان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگرچه در مثال موسسه کارگزار روابط عمومی آگاهی از برند به خوبی شکل گرفته و اکثر متخصصان، مدرسان، کارشناسان و محققان حوزه روابط عمومی با این موسسه آشنا هستند، اما گاهی اوقات پیش می آید که ما داریم چیزی را عرضه می کنیم که برای مردم با نام دیگری شناخته می شود. فکر کنید اگر یک کارشناس روابط عمومی بخواهد ببیند چطور می تواند جایزه روابط عمومی برنده شود، به احتمال زیاد از عبارت «جایزه روابط عمومی» در گوگل استفاده می کند. در صورتی که سایت کارگزار برنامه جایزه را در قالب «جشنواره ملی روابط عمومی» ارائه می کند. در نتیجه بسیاری از مخاطبان بالقوه ما در موسسه کارگزار به دلیل اینکه ما را در واژه «جایزه روابط عمومی» پیدا نمی کنند، هرگز در جریان جایزه جشنواره ملی روابط عمومی قرار نمی گیرند. بنابراین مدیر سایت بایستی روی سایت یک آنالیزور نصب کند تا بتواند اطلاعات کاملی را در خصوص آخرین واژه هایی که به همراه عبارت روابط عمومی در پیشوند و پسوند جستجو شده اند پیدا کند. در نتیجه او فهرستی از واژه ها پیدا می کند که به او بینش کافی را برای تولید محتوا بر مبنای روندی که بر جستجوی وب حاکم است، می دهد.


با رعایت این نکته کوچک و بسیار مهم می توانید مطمئن شوید که در زمان های مناسب دیده می شوید.

منبع مرجع:

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد